مهارت حرفه ای وردپرس در طراحی سایت - وب تمیم

پس از بررسی مهارت های مبتدی وردپرس و مهارت های متوسط وردپرس در طراحی سایت ، اکنون به سراغ بررسی مهارت حرفه ای وردپرس می رسیم که اساساً مهارت‌هایی در سطح توسعه‌دهنده هستند . اگر قصد ندارید به عنوان یک توسعه دهنده وب کسب درآمد کنید یا به مرحله ای نرسیده اید که بتوانید افزونه ها، تم ها یا حتی بلوک های گوتنبرگ را کد نویسی کنید، به این موارد نیازی ندارید.

اگر هدف شما این نیست، لازم نیست بیش از حد در مورد چیزهای این بخش نگران باشید. با این حال، یادگیری یک یا دو مورد از آنها ممکن است خوب باشد تا در طراحی وب سایت وردپرس موفق به شما برتری دهد.

1-کنترل نسخه و پشتیبان گیری

به‌عنوان یک کاربر معمولی‌تر، می‌توانید با رویکردی کمتر حرفه‌ای برای توسعه پیش بروید. اگر پشتیبان‌گیری خودکار تنظیم می‌کنید، قبل از ویرایش از فایل‌ها کپی‌های محلی تهیه کنید. این کار معمولاً برای جلوگیری از خراب شدن کار طراحی سایت شما کافی است و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت خرابکاری به حالت اولیه برگردید.

پشتیبان گیری، یک مهارت حرفه ای وردپرس
پشتیبان گیری، یک مهارت حرفه ای وردپرس

کنترل نسخه چیست؟

این سیستمی است که تمام تغییرات در کد و فایل ها را ردیابی می کند، از جمله اینکه چه کسی و چه زمانی آنها را انجام داده است. علاوه بر این، اگر اتفاق نامطلوبی رخ دهد، کنترل نسخه همچنین راه‌های آسانی را برای بازگشت به نسخه قبلی و رفع مشکل فراهم می‌کند.

در نهایت، معمولاً به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال FTP یا موارد مشابه، تغییرات را در سایت خود از راه دور انجام دهید. به این ترتیب، شما فقط می توانید روی نسخه توسعه دهنده سایت خود کار کنید. سپس، هنگامی که از همه چیز راضی شدید، به سادگی تغییرات را اعمال کنید تا با کلیک یک دکمه نسخه بتا به نسخه قعلی شما تبدیل شود.

2-جاوا اسکریپت

پلتفرم وردپرس، مانند بقیه اینترنت، بیشتر و بیشتر به سمت جاوا اسکریپت متمایل است. در سال 2015 مت مولنوگ، یکی از بنیانگذاران وردپرس، قبلاً به جامعه وردپرس توصیه کرده بود که جاوا اسکریپت را عمیقاً یاد بگیرند.

از آن زمان، ما بیشتر و بیشتر ویژگی های وردپرس را دیدیم که جاوا اسکریپت را به عنوان بخش مرکزی فناوری بک اند خود داشتند.

همچنین مهم است بدانید که فریم ورک های جاوا اسکریپت در حال افزایش محبوبیت هستند و Node.js برنامه نویسی را در دست گرفته است.

در نتیجه، اگر می خواهید واقعاً در وردپرس مسلط باشید و همچنین در جهت کلی اینترنت به طور کلی سرمایه گذاری کنید، یادگیری جاوا اسکریپت حرکت خوبی است. این به شما کنترل بسیار بیشتری بر قسمت فرانت اند سایت شما می دهد، به شما امکان می دهد عملکردهای پیچیده، انیمیشن ها و بسیاری موارد دیگر را معرفی کنید.

به عنوان مثال، آیا دکمه بازگشت به بالا را در گوشه پایین سمت راست صفحه می بینید؟ وقتی به آن ضربه می زنید و شما را به شروع صفحه باز می گرداند، این به لطف جاوا اسکریپت است. علاوه بر این، جاوا اسکریپت امکان سفارشی سازی بیشتر ویژگی های وردپرس را فراهم می کند، به خصوص اگر به نکته بعدی توجه کنید. به هر حال، برای شروع یادگیری جاوا اسکریپت، توصیه می کنم با همان منابعی که برای HTML و CSS ذکر شد (w3schools) شروع کنید.

3-نشانه گذاری بلاک وردپرس

قبلاً چند بار اشاره کردم که گوتنبرگ یک پروژه مبتنی بر جاوا اسکریپت است. همچنین قسمت عمده ای از رابط وردپرس را در اختیار گرفته است. چیزی که به عنوان یک ویرایشگر محتوای مبتنی بر بلوک شروع شد، اکنون مدیریت ویجت و ویرایش کامل سایت را نیز در اختیار گرفته است.

بلاک ادیتور وردپرس
بلاک ادیتور وردپرس

بنابراین، برای تسلط بر این جنبه‌های سایت وردپرس خود، یادگیری نحوه ایجاد بلوک‌های سفارشی خود یک مهارت مفید برای سرمایه‌گذاری است. علاوه بر این، فرصت های اقتصادی بالقوه پرسودی را ارائه می دهد. فهرست الگوی بلوک و بلوک امکانات جدیدی را برای توسعه دهندگان برای ایجاد و فروش محصولات باز می کند.

در حالی که مخزن معمولی پلاگین در حال حاضر کمی فراتر رفته و تعدادی بازیگر بزرگ دارد، بلوک ها و الگوها بازار کاملا جدیدی هستند که فرصت های زیادی را برای کسانی که آنها را تصرف می کنند ارائه می دهد.

در حالی که گوتنبرگ بر اساس چارچوب React است، از نشانه گذاری سفارشی برای ایجاد بلاک ها استفاده می کند. اگر می خواهید با توسعه بلوک وردپرس شروع کنید، یک مکان خوب برای شروع، کتاب راهنمای ویرایشگر رسمی بلاک است.

4-رابط خط فرمان وردپرس (WP-CLI)

رابط خط فرمان یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به وظایف توسعه است که به شما امکان می دهد آنها را از ترمینال اجرا کنید. این همچنین راهی عالی برای احساسی مثل یک هکر است.

رابط خط فرمان وردپرس یک مهارت حرفه ای وردپرس - وب تمیم
رابط خط فرمان وردپرس یک مهارت حرفه ای وردپرس – وب تمیم

استفاده از خط فرمان کارها را بسیار سریع‌تر می‌کند زیرا برای صدور دستورالعمل‌ها نیازی به استفاده از رابط کاربری گرافیکی ندارید. همچنین به شما این امکان را می دهد که چندین دستور را به طور همزمان تنها با یک ورودی اجرا کنید.

در کل چه کاری می توانی انجام بدهید:

  • وردپرس را دانلود و نصب کنید
  • wp-config.php را پیکربندی کنید
  • نصب و فعال سازی تم ها و پلاگین ها (حتی چندین به طور همزمان)
  • پلاگین ها را فهرست و به روز کنید
  • یک دیتابیس جستجو کنید و جایگزین کنید
  • ویرایش های محتوا را حذف کنید

اگر علاقه مند به شروع کار با WP-CLI هستید، می توانید این یادگیری را در اینجا انجام دهید.

5-بازاریابی پیشرفته

هنگامی که به سطح مهارت حرفه ای وردپرس می رسید، یافتن راه هایی برای دیجیتال مارکتینگ فعال وب سایت شما اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این مرحله، شما در حال رقابت با بهترین و محبوب ترین سایت های موجود هستید و همه آنها تمام تلاش خود را می کنند تا در صدر قرار بگیرند.

در راه تبلیغات میتوانید به موارد زیر فکر کنید:

  • لینک سازی – لینک ها مهمترین واحد پول اینترنت هستند. به این ترتیب گوگل بیشتر رتبه خود را تعیین می کند. شما به طور طبیعی برخی از لینک ها را جذب خواهید کرد. با این حال، برای شکست دادن رقبا، اغلب لازم است که نقش فعال تری داشته باشید. به همین دلیل، یادگیری نحوه ایجاد لینک به وب سایت وردپرسی خود یک مهارت بسیار مهم است.
  • پست مهمان – این یک تاکتیک محبوب برای ایجاد بک لینک به سایت شما است. با این حال، ارسال مهمان فراتر از آن است. اول از همه، گوگل پست های ضعیف مهمان را سرکوب کرده است. در نتیجه، تاکتیک قدیمی ایجاد تعداد زیادی پست مهمان با کیفیت پایین فقط برای دریافت بک لینک دیگر جواب نمی دهد.
  • تبلیغات کلیکی – اگرچه این احتمالاً نباید تنها منبع ترافیک شما باشد، اگر بتوانید بودجه ای را برای آن کنار بگذارید، می تواند یک مکمل عالی با بازگشت سرمایه مثبت باشد. بازاریابی مجدد نیز زیر این چتر قرار می گیرد.
  • بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) – در این سطح، شما باید محتوا را با هدف خاصی در ذهن ایجاد کنید. ممکن است بخواهید بازدیدکنندگان را به مشتریان خریدار، مشترکان خبرنامه یا موارد دیگر تبدیل کنید.

سایر تاکتیک های بازاریابی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از تبلیغات گوگل ادز، پادکست و محتوای ویدیویی.

همچنین باید روی افزایش سرعت و بهینه‌سازی وب سایت سرمایه‌گذاری بیشتری کنید و مطمئن شوید که در سطح بالایی هستند.

لیست مهارت حرفه ای وردپرس شما چیست؟

این روزها مهارت های مختلفی برای راه اندازی یک سایت وردپرسی موفق وجود دارد. با این حال، با توجه به اینکه وب‌سایت‌هانشان دهنده هویت تجاری مهم هستند، قطعاً ارزش تلاش برای یادگیری را دارد. انجام این کار باعث می شود که در راه اندازی وب سایت خود بهتر شوید و همچنین فرصت های شغلی جدیدی را باز کنید.

در بالا، می‌توانید پیشرفت دقیقی از مهارت‌های وردپرس را پیدا کنید که می‌توانید برای بهتر شدن از آن‌ها کار کنید. لازم نیست تمام راه را به سمت مهارت های حرفه ای بروید مگر اینکه جاه طلبی داشته باشید که یک توسعه دهنده و بازاریاب تمام عیار باشید.

با این حال، اگر یک وب سایت دارید یا مسئولیت مراقبت از آن را به عنوان بخشی از شغل خود بر عهده دارید، افزودن برخی مهارت ها به رزومه همیشه ایده خوبی است. این کار شما را بسیار موثرتر می کند و همچنین علائم سوال و سردرد را کاهش می دهد.

به نظر شما مهم ترین مهارت های وردپرس که همه باید بیاموزند چیست؟ آیا چیزی وجود دارد که فراموش کرده باشیم که فکر می کنید به لیست تعلق دارد؟ بنابراین، لطفا در نظرات زیر در وب تمیم به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *