اولین مرحله در طراحی وب سایت چیست؟ - وب تمیم

اولین مرحله در طراحی وب سایت یکی از مهم ترین و سنگ بنای طراحی سایت است. در این مقاله وب تمیم در مورد مرحله اول طراحی وب سایت خواهید آموخت.

در طراحی سایت، کسب و کار ها معمولا با طراحی سایت فروشگاهی کسب و کار و فروش آنلاین خود را راه اندازی می کنند. یا کسب و کارهایی مثل سالن های آرایشی، پزشکان و یا مشاورین روانشناسی با طراحی سایت رزرو آنلاین کسب و کار خود را آنلاین میکنند.

کاهی وقت ها شرکت ها برای نمایش خدمات و محصولات خود به طراحی سایت شرکتی نیاز مند هستند و یا مجله های خبری با طراحی سایت خبری خبر های خود را در اینترنت منشتر میکنند.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه وب سایتی نیاز دارید، در این مقاله مراحل ابتدایی طراحی سایت را بررسی میکنیم.

اولین مرحله در طراحی وب سایت برنامه ریزی است

اولین قدم در طراحی وب سایت، ایجاد یک طرح پروژه است. یک وب سایت خوب برنامه ریزی شده ارزشمند و کارآمد است. طبق گزارشی، 39 درصد از پروژه ها به دلیل عدم برنامه ریزی شکست می خورند. علاوه بر این، یک مطالعه دیگر نشان داد که 44 درصد از پروژه ها به دلیل عدم همسویی بین اهداف تجاری و پروژه شکست می خورند. طرح پروژه وب سایت به هر دوی این مسائل می پردازد.

بهترین وب سایت ها از تحقیقات و برنامه ریزی کامل قبل از طراحی و توسعه حاصل می شود که بر اساس بررسی های خارجی و داخلی است. سپس از نتایج برای ایجاد یک رویکرد مرحله‌ای برای توسعه وب‌سایت استفاده می‌شود.

وب‌سایت‌هایی که با استفاده از این رویکرد ساخته می‌شوند برای کاربران بهینه‌سازی می‌شوند، و اطلاعات مرتبط و معنی‌داری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، بازدیدکنندگان را تشویق به تعامل می‌کنند و منجر به خرید و مشارکت خواهند شد.

یک روند ساده را دنبال کنید

ساختن یک وب سایت سخت است. استفاده از یک فرآیند پیچیده فقط کار را سخت تر می کند. یک فرآیند ساده و فکر شده به راحتی قابل درک است. که شامل تحقیقات داخلی و خارجی و همچنین همکاری با شرکت طراحی وب شما است و شامل مراحل زیر است:

  • معیار تجزیه و تحلیل
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا
  • برنامه ریزی تولید محتوا
  • اجرای نقشه سایت
  • طرح و مفروضات پروژه
  • جدول زمانی توسعه سایت
  • خلاصه تحقیقات، یافته ها و پیشنهادات

بیایید به هر یک از آن بخش‌های فرآیند برنامه‌ریزی وب‌سایت نگاهی عمیق بیندازیم:

معیار تجزیه و تحلیل

هفتاد و یک درصد از مشاغل دارای وب سایت هستند. بنابراین، به احتمال زیاد، شما در حال توسعه یک سایت جدید با نوعی از تجزیه و تحلیل از قبل نصب شده، مانند Google Analytics هستید.

تجزیه و تحلیل به ما می گوید که آیا یک وب سایت کار می کند یا خیر. تفکر مرسوم معیارهای بازاریابی مانند بازدید از صفحه، نرخ پرش و نرخ تبدیل را بررسی کرده است. اگرچه اینها شاخص های مهمی هستند، اما تنها بخشی از داستان هستند.

آنچه بیش از همه مهم است این است که آیا وب سایت شما مشتریان را مجبور به خرید محصولات شما می کند؟ با استفاده از ابزار های تجزیه و تحلیل میتوانید این موارد را بررسی کنید.

تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی بر کسی پوشیده نیست. گوگل داده های جستجوی خود را منتشر نمی کند. با این حال، تخمین زده می شود که موتور جستجو روزانه حدود 5.6 میلیارد جستجو را پردازش می کند.

تعیین کلمات کلیدی و عباراتی که کاربران جستجو می‌کنند به راهنمایی محتوای سایت جدید کمک می‌کند. ابزارهای زیادی برای کمک به تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. SEMrush و MOZ از محبوب ترین ها هستند.

تجزیه و تحلیل داده ها پس از ایجاد لیست کلمات کلیدی ابزار قدرتمندی برای تعیین کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما است.

تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بشناسید تا شکاف های موجود را که شرکت شما می تواند پر کند شناسایی کنید. درک رقابت به شما اطلاعاتی برای توسعه یک وب سایت کارآمد و بهتر می دهد.

برنامه ریزی تولید محتوا

حال، وقت آن است که به داخل کشب و کار خود نگاه کنید. برنامه ریزی تولید محتوا یک زمان اختصاصی است، مکه برای صحبت در مورد بررسی محتوای موجود سایت و شناسایی هر محتوای جدیدی که نیاز به توسعه دارد، اختصاص داده می شود.

اجرای نقشه سایت

نقشه سایت یک نمای کلی بصری از صفحات یک وب سایت است که اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها و سایر فایل های موجود در سایت شما و روابط آنها ارائه می دهد.

نقشه سایت با دقت ساخته شده تضمین می کند که تمام اطلاعات ضروری در یک سایت در نظر گرفته شده است. یک نقشه سایت خوب، محتوای برنامه ریزی شده را نمایش می دهد و ارتباطات بین صفحات یک وب سایت را نشان می دهد. نقشه سایت یک مرحله واجب در بهبود سئو وب سایت خواهد بود.

طرح و مفروضات پروژه

این مرحله به معنای ایجاد خلاصه‌ای از طرح پروژه و همچنین وایرفریم‌ها و نمودار ها با نقاط عطف و قابل اجرا است که ارائه خواهد شد. از آنجا، روشن کردن هر گونه فرضیات پروژه، مانند اینکه چه کسی مسئول جمع آوری فایل های لوگو و جمع آوری محتوا برای سایت است، بسیار مهم است.

وایرفریم سایت اولین مرحله در طراحی وب سایت | وب تمیم
طراحی وایرفریم سایت اولین مرحله در طراحی وب سایت | وب تمیم

جدول زمانی توسعه و بودجه

زمان بندی همه چیز است. خوب، زمان و پول یکی از مهم ترین عوامل در طراحی سایت هستند. یک جدول زمانی مؤثر، نقاط عطف و تاریخ و مسئولیت‌های روشن را نشان می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که پروژه طبق برنامه پیش می‌رود.

اگر نقطه عطفی نادیده گرفته شود، کل جدول زمانی دوباره جریان می یابد تا انتظارات بازنشانی شود. طراحیوب سایت مانند ساختن یک خانه است. هرچه متراژ مربع و ویژگی های سطح بالا استفاده شود، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است.

یک شرکت طراحی وب سایت باتجربه بودجه را در مراحل و ویژگی ها تنظیم می کند و به شما امکان می دهد وب سایت مناسب را در حد بودجه مد نظر خود ایجاد کنید. بودجه و جدول زمانی دست به دست هم می دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز حساب نشده ای در پروژه وجود ندارد.

خلاصه تحقیقات، یافته ها و پیشنهادات

در نهایت، تحقیقات داخلی و خارجی به همراه یافته های تحقیق گردآوری شده است. این را به عنوان ضمیمه یک کتاب در نظر بگیرید. داده های بدون بینش بی معنی است. به همین دلیل توصیه هایی باید در این بخش گنجانده شود.

با در دست داشتن برنامه، اولین قدم در ساخت وب سایت شما کامل شده است. پس از آن زمان شروع به فکر کردن در مورد طراحی سایت است.

داشتن وب سایتی که شرکت شما را متمایز می کند، سرمایه گذاری حیاتی برای اکثر مشاغل امروزی است. با چیدمان یک استراتژی در ابتدا، مسیر طراحی سایت خود را هموار خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *