نرخ تبدیل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم - وب تمیم

در این مقاله وب تمیم خواهید آموخت که نرخ تبدیل چیست و چرا نرخ تبدیل یک معیار مهم است که نیاز به تعریف، درک، اندازه‌گیری و برنامه‌ ریزی برای بهبود دارد.

نرخ تبدیل یکی از رایج ترین معیارهایی است که توسط بازاریابان، فروشندگان و متخصصان در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود. که به عنوان یک معیار مهم یا شاخص عملکرد کلیدی (KPI) برای اکثر مشاغل آنلاین در نظر گرفته می شود.

با این حال، ممکن است برای استفاده به عنوان یک معیار کلیدی، به اشتباه به کار گرفته شود، اشتباه فهمیده شود یا به درستی ایجاد شود.

بررسی مداوم نرخ تبدیل و استفاده از متریک به صورت دوره ای مهم است. برای هر فرایند جدید واجب است که قبل از قرار دادن آن به‌عنوان یک KPI کلیدی، متریک به خوبی تعریف و درک شود.

در این راهنما، قصد دارم عمیقاً به بررسی نرخ تبدیل، نحوه محاسبه آن، چرایی اهمیت آن و راه‌های بهبود آن بپردازیم.

نرخ تبدیل چیست؟

گوگل یکی از مختصرترین تعاریف نرخ تبدیل را ارائه می دهد:

نرخ تبدیل به سادگی با در نظر گرفتن تعداد تبدیل ها و تقسیم آن بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی قابل ردیابی به یک تبدیل در همان دوره زمانی محاسبه می شود.

حالا بیایید به معنای همه مفاهیمی که گفتیم بپردازیم.

معنی تبدیل چیست؟

برخلاف برخی از معیارهای تجاری و بازاریابی، درک نرخ تبدیل نیاز به تعریفی از “تبدیل چیست” دارد.

این تعریف می تواند برای انواع مختلف برندها و سازمان ها به معنای متفاوت باشد.

شما می توانید بیش از یک نوع تبدیل داشته باشید. به عنوان یک هدف، می توانید آن را در یک قیف بازاریابی یا سفر مشتری قرار دهید. یا، ممکن است معیار مالی مهمی باشد که کسب و کار شما به آن وابسته است.

مرحله اول این است که به وضوح تعریف کنید که یک تبدیل برای شما چیست.

یکی از متداول‌ترین تعاریفی که من می‌بینم، مربوط به این است که شخصی به عنوان یک سرنخ، یا lead یا مشتری راغب برای یک کسب‌وکار به یک مشتری واقعی یا بالقوه تبدیل می‌شود.

مورد دیگر برای کسب و کار های آنلاین، که در آن تبدیل، در واقع فروش است، اعمال می شود.

سایر تعاریف متداول در مورد تبدیل، شامل معیارهای تعامل برای مشاغلی است که بر درآمد تبلیغات توسط بازدید از صفحه متکی هستند.

انواع ثانویه تبدیل به رویدادها، تعامل با وب سایت و موارد دیگر مانند ثبت نام ایمیلی که به فرآیندهای فروش کلی کمک می کند، وارد می شود.

نرخ تبدیل یعنی چه؟

نرخ تبدیل در واقع یک درصد است.

به عبارت دیگر نرخ تبدیل، به شما می گوید درصد تعداد افرادی که اقدام به هدف تبدیلی که شما تعریف کرده اید به سایت شما آمده اند.

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل را ارزش‌گذاری کنید، به تحقیقات داخلی و خارجی نسبت به کسبو کار خود نیاز دارید تا تأیید کنید که کجا ایستاده‌اید و کجا می‌خواهید باشید. این را با تحقیقات کلیدر مورد مخاطبان هدف، قیف های بازاریابی و سفر های مشتری مطابقت دهید.

احتمالاً می دانید که می خواهید بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت شما چه کاری انجام دهند.

چند تا از آنها را می خواهید انجام دهید؟ جهان مخاطبان هدف شما چقدر بزرگ است؟ در مورد تعداد کل بازدیدکنندگانی که فکر می کنید می توانید دریافت کنید، آیا واقع بینانه است؟

پاسخ این سوالات را همراه با ترسیم اهداف تبدیل و نرخ تبدیل خود بیابید.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

محاسبه نرخ تبدیل و داشتن داده ها بسیار مهم است. استفاده از آن برای ایجاد بهبود نرخ تبدیل، مرحله ای است که کار واقعی شروع می شود.

بهبود نرخ تبدیل

شما می توانید در دو حوزه کلی به دنبال بهبود باشید و توصیه می کنم هر دو را ارزیابی کنید.

یکی منابع ترافیک و تأثیراتی است که بازدیدکنندگان را به سایت شما سوق می دهد. که شامل تبلیغات، و هرگونه فعالیت و کمپین آگاهی از برند است که باعث ایجاد ترافیک می شود.

حوزه دیگر شامل مواردی است که بر ترافیک وارد شده به سایت تأثیر می‌گذارد. مواردی مانند ارزیابی UX/UI، بررسی نظرات، فراخوان‌ها برای اقدام یا CTA، و روش‌هایی که کاربران در آن سایت پیمایش می‌کنند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

بهبود در این موارد اغلب بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO نامیده می شود.

بهینه سازی نرخ تبدیل

به ترافیکی که در حال حاضر دارید نگاه کنید. اینجاست که بیشتر مردم شروع به کندوکاو در تاکتیک های بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO می کنند. تجزیه و تحلیل وب سایت می تواند به شما کمک کند تا ببینید افراد از کجا در سایت شما خارج می شوند و از رسیدن به اهداف تبدیل شما خارج می‌شوند.

بهبود نرخ تبدیل عامل افزایش درآمد | وب تمیم
بهبود نرخ تبدیل عامل افزایش درآمد | وب تمیم

فراتر از آن، نقشه برداری حرارتی ازسایت برای فهم این مورد عالی است و برای بهبود UX و UI و نحوه تعامل واقعی مردم با سایت شما در مقایسه با آنچه در طراحی خود مد نظر داشتید، داده های مثبتی به شما می دهد.

با تمرکز بر CRO و قرار دادن یک استراتژی، می توانید همه چیز را در سایت خود از سرعت سایت گرفته تا محتوا، UX و UI را ارزیابی کنید.

نتیجه گیری

نرخ تبدیل یک معیار بازاریابی ارزشمند است. درک آن، تعریف آن برای سازمان، اندازه گیری و بهبود آن، بسیار مهم هستند.

چه یک کسب و کار کوچک یا یک وب سایت در سطح سازمانی داشته باشید، احتمالاً به اهداف تبدیل مورد نظر خود اهمیت می دهید. به طور خلاصه برای تبدیل ها و نرخ تبدیل، باید آن را درک، تعریف، اندازه گیری و بهبود ببخشید. اگر ترافیک بیشتری به سایت اضافه کنید، شاید رشد نرخ تبدیل بهتر شود.

برای بهبود سئو وب سایت خود و بهینه سازی نرخ تبدیل از خدمات وب تمیم استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *