6 اشتباه در طراحی سایت ریسپانسیو - وب تمیم

هنگام طراحی سایت ریسپانسیو و واکنش گرا، مواردی وجود دارد که هرگز نباید انجام دهید، از جمله پنهان کردن محتوا و پر کردن محتوای بیش از حد. این اشتباهات سایت شما را کند می کند و بارگذاری سریع آن را در دستگاه تلفن همراه دشوار می کند. همچنین می تواند مسقیما روی سئو سایت شما نیز اثر بگذارد. با تمیز نگه داشتن چیدمان و اجتناب از تصاویر و ویدیوهای زیاد، زمان بارگذاری و رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود می بخشید. سه اشتباه اصلی که در طراحی وب ریسپانسیو باید از آنها اجتناب کنید در زیر توضیح داده شده است.

وب سایت چیست؟

وب سایت چیست و اجزای آن چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

یک وب سایت واکنش گرا برای انطباق با اندازه های مختلف صفحه در دستگاه های گوناگون ساخته شده است. این بر روی شبکه های انعطاف پذیر ساخته شده است و نیازی به طرح بندی پیکسل کامل برای هر دستگاه ندارد. به عبارت دیگر، می تواند روی همه اندازه های صفحه نمایش کار کند. این استاندارد طلایی طراحی وب سایت است. در زیر برخی از مزایای آن ذکر شده است. اما اگر همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی ریسپانسیو لزوماً به این معنی نیست که سایت شما بینقص کار می‌کند و برای کاربرانتان کمک کننده خواهد بود.

اهمیت طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت در دنیای آنلاین امروز چیست؟

ظهور دستگاه های تلفن همراه با ظهور طراحی وب واکنش گرا همزمان شد. کاربر می‌تواند از استفاده از لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش عریض به تلفن و بالعکس استفاده کند. از این رو، ضروری است که وب سایت خود را با همه دستگاه ها سازگار کنید. امروزه کاربران توقع زیادی دارند که وب سایت هایشان در این دستگاه ها عالی به نظر برسد. علاوه بر این، طراحی وب ریسپانسیو ارزش یک وب سایت را افزایش می دهد. در زیر دلایلی وجود دارد که چرا وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد.

عدم موفقیت در بهینه سازی تصاویر

یکی از بزرگترین چالش های طراحی وب سایت ریسپانسیو نحوه بهینه سازی تصاویر برای اندازه های صفحه نمایش کوچک است. اگر وب‌سایت شما عمدتاً مبتنی بر تصاویر است، باید راه‌هایی برای افزایش سریع آن‌ها پیدا کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، یادگیری نحوه تعامل مرورگرها با تصاویر است. خوشبختانه روش های مختلفی برای به حداکثر رساندن نمایش در سایت های واکنش گرا وجود دارد. در زیر چند نکته برای بهینه سازی تصویر در طراحی وب ریسپانسیو آمده است.

ابتدا باید مخاطب هدف را مشخص کنید. تصویرسازی برای ایجاد یک وب سایت موثر ضروری است. تصاویر به وب سایت ها احساس، برندینگ، جلوه های ویژه و بعد می بخشند. با این حال، آنها همچنین به کمک زیادی از طراحان وب نیاز دارند. و برای اطمینان از بهترین نتایج، باید از نزدیک با توسعه دهندگان کار کنید. با دنبال کردن برخی از این مراحل می توانید مطمئن شوید که تصاویر شما برای همه دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش بهینه شده است.

در مرحله بعد، باید تصاویر را برای طراحی خود بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر دارای نقاط شکست، چندین نسخه، مجموعه src و ویژگی های اندازه هستند. همچنین، مطمئن شوید که تصاویر شما برای صفحات HiDPI بهینه شده اند. در نهایت، مطمئن شوید که وب سایت خود را به CDN های عمومی متصل کرده اید. در حالی که این مراحل ممکن است در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسند، اما به طور قابل توجهی عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشند. آنها گام های اساسی در بهینه سازی تصاویر برای موبایل هستند، بنابراین حتماً آنها را رعایت کنید.

تاثیر CDN بر سئو

تاثیر CDN بر سئو: پاسخ گوگل چیست؟

ایجاد نقاط شکست بیش از حد

نقاط شکست بیش از حد در طراحی وب سایت واکنش گرا یک اشتباه رایج است که می تواند باعث شود وب سایت شما غیرحرفه ای و نامرتب به نظر برسد. نقاط شکست واحدهایی هستند که چیدمان یک وب سایت را بر اساس عرض دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تغییر می دهند. اغلب، محتوای یک وب سایت با یک نقطه شکست تراز شده و سپس با افزایش عرض صفحه، تحریف می شود. در این مقاله به نحوه جلوگیری از این اشتباه می پردازیم.

نقاط انفصال به کد CSS اضافه می شود تا وب سایت بتواند به عرض دستگاهی که برای مشاهده آن استفاده می شود پاسخ دهد. بسته به دستگاهی که برای دسترسی به وب سایت استفاده می شود، آنها به نمایش طرح به بهترین شکل ممکن کمک می کنند. این نقاط شکست، یک مقدار پیکسل خاص مشخص شده در کد CSS برای کنترل نحوه نمایش وب سایت در اندازه های مختلف استفاده می شود.

عدم استفاده از سیستم شبکه

اولین قدم برای توسعه یک وب سایت واکنش گرا، شناخت مخاطبان و دستگاه ها است. دستگاه های تلفن همراه اکنون 56 درصد از ترافیک وب سایت را می دهند. بنابراین، طراحی برای انواع صفحه نمایش از جمله گوشی های هوشمند بیش از هر زمان دیگری مهم است. با این حال، اگر نمی دانید کاربر تلفن همراه از وب سایت شما چه انتظاری دارد، یک سیستم شبکه سیال را در نظر بگیرید.

سیستم شبکه سیال بر اساس اندازه صفحه نمایش کاربر مقیاس می شود. این شبیه به یک طرح با عرض ثابت است، با این تفاوت که ظرف بیرونی به درصد تعریف شده است. ظرف بیرونی در یک سیستم شبکه سیال ثابت می‌شود، در حالی که عناصر داخلی می‌توانند به سرعت مقیاس شوند تا با ناحیه محتوا متناسب شوند. سیستم شبکه سیال نیز یک روش محبوب برای طراحی یک وب سایت واکنش گرا است.

نادیده گرفتن رویکرد اول موبایل

رویکرد اول موبایل ایده خوبی برای همه دستگاه‌ها است. اغلب، کاربران دسکتاپ بیشتر با نسخه دسکتاپ سایت آشنا هستند و اغلب در نسخه موبایل آن وب سایت به طور متفاوتی تعامل دارند. هنگام طراحی برای کاربران تلفن همراه می توانید با یک طراحی تمیز شروع کنید و از آنجا استارت بزنید. این یک وب سایت تمیزتر و واکنش گراتر ایجاد می کند که در همه دستگاه ها عالی کار می کند.

یکی دیگر از اجزای مهم طراحی موبایل اول دکمه فراخوان یا CTA است. برای اهداف دیجیتال مارکتینگ شما بسیار مهم است و نیاز به توجه ویژه تیم شما دارد.

دکمه ها و ژست ها کار نمی کنند

دکمه ها و ژست ها دو نوع تعامل در یک دستگاه تلفن همراه هستند. این نوع تعاملات بر اساس مدل لمسی مرورگر ساخته شده اند. دکمه ها و ژست ها باید پایه و اساس یک رابط را تشکیل دهند.

یکی از راه حل های این مشکل استفاده از قواعد CSS است. این قوانین CSS امکان اضافه کردن ژست ها و دکمه ها را به وب سایت می دهد. این به جلوگیری از بسیاری از مشکلات کمک می کند و تجربه کاربری را بهبود میبخشد.

استفاده از عناصر با اندازه بزرگ

در طول طراحی سایت ریسپانسیو، تغییر اندازه عناصر با توجه به اندازه دستگاه ضروری است. این یک مفهوم ساده تر برای پیاده سازی در سایت های محتوا محور است. داده های پیچیده به سختی در قطعات کوچک قرار می گیرند، بنابراین این روش عملکرد و وضوح را حفظ می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *