باز طراحی سایت چگونه انجام می‌ شود - وب تمیم

اگر سایت فعلی شما، نیاز های شما را برآورده نمی کند، احتمالا برایتان جذاب است که بدانید در باز طراحی سایت چه فعالیت هایی انجام می شود؟

باز طراحی سایت یا طراحی مجدد یک وب سایت با فرایند طراحی سایت کاملا متفاوت است. بنابراین می خواهیم مراحلی را که باز طراحی سایت نیاز دارد را با هم بررسی کنیم. اما ابتدا اجازه دهید در مورد اصول اولیه صحبت کنیم.

باز طراحی سایت چیست؟

طراحی مجدد وب سایت یا باز طراحی سایت به این معنی است که شما در حال بازنگری یا نوسازی وب سایت خود هستید و اساساً همه چیزهایی را که نیاز به به روز رسانی دارند، از عملکرد اصلی گرفته تا سیستم مدیریت محتوای خود تا ظاهر صفحات خود، به روز می کنید.

اگر چیزی در حال حاضر به خوبی کار می کند، ممکن است نیازی به آپدیت و باز طراحی نداشته باشد. به همین دلیل است که ما قبل از باز طراحی وب سایت ها را تست می کنیم. که ببینیم دقیقا چه مواردی نیاز به باز طر احی دارند؟

طراحی مجدد چیزی بیش از یک به‌روزرسانی ساده است که ممکن است مستلزم به‌روزرسانی شکل دکمه‌های فراخوان یا تعویض تعدادی عکس در محتوای شما باشد. در واقع این موارد چیزهای کوچک و جزیی در باز طراحی سایت است.

طراحی مجدد سایت شما احتمالاً شما را وادار به بررسی جامع سایت، آزمایش و اجرای تغییرات عمده در سراسر سایت خود می کند.

هزینه طراحی مجدد وب سایت چقدر است؟

اگر طراحی مجدد را خودتان به تنهایی انجام دهید، هزینه به ارزش زمان شما یا زمان تیم شما کاهش می یابد. اما می تواند زمان زیادی از شما بگیرد.

اگر طراحی مجدد خود را به تیمی از متخصصان برون سپاری کنید، ممکن است از 5 تا 20 میلیون هزینه نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، یک کسب و کار با یک سایت فروشگاهی بزرگ 500 صفحه ای باید انتظار قیمت بالاتری نسبت به یک وب سایت 50 صفحه ای داشته باشد.

چه زمانی باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید؟

شاید فکر کنید چون بقیه در حال طراحی مجدد وب سایت خود هستند، بنابراین شما هم باید وب سایت خود را بازطراحی کنید. اما این کاملا اشتباه است!

اگر وب سایت شما به طور کلی عملکرد خوبی دارد و اهداف تجاری شما را برآورده می کند، احتمالاً نیازی به ایجاد تغییرات گسترده ندارید. ممکن است برای افزایش کارایی بدون هزینه زیاد، رنگ‌های جدید یا متن و محتوای سایت خود را به روز رسانی کنید.

بزرگترین سیگنالی که شما باید به سراغ بازطراحی سایت بروید، این است که وب سایت شما هر چه تلاش می کنید به فروش کافی نمی رسد. فرض کنید چندین آزمایش را انجام داده اید و سعی کرده اید نرخ تبدیل را در صفحات خود بهبود ببخشید، و موفق نمی شوید.

این ایراد به یک مشکل عمیق تر اشاره می کند که در واقع یک تغییر رنگ آن را برطرف نمی کند.

بنابراین، دلیل شماره یک برای طراحی مجدد یک وب سایت این است که سایت شما موجب رشد شما نمی شود! نشانه های دیگری که باید برای طراحی مجدد در نظر بگیرید عبارتند از:

  • طراحی شما قدیمی به نظر می رسد یا نشان دهنده برند شما نیست
  • سایت شما در دستگاه های تلفن همراه عملکرد خوبی ندارد
  • شما شکایات زیادی در مورد وب سایت خود از مشتریان و تیم خود دریافت می کنید
  • تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که مردم زمان زیادی را در وب سایت شما صرف نمی کنند
  • سایت شما آنطور که باید کار نمی کند

8 مرحله باز طراحی وب سایت

قبل از اینکه برای باز طراحی سایت خود اقدام کنید باید بدانید که چه چیزی را باید دوباره طراحی کنید و دلیل آن چیست؟

صفحات موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید

ابزار تست سرعت وب سایت

7 ابزار تست سرعت وب سایت در سال 2022

مدتی را صرف بررسی تجزیه و تحلیل سایت خود کنید و به صفحات با بالاترین و پایین ترین عملکرد توجه کنید.

ممکن است نخواهید تغییرات زیادی در صفحاتی که با مشتریان تعامل خوبی دارد، مانند صفحات دارای ارسال فرم تماس یا خرید، بدهید. حتی می توانید از صفحات خوب برای به روز رسانی بقیه وب سایت خود الگو بگیرید.

برای نگاهی عمیق تر به نحوه تعامل افراد با عناصر صفحه شما، از ابزار Heatmap مانند Hotjar استفاده کنید.

آنچه را که می خواهید انجام دهید مشخص کنید

پس از شناسایی زمینه های کلیدی که نیاز به بهبود دارند، می توانید به راحتی اهداف خود را مشخص کنید. در این مرحله مخاطبان خود را فراموش نکنید. طراحی مجدد باید برای بهبود تجربه کاربری باشد.

چه اهدافی را می توانید تعیین کنید که هم برای شما و هم برای مخاطبان مفید باشد؟ شاید بخواهید زمان صرف شده کاربران در صفحات خود را افزایش دهید. بر اساس تجزیه و تحلیلی که در ابتدای این فرآیند انجام دادید، چه کاری می توانید انجام دهید تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید تا افراد مدت بیشتری در اطراف بمانند؟ ناوبری خود را بهبود دهید؟ محتوای مرتبط به طور خودکار پیشنهاد شود؟ یا مطالب را سریعتر به روز کنید؟

نحوه ارتباط دقیق برند و سبک خود را شناسایی کنید و در عین حال تجربه ای فراموش نشدنی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

طراحی مجدد خود را ترسیم کنید

اهداف بدون برنامه ای برای رسیدن به آن ها معنایی ندارند. از خود بپرسید که برای رسیدن به اهدافتان چه اتفاقی باید بیفتد و همه آن را در این مرحله یادداشت کنید.

فرض کنیم هدف شما افزایش تعداد صفحاتی است که هر کاربر بازدید می کند. تجزیه و تحلیل شما نشان داد که منوی اصلی پیمایش شما به بهبود نیاز دارد. تصمیم می گیرید ناوبری را دوباره طراحی کنید و ظاهر آن را به روز کنید. از آنجا، شما می دانید که باید ساختار لینک جدیدی را اجرا کنید.

دقت کنید که بازطراحی با در نظر گرفتن سئو وب سایت شما باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و در دراز مدت برای شما سودمند خواهد بود.

حتما بخوانید: نحوه حفظ سئو در باز طراحی وب سایت

یک جدول زمانی ایجاد کنید

هیچ پروژه ای بدون جدول زمانی استاندارد کامل نمی شود. شما باید یک تاریخ راه اندازی رسمی تعیین کنید تا کاربران بتواند وب سایت جدید شما را ببیند. با استفاده از تاریخ راه اندازی خود به عنوان شاخص اصلی، فرآیند را به نقاط کوچکتر با تاریخ های سررسید جداگانه تقسیم کنید.

مثلا تاریخ راه اندازی شما 1 آبان است. با مهندسی معکوس و دانستن اهدافی که باید به آنها برسید، تصور می کنید که آزمایش همه چیز 30 روز طول می کشد. این بدان معناست که مرحله قبلی در فرآیند شما باید تا اوایل ماه مهر به پایان برسد. برای هر کار اصلی خود یک تایم پایان در نظر بگیرید.

ایجاد و بررسی نمونه های اولیه

بدون طرح های واقعی نمی توانید طراحی مجدد وب سایت داشته باشید. پس از ایجاد یک برنامه عملیاتی، شما یا طراحان شما نمونه های اولیه صفحات را ایجاد می کنید.

نمونه های اولیه خود را تا زمانی که انتظارات شما را برآورده سازند، مورد تجزیه و تحلیل و تغییر دهید. قبل از نهایی کردن، از آزمایش به‌روزرسانی‌های خود با بازخورد های کاربران نترسید.

باز طراحی سایت خود را انجام دهید

هنگامی که از نمونه های اولیه خود راضی بودید و آزمایش کاربر را با موفقیت به پایان رساندید، می توانید طرح های خود را برای راه اندازی آماده کنید. این مرحله ممکن است بسته به عواملی مانند سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌کنید و پیچیدگی عملکرد سایت شما، به دانش کد زنی نیاز داشته باشد.

تست سایت باز طراحی شده

اهمیت موبایل فرندلی بودن در باز طراحی سایت
اهمیت موبایل فرندلی بودن در باز طراحی سایت | Photo by Matteo Vella on Unsplash

طراحی خود را در طول این فرآیند با کاربران آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تغییرات شما مشتریان بالقوه را فراری نمی‌دهد! سایت جدید را تست کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی که ساخته اید به درستی کار می کند.

طراحی مجدد خود را راه اندازی کنید

اگر هیچ تغییر دیگری نیاز ندارید، و تست ها موفقیت آمیز بودند، وب‌سایت بازطراحی‌شده شما می‌تواند فعال شود.

طراحی مجدد یک وب سایت کار کوچکی نیست

راستش را بخواهید، وب سایت شما هرگز کامل نیست. یعنی هیچ وب سایتی هیچ وقت کامل نیست! پس به آزمایش عناصر مختلف، بهبود سئو، افزایش سرعت سایت ادامه دهید. یا تیمی از طراحان و توسعه دهندگان مثل وب تمیم را استخدام کنید تا با خدمات مدیریت سایت ، وب سایت شما را برای شما به روز نگه دارند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *