کمپین تولید مشتری(سرنخ) چیست؟ - وب تمیم

بگذارید کمپین تولید مشتری یا (Lead Generation Campaigns) را با مثال توضیح بدهیم: دو کاربر آنلاین با یک تبلیغ کلیکی مشابه در گوگل مواجه می شوند. اولین کاربر، محمد، هرگز نام برند را نشنیده است و به سرعت از آگهی خارج می شود. اما کاربر دوم – علی – مکث می کند.

او قبلاً از سایت این شرکت بازدید کرده است و به آن محصول نیاز دارد … بنابراین کلیک می کند. چه چیزی باعث شد که تبلیغ برای علی موثر باشد اما برای محمد نه؟ پاسخ این است که علی قبلاً یک مشتری بالفعل بود. سرنخ ها در واقع افرادی هستند که به کسب و کار شما ابراز علاقه می کنند – و تولید آنها بخش اساسی هر برنامه بازاریابی است. اما کمپین های تولید سرنخ چیست و چگونه می توان یک کمپین تولید سرنخ موفق راه اندازی کرد؟

کمپین تولید مشتری - دیجیتال مارکتینگ
کمپین تولید مشتری – دیجیتال مارکتینگ

در زیر به هر دوی این سوالات پاسخ خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با وب تمیم همراه باشید.

کمپین تولید مشتری چیست؟

به طور خلاصه، کمپین‌های تولید سرنخ یا مشتری بالقوه، تلاش‌هایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند که هدفشان تبدیل افراد به مشتری است – یعنی افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه دارند.

توضیح راجع به کمپین های تولید مشتری های بالفعل

آیا تا به حال یک برنامه تلویزیونی یا فیلمی را تماشا کرده اید که در آن یک کارآگاه یا مامور اف بی آی می گوید: “ما یک سرنخ داریم؟” آنها نشان می دهند که با شروع تحقیقات خود چیزی برای پیگیری کردن دارند. یک سرنخ ممکن است تنها یک سرنخ باشد، اما می تواند منجر به بسته شدن و موفقیت پرونده آنها شود.

در دیجیتال مارکتینگ، سرنخ ها معنای مشابهی دارند.

همانطور که سرنخ های FBI می تواند منجر به حل شدن جنایات شود، سرنخ های بازاریابی نیز می تواند منجر به تولید مشتری برای کسب و کار شما شود. مشتری تولید شده یا سرنخ، شخصی است که به محصولات یا خدمات شما ابراز علاقه می کند. بنابراین، چرا داشتن آنها بسیار مهم است؟

پاسخ این است که بدون سرنخ، زمان سختی برای ایجاد یک فروش خواهید داشت.

در مورد این فکر کنید: به احتمال زیاد روی چه نوع تبلیغی کلیک می کنید؟ تبلیغی برای کسب و کاری که تا به حال نام آن را نشنیده اید و به آن اهمیت نمی دهید؟ یا تبلیغی برای کسب‌وکاری که هفته گذشته در جستجوی شرکت طراحی سایت، آن را مرور می‌کردید؟ احتمالا دومی!

شما شانس زیادی برای جذب کسی که قبلاً مشتاق به محصولات شما نبوده است ندارید. اگر می خواهید کسی را وادار کنید که از شما خرید کند، ابتدا باید او را به چیزی که ارائه می دهید علاقه مند کنید. این موضوع مهم در واقع پشت کمپین های تولید مشتری است.

ایجاد مشتری شامل گرفتن افرادی است که هرگز نام شما را نشنیده‌اند و علاقه‌شان را جلب می‌کنید، به این امید که در ادامه راه تصمیم به خرید از شما بگیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *