راهنمای طراحی سایت شرکتی اصولی - وب تمیم

طراحی سایت شرکتی اصولی یک فرصت منحصر به فرد برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان است تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند و نمایش بدهند.

برای سرمایه گذاری در بازار روبه رشد اینترنت، باید یک وب سایت قدرتمند، حضور آنلاین قوی ایجاد کنید. در این مقاله وب تمیم با انتخاب یک استراتژی مارکتینگ گرفته تا کار با ابزارهایی مانند انتخاب اسم برند و دامنه کسب و کار، شما را از مراحل طراحی سایت شرکتی اصولی و سودآور و موفق راهنمایی می‌کند:

چگونه طراحی سایت شرکتی اصولی را انجام دهیم:

1-انتخاب زبان طراحی وب سایت

چندین سایت شرکتی متعدد برای الهام گرفتن قبل از ایجاد سایت خود بررسی کنید. همانطور که تصمیم به انتخاب یک زبا طراحی برای وب سایت خود دارید، دسته بندی های مختلف را به طور کامل جستجو کنید تا بهترین تطابق را برای اهداف تجاری خود بیابید. شما باید تصمیم بگیرید که سایت شما طراحی ساده، مینیمال یا پیچیده و پر از طراحی های اغراق آمیز باشد.

2-هاست و نام دامنه را انتخاب کنید

برای طراحی سایت، به یک ارائه دهنده میزبانی وب یا هاست نیاز دارید تا دیگران بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند و به آن متصل شوند.

در مرحله بعد، باید یک نام دامنه، که به عنوان آدرس وب سایت شما نیز شناخته می شود، دریافت کنید و آن را به ارائه دهنده هاست خود متصل کنید. انتخاب نام دامنه قوی به سایت کسب و کار شما اعتبار می بخشد و برای برندینگ شما مهم است. هنگام انتخاب نام دامنه، این نکات را رعایت کنید:

  • تلفظ و املای آن آسان باشد تا نام دامنه شما برای بسیاری قابل اشتراک گذاری و قابل درک باشد.
  • مختصر و کاربرپسند باشد تا به مردم کمک کنید نام دامنه شما را به خاطر بسپارند. به عنوان مثال، تایپ یک نام طولانی در نوار آدرس بیشتر از یک نام کوتاه در معرض اشتباهات تایپی است.
  • منحصر به فرد باشد تا در مقابل جمعیت متمایز شوید. همچنین ایده خوبی است که نام دامنه خود را مطابق با نام تجاری خود نگه دارید و راه را برای حضور یکپارچه آنلاین هموار کنید. می توانید نام دامنه خود را با نام کسب و کار خود یا چیزی شبیه به آن تراز کنید.
  • از اعداد و خط تیره در نام دامنه خود اجتناب کنید زیرا اغلب گیج کننده هستند یا به خاطر سپردن آنها دشوار است. مخصوصاً خط فاصله هنگام تایپ به راحتی در جای خود قرار نمی گیرد.

3-بهبود سئو

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیندی است که تضمین می کند وب سایت ها می توانند از طریق جستجو در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند. بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و در نتیجه کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

اگرچه چیزهای زیادی برای یادگیری در سئو وجود دارد که چگونه کسب و کار خود را در گوگل تقویت کنید، می توانید با پیاده سازی برخی از این استراتژی های ضروری سئو در سایت خود سئو را شروع کنید:

  • کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید: برای درک بهتر آنچه که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی جستجو می‌کنند، باید جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید یعنی عبارات یا کلمات دقیقی که برای یافتن محصولات، خدمات و راه‌حل‌های خاص استفاده می‌کنند. پیاده سازی این کلمات کلیدی به طور طبیعی در وب سایت شما، از عنوان صفحه و محتوا گرفته تا متن جایگزین تصویر، به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی مرتبط کمک می کند.
  • عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید: عملکرد وب سایت بر موقعیت سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. صفحات وب شما باید به طور کامل در هر دو مرورگر دسکتاپ و موبایل در 1-2 ثانیه بارگیری یا نمایش داده شوند. با سرویس افزایش سرعت سایت وب تمیم می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. برخی از راه‌های بهبود عملکرد وب‌سایت شما شامل اندازه‌های صحیح تصویر است، به عنوان مثال، استفاده از فایل‌های JPEG به جای PNG و اجتناب از بارگذاری بیش از حد صفحات وب با محتوای سنگین.
  • توضیحات متا اضافه کنید: توضیحات متا خلاصه کوتاهی از وب سایت شما است که در زیر URL شما در نتایج جستجو یا اشتراک گذاری های اجتماعی ظاهر می شود. داشتن توضیحات متا قوی و بهینه شده برای کلمات کلیدی می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را افزایش دهد و شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد.

4-روی تجربه کاربری تمرکز کنید

یک طراحی سایت مشتری محور و موثر بر نحوه درک مشتریان از شما و برند شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، ایجاد یک تجربه کاربری خوب می تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند تا از کسب و کار شما احساس رضایت کنند و می تواند بر ترافیک، نرخ تبدیل و نرخ پرش وب سایت شما تأثیر مثبت بگذارد.

اهمیت UX مناسب در طراحی سایت شرکتی اصولی
اهمیت UX مناسب در طراحی سایت شرکتی اصولی

در این مورد، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • منوی ناوبری: ناوبری وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود دهد یا آن را خراب کند. برای بهینه سازی پیمایش و جلب رضایت بازدیدکنندگان، منوی مناسب برای مخاطبان و سایت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، منوی کلاسیک در بالای هر صفحه وب (سربرگ سایت) قرار می گیرد. یا منوی همبرگر، یک نماد سه خطی کاملاً قابل تشخیص و در عین حال ساده، که بیشتر در وب سایت در نسخه تلفن همراه استفاده می شود.
  • فراخوان برای اقدام یا CTA: دکمه CTA عنصری است با هدف ترغیب افراد به انجام یک اقدام خاص، مانند “تماس”، “خرید”، “اشتراک” یا “ارسال”. یک CTA موثر به متن، رنگ، اندازه، شکل و حتی محل قرارگیری سایت شما بستگی دارد، همه اینها کاربر را ترغیب می کند که کلیک کند و به سمت خرید یا پر کردن فرم تماس حرکت کند.
  • سازگاری با موبایل: آیا می دانستید که دستگاه های تلفن همراه بیش از نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهند؟ قطعاً باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان نسخه موبایلی سایت شما را چگونه می بینند، زیرا میلیاردها نفر از تلفن های هوشمند خود برای انجام تقریباً همه چیز، از خرید گرفته تا رزرو قرار و شرکت در دوره ها، استفاده می کنند. یک طراحی سایت موبایل اول راه حل مناسب در طراحی سایت ریسپانسیو است.
  • لینک های رسانه های اجتماعی: نمادها یا پیوندهای رسانه های اجتماعی که روی شما نمایش داده می شوند می توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. می‌توانید آیکون‌های توییتر، فیس‌بوک یا اینستاگرام را در سایت خود اضافه کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید تا با کسب و کار شما بیشتر تعامل کنند. آنها را به صورت برجسته در سرصفحه ها و پاورقی ها به عنوان یادآوری برای بازدیدکنندگان قرار دهید.

5-تمامی صفحات لازم را بسازید

داشتن یک وب سایت چند صفحه ای برای هر کسب و کار آنلاین ضروری است. این امکان را به شما می دهد تا طیف وسیعی از محتوا، محصولات یا خدمات را پوشش دهید.

این صفحات ضروری را هنگام ایجاد یک وب سایت تجاری در نظر بگیرید:

  • صفحه نخست. اغلب در مقایسه با ویترین کسب و کار شما، یک صفحه اصلی جذاب اگر جذاب باشد، مشتریان بالقوه شما را جذب می کند. با استفاده از تصاویر یا فیلم های چشم نواز و همچنین فونت های قابل خواندن، از جذابیت آن اطمینان حاصل کنید. همچنین فراخوان‌های اقدام استراتژیک را در سراسر سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان را برای بمسیر مورد نظرشان بیشتر راهنمایی کنید.
  • درباره ما. مشتریان بالقوه می خواهند بدانند شما کی هستید و چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند. صفحه «درباره ما» به طور مؤثر این اطلاعات حیاتی و همچنین داستان، اهداف، ارزش ها و بیانیه ماموریت کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، می‌توانید بیوگرافی حرفه‌ای را نیز به این صفحه اضافه کنید.
  • با ما تماس بگیرید. صفحه تماس بهترین راه برای مشتریان بالقوه است تا با شما در تماس باشند. این صفحه باید شامل تمام اطلاعات تماس شما، مانند موقعیت مکانی، شماره تلفن کسب و کار، لینک های رسانه های اجتماعی، آدرس ایمیل تجاری و یک فرم تماس کوتاه باشد.
  • فروشگاه آنلاین. در طراجی سایت فروشگاهی با هدف افزایش فروش آنلاین، سازگاری بسیاری از مشاغل با مدل تجارت الکترونیک ضروری است. راه اندازی یک فروشگاه آنلاین دارای مزایای متعددی است، زیرا ابزارهای وب پیشرفته می توانند به شما در مدیریت و گسترش کسب و کار کوچک خود کمک کنند. اینها شامل همه چیز از مدیریت انجام سفارش و ایجاد یک تجربه پرداخت سفارشی برای مشتریان تا پذیرش پرداخت های آنلاین امن است.
  • صفحه رزرو. با طراحی سایت رزرو آنلاین اگر یک ارائه دهنده خدمات هستید، می دانید که گسترش راحتی و کارایی به مشتریان بالقوه بخش مهمی از کسب و کار شما است. افزودن یک نرم‌افزار رزرواسیون آنلاین به سایت شما به شما این امکان را می‌دهد که رزرو و پرداخت را بدون مشکل بپذیرید. یک راه حل رزرو یکپارچه به شما امکان می دهد تقویم های خود را برای مشتریان و کارکنان مدیریت کنید، طرح های عضویت، اشتراک ها و جلسات آزمایشی آزاد را ارائه دهید. همچنین به شما امکان می دهد جلسات را از طریق Zoom میزبانی کنید.

6-سایت خود را با محتوای با کیفیت تکمیل کنید

داشتن محتوای با کیفیت و تازه در وب سایت شما نه تنها بازدیدکنندگان را تشویق می کند که به شما اعتماد کنند، بلکه به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که سایت شما حاوی اطلاعات به روز است.

در فرایند تولید محتوا این اشکال محتوا را در وب سایت خود در نظر بگیرید:

وبلاگ: بسیاری از کسب و کارها وبلاگ های تجاری طراحی می کنند و محتوا هایی را در زمینه تخصص خود ارائه می دهند و محتوا را با مشتریان خود به اشتراک می گذارند. وبلاگ نویسان مقاله هایی را می نویسند و پست می کنند. محتوای جذاب وبلاگ می تواند مخاطبان جدیدی را به سمت برند شما جذب کند. به عنوان مثال، اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا ایمیل مارکتیگ فعالیت دارید، «ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو» می‌تواند مخاطبان جدیدی را جذب کند و برند شما را در این فرآیند معرفی کند.

7-شامل یک سیاست حفظ حریم خصوصی باشد

بسیاری از کشورهای جهان از کسب‌وکارها می‌خواهند که نحوه جمع‌آوری، رسیدگی و پردازش داده‌های بازدیدکنندگان را افشا کنند. به نوبه خود، کاربران بیشتر از اطلاعات شخصی خود محافظت می کنند و نگران نحوه استفاده شرکت ها از آنها هستند.

در نتیجه، بسیار مهم است که یک خط مشی حفظ حریم خصوصی برای وب سایت خود بنویسید و توضیح دهید که چگونه و چرا اطلاعات بازدیدکنندگان را جمع آوری می کنید. این ارتباط شفاف و اولیه اعتماد کاربران شما را ایجاد می کند. می‌توانید با تطبیق هر یک از نمونه‌های موجود، یک خط‌مشی رازداری ایجاد کنید و سپس آن را به پاورقی سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید یک بنر مجوز برای ثبت کوکی ها نصب کنید.

8-سایت خود را تبلیغ کنید

پس از طراحی یک وب سایت، متوجه خواهید شد که مرکز تمام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ خود را نیز ایجاد کرده اید. شما می توانید با استفاده از چند استراتژی مارکتینگ موثر و کم هزینه، از سایت خود برای افزایش فروش و درآمد استفاده کنید:

  • ایمیل مارکتینگ: این ارتباط هدفمند باعث ایجاد تبدیل و توسعه روابط با مشتریان می شود. مزایای اضافی شامل ایجاد تعامل با نام برند شما، هدایت ترافیک به سایت شما و ارتقای کسب و کار شما است. یک سرویس بازاریابی ایمیل قوی به شما امکان می دهد انواع کمپین های ایمیلی را ایجاد و ارسال کنید و آنها را برای مخاطبان هدف خود سفارشی کنید.
  • بازاریابی از طریق خدمات شبکه اجتماعی: امروزه، بسیاری از کسب‌وکارها از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و از طریق پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک، پینترست و توییتر به مخاطبان انبوهی از سراسر جهان دسترسی پیدا می‌کنند. با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به طور منظم محتوایی را برای کسب‌وکار خود به شکل پخش زنده، محتوای تولید شده توسط کاربر، استوری یا ارسال در گروه‌های خاص تبلیغ کرده و به اشتراک بگذارید.

9-ردیابی عملکرد وب سایت شرکتی

برای درک کامل عملکرد سایت خود، به ابزارهای تجزیه و تحلیل وب روی بیاورید و بیشتر در روند ترافیک سایت خود تمرکز کنید. رفتار بازدیدکنندگان می‌تواند به شما نشان دهد که کاربران شما از کجا آمده‌اند، چگونه به سایت شما رسیده‌اند، و در کدام صفحات برای مدت طولانی‌تری می‌مانند. هنگامی که درک بهتری از بازدیدکنندگان خود پیدا کردید، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را در مورد آنچه سایت شما برای بهبود عملکرد کلی نیاز دارد، بگیرید.

منبع: wix

به این مقاله امتیاز دهید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *