8 اصل مهم برای طراحی سایت خوب - وب تمیم

موفقیت هر وب سایت نیازمند رعایت اصول طراحی سایت خوب دارد. این که آیا طراحان در هنگام طراحی آن نهایت دقت را داشته اند یا خیر. سایت شما با طراحی زیبا به همراه قابلیت استفاده بالا و کاربردی بودن، یک سایت خوب است. چنین سایتی موفقیت شما را تعیین می کند.

از آنجایی که سایت شما ویترین کسب و کار شما است و اکثر مشتریان بالقوه قبل از استفاده از خدمات یا فروشگاه شما، سایت شما را به خوبی بررسی می‌کنند. طراحی وب سایت امروزه امری اجتناب ناپذیر است. و در دنیای پر سر و صدای امروز در فضای اینترنت یک سایت خوب بازی را به نفع شما تغییر می‌دهد.

طراحی سایت خوب برای افزایش فروش بسیار مهم تر از آنچه فکر می کنید است. اگر سایت شما از نظر کیفیت ضعیف به نظر برسد، ممکن است فروش زیادی انجام ندهید.

در واقع، طراحی وب سایت لزوماً به معنای ظاهر خوب آن نیست، بلکه به این معناست که وب سایت شما چگونه کار می کند. حتی یک وب سایت ساده با قابلیت استفاده خوب و ساختار مناسب معمولاً عملکرد شگفت انگیزی دارد.

چگونه یک وب سایت خوب طراحی کنیم؟

طراحی وب سایت خوب به طیف گسترده ای از متخصصان در زمینه های مختلف نیاز دارد. در این مقاله، در وب تمیم، 8 اصل اساسی یک طراحی وب سایت عالی را که باید در هنگام طراحی یک وب سایت در نظر گرفته شوند، بیان می کنیم.

در اینجا لیستی از 8 اصل طراحی سایت وجود دارد که وب سایت شما را زیبا، کاربرپسند، موثر و جذاب می کند:

سادگی بهترین سبک است

وب سایت بیش از حد اغراق آمیز طراحی شده ممکن است خوب کار نکند. قرار دادن عناصر زیاد در صفحه ممکن است منجر به منحرف کردن بازدیدکنندگان از هدف اصلی وب سایت شما شود.

سادگی همیشه در طراحی وب سایت موثر عمل می کند. طراحی تمیز و ساده وب سایت شما نه تنها وب سایت را جذاب می کند بلکه به کاربر کمک می کند تا بدون سردرگمی سایت شما را رصد کند.

بارگذاری یک وب سایت با ویژگی هایی که در خدمت هدف کلی سایت نیستند ممکن است برای کاربران گیج کننده باشد. طراحی خود را تا حد امکان ساده نگه دارید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

یکچارچگی در طراحی سایت

ثبات و یکچارچگی در طراحی وب سایت اهمیت زیادی دارد. توجه خود را به تطبیق عناصر طراحی در هر یک از صفحات معطوف کنید.باید دقت کرد که که فونت ها، اندازه ها، عنوان ها، عنوان های فرعی و سبک دکمه های شما باید در سرتاسر وب سایت یکسان باشد.

همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید. فونت ها و رنگ های مناسب متون، دکمه ها و غیره را نهایی کنید و در طول توسعه سایت خود به آنها پایبند باشید.

تایپوگرافی و خوانایی

مهم نیست که طراحی شما چقدر خوب باشد، خوانایی متن مهم است زیرا اطلاعات مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد. از آنجایی که خزنده های موتورهای جستجو با این داده ها بسیار آشنا هستند، بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های سئو وب سایت می شود. در طراحی سایت باید فونت های سایت را از نظر بصری برای بازدیدکنندگان جذاب و خوانا نگه داشت.

استفاده از فونت هایی را در نظر بگیرید که خواندن آنها راحت تر است. برای متن های سایت می توان از فونت های ایران سنس یا ایران یکان و غیره استفاده کرد.

طراحی وب سایت ریسپانسیو

با در نظر گرفتن استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند، تبلت ها و فبلت ها، طراحی وب باید برای صفحه نمایش های مختلف موثر باشد. اگر طراحی وب سایت شما از تمام اندازه های صفحه پشتیبانی نمی کند، این احتمال وجود دارد که در نبرد با رقبای خود شکست بخورید.

ریسپانسیو بودن عامل مهم در طراحی سایت خوب - وب تمیم
ریسپانسیو بودن عامل مهم در طراحی سایت خوب – وب تمیم | Photo by Olaf Val on Unsplash

در طراحی سایت خود حتما طراحی سایت موبایل اول را در نظر بگیرید.

انتخاب پالت رنگ مناسب

یک ترکیب رنگ عالی کاربران را جذب می کند در حالی که یک ترکیب ضعیف می تواند منجر به حواس پرتی کاربران شود. این امر شما را ملزم به انتخاب یک پالت رنگی عالی برای وب سایت خود می کند که می تواند فضای جذابی برای کاربران سایت ایجاد کند و تأثیر خوبی بر بازدیدکنندگان بگذارد.

با انتخاب یک پالت رنگ مکمل برای ایجاد ظاهری متعادل به طراحی وب سایت خود، تجربه خوب کاربران را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که از فضاهای سفید استفاده کنید زیرا آنها آرام بخش هستند و از شلوغی و آشفتگی بصری وب سایت شما جلوگیری می کنند.

همچنین از به کار بردن رنگ های زیاد خودداری کنید. 3 یا 4 رنگ اصلی برای کل وب سایت به اندازه کافی خوب است تا یک طراحی جذاب، واضح و مینیمال ارائه دهد.

بارگذاری آسان

هیچ کس وب سایتی را دوست ندارد که بارگذاری آن زمان زیادی را صرف کند. بنابراین با بهینه سازی و افزایش سرعت سایت، اندازه تصویر و ترکیب کد در یک فایل CSS یا جاوا اسکریپت را بهینه کنید. زیرا درخواست های HTTP را کاهش می دهد. همچنین برای افزایش سرعت بارگذاری سایت، HTML، جاوا اسکریپت و CSS را فشرده کنید.

ناوبری آسان

مطالعه ها نشان می دهد که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب سایت هایی با ناوبری آسان می مانند. برای پیمایش موثر، ایجاد یک سلسله مراتب منطقی در صفحه، استفاده از نان اسکرام و طراحی دکمه های قابل کلیک را در نظر بگیرید. شما باید از “قانون سه کلیک” پیروی کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعات مورد نیاز را در عرض سه کلیک دریافت کنند.

ارتباط با کاربران

هدف نهایی بازدیدکنندگان به دست آوردن اطلاعات است و اگر وب سایت شما قادر به برقراری ارتباط موثر با بازدیدکنندگان باشد، به احتمال زیاد زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند.

ترفندهایی که ممکن است برای برقراری ارتباط بی دردسر با بازدیدکنندگان مؤثر باشد عبارتند از – سازماندهی اطلاعات با استفاده مناسب از سرفصل ها و تیترهای فرعی و استفاده از جملات مختصر به جای جملات طولانی.

نتیجه گیری از اصول طراحی سایت خوب

با رعایت اصول ذکر شده در طراحی وب سایت خوب، به راحتی می توانید یک وب سایت زیبا و کاربردی ایجاد کنید. یا از خدمات طراحی سایت وب تمیم برای طرحی یک سایت بی نظیر بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *