طراحی وب سایت ریسپانسیو و واکنش گرا چگونه است - وب تمیم

تعداد دستگاه‌ها و اندازه صفحه‌نمایش هر روز در حال افزایش است، در نتیجه با طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا وب‌سایت‌ها باید واکنش‌گرا باشند تا بتوانند با تمام اندازه‌های صفحه نمایش دستگاه‌های افراد در هنگام دسترسی به وب‌سایت‌ها هماهنگی داشته باشند.

طراحی سایت ریسپانسیو بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و تنها با پیشرفت تکنولوژی و تنوع سایز صفحه نمایش ضروری خواهد بود. اگر فکر می کنید در مورد طراحی وب سایت واکنش گرا اطلاعات کافی ندارید، در این مقاله وب تمیم اطلاعات مورد نیاز را میتوانید پیدا کنید.

اگر می خواهید در مورد طراحی وب سایت واکنشگرا و ریسپانسیو، کارهایی که بهترین شرکت طراحی وب سایت انجام می دهند و چگونه می توانید از آن برای ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان خود استفاده کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

طراحی وب سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی وب ریسپانسیو یک قابلیت حیاتی است که وب سایت ها برای دسترسی پذیری بهتر در دستگاه های مختلف از آن استفاده کنند. طراحی وب سایت ریسپانسیو به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد صفحات خود را در همه دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه نمایش با تطبیق خودکار با اندازه صفحه نمایش دهند.

این قابلیت تضمین می کند که مشتریان موبایل، تبلت و دسکتاپ می توانند بهترین تجربه کاربری را هنگام دسترسی به وب سایت داشته باشند.

چرا وب سایت شما باید واکنش گرا باشد؟

طراحی سایت ریسپانسیو قبلا یک قابلیت دلخواه بود، اما دیگر اینطور نیست. اگر طراحی وب سایت شما واکنش گرا نباشد، مشتریان بالقوه موبایل را از دست می دهید زیرا آنها وب سایت شما را با داشتن یک تجربه کاربری بد، ترک می کنند.

داشتن یک طراحی وب سایت واکنش گرا به بهبود تصویر هویت برند شما، بهبود تجربه کاربری و افزایش تعداد مشتریانی وب سایت شما کمک می کند.

یک وب سایت واکنش گرا با هر دستگاهی سازگار است، بنابراین شما فقط باید روی یک طراحی تمرکز کنید. سایت ریسپانسیو قابل نگهداری و سرمایه گذاری بهتری برای برند شما خواهد بود.

چگونه طراحی وب سایت خود را ریسپانسیو کنیم

اگر وب سایت دارید، باید بدانید که چرا طراحی وب ریسپانسیو ضروری است. اما دانستن این کافی نیست، باید بدانید که چگونه طراحی وب سایت خود را ریسپانسیو کنید. در ادامه همراه ما باشید.

طراحی وب سایت برای دستگاه های دارای صفحه صفحه لمسی

مردم از انواع دستگاه ها برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می کنند و بسیاری از این دستگاه ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند. دیگر فقط گوشی ها و تبلت ها نیستند. دسکتاپ ها و لپ تاپ ها اکنون دارای صفحه نمایش لمسی هستند. باید مطمئن شوید که وب سایت شما به افراد اجازه می دهد به راحتی از وب سایت شما با دستگاه های صفحه لمسی استفاده کنند.

تعامل با یک وب سایت با استفاده از کنترل های صفحه لمسی به اندازه ماوس دقیق نیست، بنابراین باید به افراد کمک کنید تا از صفحه نمایش لمسی استفاده کنند. شما می توانید این کار را با بزرگتر کردن عناصر طراحی در وب سایت خود انجام دهید تا لمس آنها آسان تر باشد.

انتخاب کنید چه عناصری باید در اندازه های کوچکتر صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شوند

نیازی نیست وب سایت شما در هر دستگاه و اندازه صفحه نمایشی که در آن قابل دسترسی است یکسان به نظر برسد. نکته مهم در مورد ارائه بهترین تجربه کاربری به مردم است.

اگر عناصر خاصی روی صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه جا نمی‌شوند یا استفاده از وب‌سایت را سخت‌تر می‌کنند، باید آنها را حذف یا تغییر دهید. این به افراد کمک می کند تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشند.

منوهای ناوبری معمولاً در اندازه های صفحه نمایش کوچکتر حذف می شوند و در عوض، افراد برای مشاهده نوار پیمایش باید روی منوی همبرگر کلیک کنند. این کار استفاده از وب سایت را در اندازه های کوچکتر صفحه نمایش آسان تر می کند.

بهترین شرکت طراحی وب مثل وب تمیم می‌دانند چه زمانی از عناصر خاصی باید استفاده شوند و چه زمانی نباید استفاده شوند. اگر مطمئن نیستید که برای وب سایت خود چه کاری انجام دهید، باید یک شرکت طراحی وب سایت برای کمک به شما پیدا کنید.

استفاده از تصاویر

هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت واکنش گرا، استفاده از تصاویر می تواند دشوار باشد. باید مطمئن شوید که اندازه عکس‌ها تغییر می‌کنند تا در همه دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه نمایش به راحتی بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربری افراد مشاهده شوند.

برای طراحی وب سایت ریسپانسیو از وب تمیم کمک بگیرید
برای طراحی وب سایت ریسپانسیو از وب تمیم کمک بگیرید | Photo by UX Store on Unsplash

برای تغییر اندازه تصاویر، مکان تصاویر در وب سایت یا حذف تصاویر از اندازه های خاص صفحه، باید CSS وب سایت خود را ویرایش کنید. انجام این کار می تواند سخت باشد و مردم معمولاً یک شرکت طراحی وب سایت مثل وب تمیم را استخدام می کنند تا در این زمینه به آنها کمک کند.

اولویت بندی محتوا

اولویت‌بندی محتوا به آسان‌تر شدن فرآیند ایجاد یک وب‌سایت واکنش‌گرا کمک می‌کند. محتوا دلیل بازدید مردم از وب سایت شماست. شما باید مطمئن شوید که آنها می توانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و سپس وب سایت شما را برای اندازه های مختلف صفحه نمایش پیرامون محتوای مشتریان خود طراحی کنید.

جمع بندی نهایی در مورد طراحی سایت واکنشگرا

داشتن یک طراحی سایت ریسپانسیو ضروری است و اگر آن را ندارید، ممکن است مشتریان خود را در رقابت حساس موجود از دست بدهید. وب‌سایت‌های واکنش‌گرا بهترین تجربه کاربری را به همه می‌دهند. اگر ندارید، اکنون می دانید که چقدر مهم است پس می توانید طراحی سایت واکنشگرا خود را به وب تمیم بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *