مهارت مبتدی وردپرس در طراحی سایت - وب تمیم

در این پست وب تمیم، می‌خواهم در مورد 10 مهارت مبتدی وردپرس صحبت کنیم که شما را در طراحی سایت با وردپرس کمک می‌کند. این روزها، وب‌سایت‌ها دارایی‌های بسیار مهمی برای اکثر کسب‌وکارها هستند و طراحی یک سایت وردپرسی موفق به توانایی‌های زیادی نیاز دارد.

چرا که سایت با کیفیت جنبه های زیادی را شامل می شود، زیرا از نگهداری و پشتیبانی سایت و بهینه سازی و افزایش سرعت سایت گرفته تا دیجیتال مارکتینگ، در موفقیت سایت شما موثر است.

هنگامی که یک سایت را خودتان یا با یک تیم بسیار کوچک اداره می کنید، باید مهارت های مختلف زیادی داشته باشید تا همه چیز اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که وب های سایت بزرگ تیم هایی دارند که هر کدام بر جنبه های مختلف مدیریت سایت تمرکز دارند.

پیشنهاد: سوالات متداول طراحی وب سایت

به منظور کمک به شما در انجام این کار، در زیر لیستی کامل از مهارت های ضروری وردپرس را برای شما آماده کرده ایم. آنها بر اساس مهارت های مبتدی، متوسط ​​و متخصص سفارش داده شده اند. بسیاری از آنها ناشی از اشتباهاتی رایج هستند. که دانستن آنها به شما کمک شایانی می کند.

اینها مهارت‌های ارزشمندی برای افرادی است که وب‌سایت‌های خود را طراحی می‌کنند و برای توسعه‌دهندگان/فریلنسرهایی که با استخدام دیگران درآمد کسب می‌کنند. اگر آنها را یکی یکی یاد بگیرید، یا حتی تعداد انگشت شماری را یاد بگیرید، در انجام هر یک از آنها بسیار توانمند می شوید.

نکات زیر به نوبه خود، شما را در اداره کسب و کارتان بهتر می کند. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در ادامه وب تمیم لیست مهارت هایی که هر کاربر وردپرس باید آن را بداند آورده شده است.

مهارت مبتدی وردپرس – مبانی وردپرس

بیایید با موارد ضروری و پایه شروع کنیم. همه مواردی که اساس مهارت هایی را تشکیل می دهد که باید برای طراحی یک سایت وردپرس موفق کسب کنید.

1-دانش پایه هاستینگ

اگر می خواهید یک وب سایت با وردپرس ایجاد کنید، باید آن را روی سرور یا هاست مورد نظر نصب کنید. خوشبختانه، امروزه اکثر ارائه دهندگان هاست معتبر نصب آسان با یک کلیک را ارائه می دهند، بنابراین دیگر نیازی به انجام دستی آن ندارید.

نصب وردپرس در هاست، یک مهارت مهم در طراحی سایت با وردپرس
نصب وردپرس در هاست، یک مهارت مهم در طراحی سایت با وردپرس

با این حال، از آنجایی که سرور خانه وب سایت شما است، باید حداقل درک اولیه ای از آن داشته باشید. به طور خاص، باید یاد بگیرند که چگونه:

  • یک حساب FTP ایجاد کنید و با یک سرویس گیرنده FTP به سرور خود دسترسی پیدا کنید (مثل FileZilla)
  • تنظیمات سرور نام را تغییر دهید تا دامنه ای به سرور خود متصل کنید
  • از تنظیمات ارائه دهنده هاست خود استفاده کنید تا بتوانید کارهای اساسی مانند تغییر نسخه PHP سرور خود یا ایجاد آدرس های ایمیل و صندوق ورودی انجام دهید.
  • در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات دستی در آنجا دارید، به پایگاه داده MySQL وب‌سایت‌های خود دسترسی داشته باشید (اتفاقاً، دانستن نحوه تهیه نسخه پشتیبان از آن مهارت مهم دیگری است)
  • یک گواهی SSL به وب سایت خود اضافه کنید (بسیاری از ارائه دهندگان هاست راه حل های یک کلیک برای آن نیز دارند)

دانستن این نوع اصول شما را در موقعیت بسیار بهتری در طراحی وب سایت خود قرار می دهد. همچنین اگر چیزی آنطور که باید کار نمی کند، در کمک به عیب یابی مفید خواهد بود. پس حتما به نکات راجع به این موارد پی ببرید.

2-آشنایی با رابط کاربری وردپرس

اگر می خواهید از وردپرس به عنوان ابزاری موثر برای طراحی و اجرای وب سایت خود استفاده کنید، باید بدانید که چگونه با آن به درستی کار کنید. به هر حال، یک ابزار فقط به اندازه مهارت شما در استفاده از آن برای شما خوب و مفید است.

آشنایی با رابط کاربری وردپرس، مهارت اولیه در وردپرس
آشنایی با رابط کاربری وردپرس، مهارت اولیه در وردپرس

به همین دلیل، اولین وظیفه شما در حرفه ای شدن در وردپرس این است که با خود پلتفرم آن آشنا شوید. وقتی برای اولین بار استفاده از وردپرس را شروع کردم، هرچه پیش رفتم همه چیز را کم کم فهمیدم. مدتی طول کشید تا به یاد گیری کامل دست پیدا کنیم.

چیزی که واقعاً چشمان من را به آن باز کرد، زمانی بود که یک دوره ویدیویی مبتدی وردپرس را گذراندم. این نه تنها بسیاری از عملکردهای جدید را باز کرد که من حتی تصوری از وجود آنها نداشتم، بلکه به من نشان داد که کارهای زیادی را انجام می دهم که به طور جدی کیفیت و عملکرد وب سایت من را کاهش می دهد.

پیشنهاد: ویژگی ضروری سایت فروشگاهی

به همین دلیل، اگر می توانستم به عقب برگردم، بلافاصله دوره ویدیویی را می گذرانم تا از ابتدا با وردپرس آشنا شوم. و من شدیداً توصیه می کنم همین کار را انجام دهید.

3-نصب تم ها و افزونه های وردپرس

در حالی که این بخشی از مهارت‌های “آشنایی با رابط کاربری وردپرس” است، اما شایسته ذکر است زیرا تم ها و افزونه ها تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد سایت شما دارند.

محیط کاربری نصب قالب در وردپرس
محیط کاربری نصب قالب در وردپرس

قالب ها به طور کامل طراحی را کنترل و تغییر می دهند در حالی که افزونه ها می توانند ویژگی های جدیدی اضافه کنند و نحوه کار وردپرس را تغییر دهند. در مورد پلاگین های صفحه ساز مانند Elementor و غیره، تغییرات می تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین، نه تنها مهم است که مراحل نصب و فعال‌سازی افزونه‌های وردپرس را بدانید، بلکه نحوه تست آنها برای سایت شما نیز مهم است.

  1. آیا تداخلی با تم ها یا افزونه های دیگر در سایت شما وجود دارد؟ آیا افزونه جدید خطا ایجاد می کند یا حتی ممکن است سایت شما را کاملاً غیر قابل استفاده کند؟
  2. آیا تمام ویژگی هایی که برای شما مهم است را دارد؟ از سوی دیگر، آیا ممکن است در آن ویژگی های زیادی وجود داشته باشد که به آنها نیاز ندارید؟
  3. تجربه کاربری چگونه است؟ آیا استفاده از تم یا افزونه آسان و دلپذیر است؟ آیا رابط کاربری خوبی دارد یا همه چیز را بیش از حد پیچیده می کند؟ آیا برای افراد در سطح مهارت شما مناسب است؟
  4. چگونه افزونه بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد؟ آیا آن سایت شما را کندتر می کند؟
  5. آیا واقعاً به تم یا افزونه نیاز دارید؟ آیا می توانید آنچه را که به دنبال آن هستید با روشی متفاوت تر به دست آورید؟

دانستن نحوه تصمیم گیری در مورد استفاده از یک تم یا افزونه مهارت مهمی است که به کیفیت سایت وردپرس شما کمک می کند. بهتر است قبل از وارد کردن یک برنامه افزودنی در سایت زنده خود، در مورد همه موارد بالا بدانید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ این چیزی است که ما را به مرحله مهم بعدی می رساند.

4-طراحی وب سایت روی لوکال هاست

گناهی که بسیاری از کاربران مبتدی وردپرس (از جمله من) مرتکب آن هستند، به اصطلاح کدنویسی کابوی است. این بدان معناست که عیب‌یابی مشکلات، ایجاد تغییرات در عناصر طراحی، یا حتی نصب افزونه‌ها یا تم‌ها در یک وب‌سایت زنده بدون آزمایش قبلی.

همه موارد فوق یک نه بزرگ است.

در بهترین حالت، به سادگی شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد، زیرا کاربران تلاش‌های ناموفق شما برای تغییر برخی نشانه‌گذاری‌های CSS را مشاهده می‌کنند یا پیام خطای PHP را در بالای صفحه دریافت می‌کنند.

در بدترین حالت، کل سایت شما را برای همه ترافیک غیرقابل دسترسی می کند و شما را مجبور می کند که سعی کنید آن افزونه معیوب یا راه حل های گوگل را برای مشکلی که ایجاد کرده اید غیرفعال کنید (بله، در این مورد نیز مقصر هستید).

برای جلوگیری از آن، من به شدت توصیه می کنم که توانایی ایجاد لوکال هاست را به مجموعه مهارت های وردپرس خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد وردپرس را بر روی لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود دقیقاً مانند یک وب سرور نصب کنید. انجام این کار به شما محیطی می‌دهد که در آن می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید اشتباه کنید، بدون اینکه کسی آنها را ببینید. در اینجا کارهایی که می توانید در یک محیط لوکال هاست انجام دهید آورده شده است:

  • عملکرد وردپرس را تغییر دهید
  • پلاگین ها، تم ها و به روز رسانی ها را آزمایش کنید
  • تم خود را سفارشی کنید
  • توابع را امتحان و اصلاح کنید
  • CSS را تمرین کنید

اگر می‌خواهید روی تغییرات سایت کار کنید لوکال هاست شما را از سرور و هاست مستقل می‌کند. به علاوه، راه‌حل‌های رایگان زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک سرور محلی ایجاد کنید: XAMPP، WAMP، MAMP، Local از معروف ترین آنها هستند. به طور خلاصه، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما روی افزودن این توانایی به مهارت های وردپرس خود سرمایه گذاری نکنید.

5-ایجاد Child Themes

پس از اینکه زحمت زیادی برای سفارشی کردن سایت خود بر اساس نیازها و خواسته های خود کشیدید، با کلیک بر روی دکمه به روز رسانی برای وردپرس یا موضوع خود، تمام تلاش های شما از بین می رود. و اگر به روز رسانی سایت خود را متوقف می کنید و آن را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر می کنید.

به همین دلیل، توانایی ایجاد یک Child Themes وردپرس را جزو مهارت های کاملاً حیاتی وردپرس می دانیم. استفاده از Child Themes به شما این امکان را می دهد که سفارشی سازی های گسترده ای را در وب سایت خود انجام دهید و طراحی و عملکرد آن را مستقل از موضوع اصلی و نرم افزار اصلی ویرایش کنید.

6-کار با گوتنبرگ

علیرغم شک و تردیدهای فراوان در انتشار اولیه، بلاخره ویرایشگر گوتنبرگ توسط وردپرس منتشر شد که یک ابزار مهم و کاربردی است.

آشنایی با گونتنبرگ یک مهارت مبتدی وردپرس

آشنایی با گونتنبرگ یک مهارت مبتدی وردپرس

این ابزارنه تنها به یک نرم افزار بالغ در حوزه خود تبدیل شده است، بلکه بخش های دیگر رابط کاربری وردپرس را نیز در اختیار گرفته است. این شامل مدیریت ویجت و حتی ویرایش کامل سایت است (که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

من شخصاً گوتنبرگ را خیلی دوست دارم و کار با آن را به ویرایشگر کلاسیک وردپرس ترجیح می دهم. مطمئنا، جا برای پیشرفت آن وجود دارد، در هر صورت، از آنجایی که احتمالاً زمان زیادی را صرف کار با ویرایشگر خواهید کرد، بهتر است با آن آشنا شوید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید:

  • ایجاد بلوک جدبد
  • نحوه پیکربندی و سفارشی سازی بلوک های پرکاربرد
  • استفاده از طرح کلی سند برای پرش به سرفصل ها و قسمت ها
  • ایجاد و ذخیره بلوک های سفارشی
  • میانبرهای مهم صفحه کلید
  • ایجاد، ذخیره و استفاده از بلوک های قابل استفاده مجدد
  • کار با الگوهای بلوک
  • محل انجام تنظیمات مانند تنظیم یک تصویر ویژه، سفارشی کردن گزینه های بلوک و غیره.

باز هم، همه اینها به میزان شناخت ابزاری که استفاده می کنید بستگی دارد. هرچه مهارت بیشتری داشته باشید، امکانات بیشتری برای ایجاد یک وب سایت با طراحی خوب، کاربردی و زیبا تر دارید.

7-تولید محتوا

هر کسی که می‌خواهد یک وب‌سایت موفق راه‌اندازی کند، باید یاد بگیرد که محتوا ایجاد کند، محتوا همچنین یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی در گوگل و سئو وب سایت است. بنابراین، اگر امیدوارید در گوگل ظاهر شوید، تولید محتوا چیزی است که باید در مورد آن بدانید.

یکی از نکات مهم در محتوای آنلاین ساده نگه داشتن موارد است. شما در تلاش برای بردن جایزه نوبل نیستید، بلکه سعی می کنید اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهید. یعنی جملات کوتاه، کلمات ساده و هدف مشخص برای سادگی انتقال مطالب.

جدای از آن، بیشتر موضوع تمرین است. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، نوشته شما بهتر خواهد شد. اگر مطلقاً فکر نمی کنید می توانید این کار را انجام دهید، می توانید همیشه از وب تمیم برای تولید محتوای درجه 1 کمک بگیرید.

8-فرم بندی محتوا

دانستن اینکه چگونه محتوایی ایجاد کنید که خواندن آن لذت بخش باشد به خودی خود یک هنر است. سایت شما می تواند آموزنده ترین مقالات جهان را داشته باشد، اما اگر ندانید که چگونه آنها را به درستی قالب بندی کنید، نه موتورهای جستجو و نه خوانندگان توجه زیادی به آنها نخواهند داشت.

بنابراین، بخشی از قالب بندی مناسب محتوا را بررسی میکنیم:

  • استفاده از پاراگراف ها برای تجزیه اطلاعات به قطعات کوچک تر
  • سرفصل‌هایی که محتوا را برای خواندن آسان‌تر می‌کند
  • استفاده از لیست های شماره دار و بدون شماره، نقل قول ها و سایر ابزارهای متنی برای تنوع و تاکید بر نکات مهم
  • افزودن تصاویر مرتبط و سایر تصاویر بصری (ویدئوها، جاسازی‌های اجتماعی و غیره)

این برای پست های وبلاگ و همچنین محتوای عادی صفحه صدق می کند. اگر خوانندگان احساس کنند که محتوای شما برای آنها جذاب نیست، از سایت شما خارج می شوند. یک کمک بزرگ برای قالب بندی درست محتوا، رعایت اصول پلاگین هایی مثل رنگ مث یا Yoast SEO است.

9-بهینه سازی تصاویر

در مورد افزودن تصاویر به محتوای خود، یکی دیگر از مهارت های مبتدی وردپرس این است که بدانید چگونه تصاویر خود را بهینه کنید. فایل های تصویری اغلب بخش عمده ای را در اندازه صفحه و در نتیجه زمان بارگذاری صفحه تشکیل می دهند.

از آنجایی که این یک مولفه مهم برای سئو و بهبود کاربر پسندی است، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه تصاویر را بهینه کنید تا خوب به نظر برسند و سریع بارگذاری شوند. برای بهینه سازی تصاویر موارد زیر را یاد بگیرید:

  1. ایجاد تصاویری که به اندازه نیاز شما بزرگ هستند.
  2. فشرده سازی تصاویر
  3. اگر به تصاویر خود عنوان معناداری بدهید و تگ ALT را برای موتورهای جستجو پر کنید، امتیاز سئو خود را افزایش می دهید.

10-دانش امنیت پایه و مبتدی برای وب سایت

دیر یا زود شخصی سعی می کند سایت شما را هک کند. مهم نیست که چقدر سایت شما بزرگ یا کوچک باشد، شما باید امنیت سایت خود را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید وب سایت وردپرس خود را راه اندازی کنید، باید حداقل یک سطح پایه امنیتی مثل موارد زیر را رعایت کنید:

  1. با یک ارائه دهنده هاست خوب همکاری کنید. همچنین می توانید از خدمات افزایش امنیت سایت وب تمیم استفاده کنید.
  2. از یک نام ورود و رمز عبور قوی استفاده کنید
  3. از حداقل مجوزها استفاده کنید – وقتی به شخصی اجازه دسترسی به وب سایت خود را می دهید، از قانون حداقل امتیاز لازم استفاده کنید. فقط سطح مجوز لازم را به آنها بدهید تا کاری را که قرار است انجام دهند، نه بیشتر.
  4. پشتیبان‌گیری خودکار را تنظیم کنید
  5. تم ها و پلاگین ها را از منابع معتبر دریافت کنید
  6. وردپرس و اجزای آن را به روز نگه دارید
  7. یک پلاگین امنیتی مثل وردفنس راه اندازی کنید

پیشنهاد: راهنمای انتخاب شرکت طراحی سایت

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *