8 ویژگی ضروری سایت فروشگاهی - وب تمیم

8 ویژگی ضروری سایت فروشگاهی: در بازار آنلاین ایران در سال 1400 میلیارها تومن درآمد در فروش آنلاین و تجارت الکترونیک وجود داشت. پس امروز زمان بسیار خوبی برای طراحی سایت فروش آنلاین است.

اما باید مطمئن شوید که قبل از طراحی سایت فروشگاهی ، فروشگاه آنلاین شما دارای ویژگی های لازم برای تضمین موفقیت شما است. برای اطمینان از اینکه مشتریان آنلاین شما بهترین تجربه ممکن را دارند و در عین حال سود شما را نیز به حداکثر می‌رسانند، در این مقاله وب تمیم چند ویژگی ضروری برای فروشگاه آنلاین شما وجود بررسی شده است.

نکات طراحی سایت فروشگاهی

بررسی نکات طراحی سایت فروشگاهی

بررسی ها و نظرات محصول

حتما دلیلی وجود دارد که دیجیکلا، ترب، آمازون، والمارت، و سایر بازیگران اصلی در فضای تجارت الکترونیک، ویژگی مهم نظرات محصول را دارند. نظرات مشتریان به عنوان یک مدرک برای اثبات کیفیت بالای محصولات شما عمل می کند. در طول یک فعالیت فروش آنلاین، مشتری نمی تواند شخصاً به محصول نگاه کند یا آن را تحویل بگیرد، بنابراین خواندن نظر بهترین راه برای درک محصول است.

پیشنهادات محصول مرتبط

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود میانگین ارزش سفارش (AOV) توصیه محصولات مرتبط یا مشابه با محصولی است که مشتری مشاهده می‌کند. درست مانند یک فروشگاه خرده‌فروشی که محصولات مرتبط را در قفسه‌های نزدیک خود دارد، سایت فروشگاهی شما نیز باید محصولات مرتبط را در زمانی که مشتری در حال چک کردن است، کاملاً نمایان کند.

این ویژگی زمانی بیشترین تاثیر را دارد که محصولات مرتبط با افزودنی های ارزان تر باشند. برای مثال، اگر یک کتاب جدید شگفت‌انگیز می‌فروشید، ممکن است بخواهید کتاب های مختلفی را در محصولات مرتبط خود پیشنهاد دهید.

ادغام با گوگل آنالیتیکس

در حالی که Google Analytics فقط مختص سایت فروشگاهی نیست، اما ابزاری ارزشمند برای هر کسی است که یک فروشگاه آنلاین دارد. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا روند تعامل بازدیدکنندگان با فروشگاه تجارت الکترونیک شما را بررسی کنید و به شما کمک کند تا شناسایی کنید که مشتریان چگونه فروشگاه شما را پیدا می کنند.

درک اینکه ترافیک شما از کجا می آید – به ویژه ترافیکی که به فروش تبدیل می شود – برای اصلاح استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شما بسیار ارزشمند است.

ایمیل مارکتینگ یک ویژگی ضروری سایت فروشگاهی

ایمیل مارکتینگ هنوز یک راه بسیار موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان شماست. می‌توانید برای پیشنهادات ویژه، به‌روزرسانی‌های فهرست‌های محصولات جدید، و یادآوری‌های سبد خرید رها شده، ایمیل‌هایی ارسال کنید تا ترافیک را به سایت فوشگاهی خود برگردانید.

چت آنلاین یا چت بات

وقتی یک مشتری از یک فروشگاه آجر و ملات خرید می کند، در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی، یافتن کارمندی برای او به اندازه کافی آسان است. از لحاظ تاریخی، این امر برای سایت‌های تجارت الکترونیک کمی چالش برانگیز بوده است، اما عملکرد چت آنلاین تا حد زیادی این شکاف در خدمات را حل کرده است.

اگر کسب‌وکار بزرگ‌ی هستید، می‌توانید تیمی از نمایندگان پشتیبانی چت آنلاین را استخدام کنید، اما فن‌آوری ربات چت نیز به اندازه کافی پیشرفته شده است که به بسیاری از سوالات رایج مشتریان پاسخ می‌دهد.

تجربه کاربری بهینه

یکی از مهم ترین مولفه های یک تجربه کاربری عالی، سهولت استفاده است. شما می خواهید مشتریان شما بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و کارآمد پیدا کنند. برای یک فروشگاه آنلاین، این به معنای گروه بندی بسیار واضح محصولات بر اساس دسته است.

اشتباه UX در وب سایت فروشگاهی

بررسی 3 اشتباه UX در وب سایت فروشگاهی

سعی کنید دسته های خود را با چند دسته سطح بالا ست کنید، سپس در صورت نیاز از زیر مجموعه ها برای سازماندهی آنها استفاده کنید.

امکان جستجو در سراسر سایت

با رعایت موضوع اهمیت تجربه کاربر، جستجو به همان اندازه مهم است که دسته بندی محصولات شما. مشتریان مختلف به روش‌های مختلفی حرکت می‌کنند، بنابراین در حالی که دسته‌ها برای برخی مفید هستند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند فقط محصول مورد نظر خود را تایپ کنند و نتایج را ببینند.

قابلیت جستجو یکی از اجزای اصلی سایت‌های فروشگاهی است و اگر آن ویژگی را درج نکنید، به خودتان و مشتریانتان آسیب می‌رسانید.

رهگیری سفارش

پیگیری سفارشات برای مشتریان شما باید آسان باشد. در حالی که می‌توانید به‌روزرسانی‌های ایمیل را برای ارسال سفارش همراه با تحویل تخمینی ارسال کنید، یک ابزار ردیابی سفارش در زمان واقعی، راحتی بیشتری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

پیگیری سفارش یک ویژگی ضروری سایت فروشگاهی
پیگیری سفارش یک ویژگی ضروری سایت فروشگاهی | Photo by Bench Accounting on Unsplash

در حالی که آنها می توانند به راحتی به وب سایت شرکت حمل و نقل رفته و شماره رهگیری خود را وارد کنند حتی بهتر است که بتوانند وارد وب سایت شما شوند و سفارش خود را از آنجا پیگیری کنند.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی باید به مشتری و کسب و کار شما کمک کند

هنگام پیاده سازی ویژگی ها در سایت تجارت الکترونیک خود، باید هم به تجربه مشتری و هم به مزایای کسب و کار خود فکر کنید. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ویژگی ها هم برای مشتری و هم برای کسب و کار شما مفید است، مانند نظرات و محصولات مرتبط. به هر حال، یک مشتری خوشحال بیشتر احتمال دارد که خرید کند و درآمد شما را افزایش دهد.

اگر برای برنامه ریزی، توسعه و طراحی استراتژی فروشگاه آنلاین خود به کمک نیاز دارید، با وب تمیم تماس بگیرید. ما سال ها تجربه در راه اندازی و بازاریابی وب سایت ها داریم و همراه کسب و کار شکا خواهیم بود.

4.9/5 - (7 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *