12 نکته برای بهبود سئو داخلی - وب تمیم

معیار سئو داخلی را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد: محتوا، کد های HTML و معماری وب سایت. هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

اهمیت محتوا

احتمالا شنیده اید: محتوا پادشاه است.

سئو داخلی بدون محتوا مانند یک ماشین اسپرت جدید و زیبا بدون موتور است – ممکن است زیبا به نظر برسد، اما به جایی نمی رسد. اما، همه محتواها یکسان ایجاد نمی شوند.

در اینجا عوامل محتوایی وجود دارد که باید برای به حداکثر رساندن سئوی سایت خود در نظر بگیرید:

E-A-T چیست؟ و چه اهمیتی در سئو داخلی دارد؟

یکی از روش هایی که گوگل به سایت شما وزن می دهد بر اساس E-A-T یا (تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) است.

محتوای شما باید این سه مورد یعنی تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن را اثبات کند تا گوگل محتوای شما را دوست داشته باشد.

کلمات کلیدی در سئو داخلی

ابتدایی ترین راه برای اینکه به گوگل بگویید محتوای وب سایت شما به سؤال کاربر پاسخ می دهد گفتن با کلمات کلیدی شماست.

مثلا اگر وب‌سایت یک فروشگاه مبلمان را بهینه می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید کلمات کلیدی مانند [مبل]، [ست اتاق ناهارخوری] و [میز پایانی] را درج کنید.

به طور خلاصه، شما باید بدانید که مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی ایجاد کنید که شامل این عبارات باشد. انجام تحقیق کلمات کلیدی همیشه ایده خوبی است، بنابراین هیچ فرصتی را از دست ندهید.

سئو نویسی درست و استاندارد

ایجاد محتوایی که هم موتورهای جستجو را در اولویت قرار دهد و هم بازدیدکنندگان انسانی را به سایت شما تبدیل کند چیزی شبیه هنر است.

17 معیار سئو به روز

17 معیار مهم سئو برای بهبود گزارش سئو

نوشتن نسخه ای که توسط کاربران به خوبی خوانده می شود و همچنان به قوانین SEO پایبند باشد، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

اهمیت کاربران در بهبود سئو داخلی - وب تمیم
اهمیت کاربران در بهبود سئو داخلی – وب تمیم

برخی از نکات کلیدی عبارتند از:

  • بر خوانایی تاکید کنید: محتوای شما باید به راحتی قابل خواندن باشد، بنابراین کاربران می توانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید: این تکنیک که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی نیز شناخته می شود، در گذشته توسط متخصصان سئوی ناشی برای گول زدن سیستم مورد استفاده قرار می گرفت، گوگل از سایت هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می کنند، دید ضعیفی دارد. اگر در حال انجام این کار هستید، رتبه صفحه شما ممکن است در سئو کاهش یابد یا حتی به طور کلی حذف شود.
  • جملات و پاراگراف ها را مختصر نگه دارید:می دانید که خواندن قطعات طولانی از یک متن چقدر سخت است. با کوتاه نگه داشتن جملات و پاراگراف های خود از دور کردن کاربران خودداری کنید.
  • از عنوان های فرعی استفاده کنید: تیتر های فرعی به دلیل اندازه شان برجسته می شوند و توجه افرادی را که صفحه شما را مطالعه می کنند به خود جلب می کنند. از تیتر های فرعی به مقدار کافی در محتوای خود استفاده کنید تا خوانندگان را به انتهای صفحه هدایت کنید.

المان های بصری

استفاده از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک ها بیشتر از جذاب کردن صفحه شما از نظر بصری برای بازدیدکنندگان است. همچنین به شما فرصت هایی می دهد تا سئوی خود را تقویت کنید.

بیش از 36 درصد از مشتریان هنگام خرید آنلاین از جستجوی بصری استفاده می کنند، به این معنی که اگر از تصاویر استفاده نمی کنید، ترافیک را از دست می دهید.

برای جلوگیری از بارگذاری کند، از اندازه فایل های تصویری خود آگاه باشید. تصاویر خود را قابل اشتراک گذاری کنید تا فرصت های بک لینک را شناسایی کنید، که می تواند به تقویت E-A-T شما کمک کند.

کد های HTML بهینه

زبان نشانه گذاری HyperText یا HTML کدی است که برای ساختار صفحات وب و محتوای آنها استفاده می شود.

آنها به مرورگر کاربر می گویند که چه چیزی را نشان دهد و کجا نشان دهد. و به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما در چه موردی است و آنها باید شما را در کجا رتبه بندی کنند.

در اینجا نکات HTML در معیار SEO داخلی هستند که باید در نظر بگیرید:

برچسب های عنوان جذاب

این یکی از آن حوزه‌هایی است که تمرکز بر جزئیات مهم است.

به خودی خود، این قطعه کد به شما امکان می دهد به یک صفحه وب عنوان بدهید، اما احتمالاً مستقیما شما را در رتبه بندی گوگل بالا نمی برد.

اما در زمینه سایر عناصر موجود در صفحه (مانند مواردی که در اینجا بحث شد)، می تواند به شما در ایجاد زمینه و نشان دادن ارتباط سایتتان کمک کند.

توضیحات متاس مناسب

شواهد زیادی علیه توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه بندی وجود دارد. متا دیسکریپشن دو مزیت کلیدی ارائه می دهد: آنها می توانند به گوگل کمک کنند تا بفهمد صفحه وب شما مربوط به چیست و مهمتر از آن، تأثیر زیادی بر CTR و نرخ کلیک های شما دارند.

توضیحات متا به جستجوگران درک بهتری از موضوع صفحه شما می دهد که به نوبه خود منجر به کلیک بیشتر می شود. بنابراین، از آن غافل نشوید.

بهینه سازی تصاویر

قبلاً به طور خلاصه به اهمیت المان های بصری در صفحه شما اشاره کرده‌ایم، اما اکنون زمان آن است که به جنبه‌های فنی آنها با دقت بیشتری نگاه کنیم. که در مدیریت سایت می‌توانید آنها را بهبود ببخشید.

در اینجا چند نکته برای کمک به بهینه سازی شما وجود دارد:

  • تگ‌های جایگزین یا ALT مناسب SEO را درج کنید.
  • فرمت و اندازه فایل مناسب را برای بارگذاری سریع انتخاب کنید.
  • به جای استفاده از چیزی مانند IMG_08759، نام فایل ها را با کلمات کلیدی خود سفارشی سازی کنید.
  • مطمئن شوید که تصاویر شما برای موبایل مناسب هستند.

معماری وب سایت

داشتن یک وب سایت با ساختار خوب به دو دلیل یک معیار سئو داخلی مهم است: اول اینکه وب سایتی که به شیوه ای منطقی طراحی شده باشد توسط موتورهای جستجو به طور موثرتری crawl می شود و دوم اینکه تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند.

استراتژی سئوی محلی

معرفی 9 استراتژی سئوی محلی برای کسب و کار شما

در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی معماری سایت خود در نظر بگیرید:

سرعت سایت

یک سایت بی نظم و با بارگذاری آهسته بیشتر بازدیدکنندگان را ناامید میکند و در واقع به رتبه بندی جستجوی شما نیز آسیب می رساند.

برای بهبود معماری سایت خود میتوانید موارد زیر را اجرا کنید:

  • فعال کردن فشرده سازی
  • کاهش ریدایرکت ها
  • بهینه سازی تصاویر
  • استفاده از حافظه پنهان و کش مرورگر

طراحی ریسپانسیو

در سال 2016، حجم جستجوی موبایل برای اولین بار از دسکتاپ پیشی گرفت. و در سالهای بعد، این تعداد همواره افزایش یافته است.

در حال حاضر موبایل بیش از 56 درصد از کل مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده است و تبلت ها 2.4 درصد دیگر را به خود اختصاص داده اند.

ساختار URL

شواهدی وجود دارد که ساختار مناسب URL در رتبه بندی اولیه سایت نقش دارند. این بدان معنی است که اگرچه آنها نباید اولویت اصلی سئو شما باشند، اما باید URL های استانداردی بسازید.

لینک سازی

E-A-T را در ابتدای این مقاله به یاد دارید؟

یکی از بهترین راه‌هایی که وب‌سایت شما می‌تواند تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را ایجاد کند، دریافت لینک از سایر وب‌سایت‌های معتبر است.

به این فکر کنید: ترجیح می دهید برای خرید یک ماشین به چه کسی اعتماد کنید؟ یک شخص غیر معروف؟ یا یک شخص معتبر؟ قطعا گوگل هم به سایت شما اهمیت بیشتری می‌دهد در صورتی که یک وب سایت معتبر به شما لینک و ارجاع بدهد.

سه نوع لینک اصلی وجود دارد که باید در مورد سئو بدانید:

  • لینک های داخلی – یا پیوندهایی که از صفحه مبدا به صفحه دیگری در وب سایت شما هدایت می شوند.
  • لینک های خارجی – که به عنوان لینک های خارجی نیز شناخته می شوند، این ها لینک هایی هستند که به یک سایت با دامنه متفاوتی اشاره می کنند، مانند این که به صفحه SEO گوگل اشاره می کند.
  • پیوندهای ورودی – که گاهی اوقات بک لینک نامیده می شود، اینها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به صفحه شما لینک می کنند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که متخصصان سئو از آن برای تولید لینک‌های ورودی با کیفیت استفاده می‌کنند، از جمله استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایجاد اینفوگرافیک قابل اشتراک‌گذاری و خرید رپورتاژ و حتی درخواست بک لینک.

اما مراقب باشید: همه پیوندهای ورودی مفید نیستند. برخی، به‌ویژه آنهایی که خریداری می‌شوند، پست‌های انجمن ها و پست مهمان می‌آیند، می‌توانند پیوندهای جعلی باشند که برای تقلب در سیستم رتبه‌بندی طراحی شده‌اند. اگر این موارد را disavow نکنید، می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

سئو داخلی در مقابل سئوی خارجی

ما در مورد سئوی داخلی بسیار صحبت کرده‌ایم، اما چیزی به نام سئوی خارجی هم وجود دارد. تفاوت، همانطور که احتمالاً از روی نام ها می توانید متوجه شوید، این است که در کجا اتفاق می افتد.

  • سئوی داخلی هر کاری است که می توانید به داخل سایت خود انجام دهید تا رتبه خود را افزایش دهید، از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی، توضیحات متا، برچسب های عنوان، متن جایگزین تصویر و ساختار وب سایت.
  • سئوی خارجی همه اتفاقاتی است که در خارج سایت اتفاق می افتد و بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد. این شامل بک لینک، E-A-T، سئوی محلی، بک لینک رسانه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی و پرداخت به ازای کلیک می شود.

بدیهی است که شما کنترل بسیار بیشتری بر سئو داخلی خود دارید، اما مهم است که سئوی خارج از صفحه را نیز در نظر داشته باشید – برای رسیدن به اهدافی که می خواهید به هر دو نیاز دارید.

اما، ابتدا باید روی ساخت یک صفحه وب خوب و مرتبط که کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده است، تمرکز کنید قبل از اینکه منابع زیادی را برای ایجاد پیوندها و تبلیغ سایت خود مصرف کنید.

سئو داخلی یک فرآیند مداوم و پیوسته است.

در پایان، بهینه سازی موتورهای جستجو به یک چیز خلاصه می شود: یافتن بهترین راه برای ارائه اطلاعات ارزشمند به جستجوگران و اطمینان از اینکه وب سایت شما در صدر نتایج ها قرار دارد.

هدف شما ارائه تجربیات غنی تر به کاربران است و در عین حال اهمیت خود را به موتورهای جستجو نشان می دهد. باید بدانید این دو مورد در کنار هم مهم هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *