برندینگ و هویت برند چیست؟ - وب تمیم

برندینگ و هویت برند یک موضوع جذاب و مهم پس از طراحی وب سایت است. در این مقاله وب تمیم اطلاعات بیشتری در مورد برندینگ و برند سازی خواهید آموخت. در ادامه همراه ما باشید.

برندینگ و هویت برند چیست؟

همه ما اصطلاح «برندینگ» را به‌خصوص در این عصر دیجیتالی که در آن زندگی می‌کنیم بسیار شنیده‌ایم. در واقع داشتن “هویت برند” به چه معناست؟ اگر کسی واقعاً به آن فکر کند، همه ما ناخودآگاه هر لحظه برندها و هویت آنها را یاد می کنیم.

برندسازی به شیوه بازاریابی در قالب سازی یک برند متمایز اشاره دارد. برند شما نماد این است که چگونه دنیای بیرون شرکت شما و پیامی را که می خواهید منتقل کنید دریافت می کند.

مفهوم هویت برند شما کمی عمیق تر می شود. ظاهر برند شما شامل رنگ، طرح، فونت و لوگویی است که مصرف کنندگان فوراً آن را به عنوان شرکت شما تشخیص می دهند. این را با تصویر برند اشتباه نگیرید، زیرا این تنها تصویر شرکت در سطح ابتدایی است. هویت برند ترکیبی از همه اجزا به منظور ایجاد تصویری منحصر به فرد و متمایز در ذهن مصرف کنندگان است.

یک هویت برند به خوبی ساخته شده می تواند محبوبیت یک شرکت را افزایش دهد و به آن ها در میان رقبای خود حضور پررنگی بدهد.

عناصر هویت برند

توسعه هویت برند برای شرکت شما مستلزم بررسی دقیق در مورد جزئیات تشکیل دهنده تصویر مورد نظر است. اساس هویت برند به دارایی هایی مانند تایپوگرافی، پالت های رنگی و اشکال بصری خلاصه می شود.

تایپوگرافی یا فونت

برخلاف آنچه ممکن است آگاهانه در نظر بگیریم، به عنوان کاربر، فونت‌ها عنصر بسیار مهمی برای هویت یک برند هستند. فونت انتخاب شده این توانایی را دارد که حتی قبل از اینکه جزئیات یا اطلاعات واقعی توسط بیننده جذب شود، حجم زیادی را در مورد برند خود بیان کند.

رنگ ها و پالت های رنگی

رنگ به طرق مختلف بر بینندگان تأثیر می گذارد، اما جالب تر از همه، رنگ ها واکنش های احساسی خاصی را در سطح روانی برمی انگیزند.

شکل و ظاهر بصری

وقتی صحبت از شکل می‌شود، ممکن است تعجب کنید که چرا این موضوع تا این حد مهم است، با توجه به اینکه نمی‌توانید شکل هر سطحی را که هویت برند روی آن زندگی می‌کند کنترل کنید. با این حال، شکل لوگو، حروف، فونت ها و رنگ های شما، می تواند به طور جدی مصرف کننده را به سمت یک احساس خاص هدایت کند.

چرا هویت برند مهم است؟

هویت برند به دلایل بی‌شماری مهم است، اما مهم‌تر از همه، زیرا یکی از عناصر کلیدی است که به شرکت شما اجازه می‌دهد در میان کاربران معروف و برجسته شود. لحظه ای به برخی از محبوب ترین برندها در فرهنگ غربی فکر کنید.

استارباکس، مک دونالد و تارگت بلافاصله قابل تشخیص هستند و هر بار که این لوگوها یا عناصر هویت برند را می بینیم، با همان احساس غلبه می کنیم. لوگوی استارباکس که روی لیوانی در یک کتابفروشی آویزان شده است، توجه شما را به خود جلب می کند و احتمال اینکه آن را بردارید، بیشتر می شود. اگر آن را تشخیص دهید، به سمت آن کشیده می شوید.

همانطور که در بالا به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، هویت برند شما چیزی است که شرکت شما را به چیزی تبدیل می‌کند که توجه شما را جلب می‌کند و شما را از رقبا متمایز می‌کند.

چرا داشتن یک لوگو برای برندینگ کسب و کار شما کافی نیست؟

ممکن است فکر کنید که یک لوگو به تنهایی در تلاش برای توسعه هویت برند شما کافی است، اما این نادرست است. یک لوگو می تواند تصمیمات مربوط به هویت نام تجاری را که باید در مورد آنها تصمیم گیری کنید، تحت تاثیر قرار دهد، اما همه پارامتر ها را تکمیل نمی کند.

یک لوگو به تنهایی حتی می تواند آسیب هایی برای شرکت داشته باشد. اگر لوگو خسته کننده، قابل پیش بینی و یا حتی بیش از حد انتزاعی باشد، می تواند برای کسب و کار شما مضر باشد. برخی از لوگوها متنی هستند و برای رمزگشایی معنای آن نیاز به دانش قبلی از شرکت دارند. لوگوهای دیگر بیشتر نمایش نمادینی از آنچه شرکت نشان می دهد دارند، اما لزوماً زمینه روشنی ندارند. بنابراین، لوگوی شما نمی تواند تنها جنبه هویت برند شما باشد، زیرا نمی تواند به تنهایی یک هویت کامل را منتقل کند.

چگونه یک هویت برند قوی ایجاد کنیم

همانطور که همه می توانند حدس بزنند، یک هویت برند قوی دارای جلوه های بصری جسورانه و قابل تشخیصی است که به راحتی در میان کاربران برجسته تر دیده می شود، و همچنین پیامی متمرکز برای مخاطب هدف دارد.

در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید در مورد برندتان از خود بپرسید تا توپ را به دست بیاورید:

  1. چرا این سایت را راه اندازی کردیم؟
  2. مهمترین ارزش های شرکت ما چیست؟
  3. چرا کسب و کار ما بهتر از دیگران است؟
  4. چرا مصرف کنندگان باید ما را انتخاب کنند؟
  5. سه کلمه ای که کسب و کار ما را در بر می گیرد چیست؟
  6. سه کلمه ای که ما می خواهیم مصرف کنندگان ما از آنها استفاده کنند که کسب و کار ما را در بر می گیرد چیست؟

پس از اینکه این سؤالات را از خود پرسیدید، سپس می‌توانیم برای اطمینان از اینکه هویت شما با جامعه هدف کار می‌کند، برخی از مراحل پیشگیرانه را انجام دهیم.

از خود بپرسید:

  1. بازاری که شرکت من در آن کار می کند چیست؟
  2. اهداف کلیدی در کسب و کار ما چیست؟
  3. مصرف کنندگان اصلی ما چه کسانی هستند؟ مخاطب ما کیست؟
  4. ما می خواهیم مصرف کنندگان در ابتدا چه انرژی/شخصیتی داشته باشند؟

در زیر برخی از رایج ترین عناصر مورد استفاده در هویت برند آورده شده است:

لوگوها در برندینگ

اهمیت لوگو در برندینگ و هویت برند - وب تمیم
اهمیت لوگو در برندینگ و هویت برند – وب تمیم | unsplash

ما در بالا به موضوع لوگوها پرداختیم، و اگرچه آنها نباید هویت شما را تشکیل دهند، اما هنوز یک عنصر حیاتی برای کل تصویر برند هستند. طراحی لوگو برای کسب و کار شما، در برخی موارد، ریشه انتقال یک پیام است. لوگوها باید موارد زیر را رعایت کنند:

پیام شرکت را به وضوح بیان کنید. این مورد به دو شکل مختلف می آید:


مستقیم – یک مرجع واضح مرتبط با حوزه شرکت.

غیرمستقیم – متمرکز بر ایده ای را که منتقل می کند. یک مثال عالی لوگوی جگوار است. هنوز مشخص نیست که جگوار ماشین‌هایی تولید می‌کند، اما لحظه‌ای که متوجه می‌شوید که این کار را انجام می‌دهند، می‌دانید که آنها سرعت و استقامت را منتقل می‌کنند. این سرعت یا استقامت نیست. این ماشین ها سریع ترین، بهترین هستند.

  • از نظر زیبایی شناسی برای چشم خوشایند باشد.
  • ترکیب خوبی از چیزهای مد روز، کلاسیک و چیزهای جاودانه داشته باشید.
  • برای مصرف کنندگان خاطره انگیز باشید.

طراحی سایت در هویت برند

در این عصر دیجیتال، وب‌سایت‌ها می‌توانند یک کسب‌وکار را موفق کنند یا شکست دهند. این اساساً فضایی است که کسب و کار شما در آن حضور دارد، به خصوص اگر کسب و کار شما کاملاً آنلاین اداره می شود (یعنی فروش محصولات یا خدمات دیجیتال و غیره). وب‌سایت باید به‌طور مجازی، هویت برند شما را با بینندگان روبرو کند.

بسته بندی محصول در برندینگ

هنگامی که تجارت شما کالاهای فیزیکی می فروشد، بسته بندی نقش مهمی ایفا می کند. چه لوگوی روی محصول، چه دستمال کاغذی خاصی که برای بسته‌بندی محصول استفاده می‌شود، یا خود بسته‌بندی، طراحی خوب نه تنها برجسته می‌شود، بلکه می‌تواند سطح وفاداری به برند شما را از مصرف‌کنندگان افزایش دهد.

کارت ویزیت در برنیدنگ

کارت ویزیت باید با لوگو و هویت برند منسجم باشد - وب تمیم
کارت ویزیت باید با لوگو و هویت برند منسجم باشد – وب تمیم

ارائه یک کارت ویزیت تمیز و با طراحی خوب به مشتری بالقوه تأثیری ماندگار بر جای می گذارد. اگر کارت ویزیت طراحی منسجمی داشته باشد که تمام هویت برند را به تصویر می کشد، شرکت شما را در ذهن تمام مصرف کنندگان، شرکا یا مشتریان بالقوه ای که کارت را با آنها به اشتراک گذاشته اید، ثبت می کند.

نکات کلیدی نهایی

حتی اگر اندکی اطلاعات مثبت از این مقاله به دست آورده اید، این نکات را از دست ندهید:

• به طور خلاصه، هویت برند ترکیبی از تمام عناصر مصرف شده به صورت بصری است. اینها شامل لوگو، رنگ، شکل بصری، فونت و طراحی است که کسب و کار شما را از سایرین در بازار هدف شما متمایز می کند و به مصرف کننده اطلاع می دهد که با محتوای شما سروکار دارد.

• ثبات و انسجام نکته کلیدی است! برند شما نیز باید ثابت باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *