بهبود E-A-T با جستجوی معنایی - وب تمیم

جستجوی معنایی می تواند یک تغییر دهنده در بهبود سئو وب سایت شما باشد. دروب تمیم خواهید خواند که جستجوی معنایی را چگونه می توانید برای بهبود E-A-T استفاده کنید.

E-A-T یعنی تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن در محتوا و برندینگ یک وب سایت. که این مفهوم امروزه به یک کلمه رایج تبدیل در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

وب تمیم اخیراً به روش‌هایی فکر کرده است که جستجوی معنایی( جستجویی که در آن معنای متنی و هدف یک پرس و جو در نظر گرفته می‌شود) می‌تواند E-A-T سایت را بهبود بخشد.

برخلاف آنچه برخی معتقدند، E-A-T یک عامل رتبه‌بندی مستقل نیست، بلکه مجموعه‌ای از سیگنال‌هایی است که گوگل برای تعیین محتوای باکیفیت و مفید برای جستجوگران استفاده می‌کند. و به گفته وب تمیم، دانش جستجوی معنایی می تواند به بازاریابان کمک کند تا سایت ها را برای این سیستم رتبه بندی بهینه کنند.

بسیاری از کارهایی که ما می‌گفتیم گوگل می‌تواند انجام دهد را می‌توان با قابلیت‌های جستجوی معنایی توضیح داد. جستجوی معنایی بر درک معنای کلمات متکی است، و ما دیده‌ایم که گوگل چقدر به پیشرفت‌های خود در درک زبان افتخار کرده است. می توان کلمات کلیدی طولانی را نزدیک ترین مفهوم به جستجوی معنایی در نظر بگیریم.

جستجوی معنایی و ارتباط آن با E-A-T

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، که در سال 2013 معرفی شد، برای اصلاح روشی که موتور جستجو محتوا را درک و رتبه بندی می کند، طراحی شده است. با درک بهتر از هدف در هسته خود، به روز رسانی به گوگل کمک کرد تا اعتبار سایت ها را از طریق جستجوی معنایی بهتر ارزیابی کند.

لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

راهنمای جامع لینک سازی داخلی در سئو وب سایت

مرغ مگس خوار تغییری در موتور گوگل بود و زمانی که این اتفاق افتاد، تعداد کمی از سئوکاران از آن خبر داشتند. این به الگوریتم‌های گوگل این ظرفیت را می‌دهد که جستجوی معنایی را با سایر مفاهیم سئو ترکیب کنند.

قبل از اجرای الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل تا حد زیادی یک موتور جستجوی لغوی بود که به کلمات کلیدی وابسته بود. این موتورهای جستجو در درجه اول بر بازیابی اسنادی که حاوی این کلمات کلیدی هستند، با استفاده از رتبه بندی، برای ایجاد یک سلسله مراتب در طول مسیر تمرکز می کنند. و در حالی که این مکانیسم ها هنوز در حال اجرا هستند، افزودن جستجوی معنایی فرایند سئو را تغییر داده است.

امروزه شما می توانید جستجوی واژگانی داشته باشید و همچنین می توانید جستجوی معنایی را با هم داشته باشید. ما دقیقا نمی دانیم که گوگل چگونه از ترکیب این موارد استفاده می کند، اما می دانیم که در سال 2013، زمانی که مرغ مگس خوار وارد بازار شد، توانایی جستجوی معنایی در گوگل بسیار پیشرفت کرد.

RankBrain

در سال 2015، گوگل RankBrain را راه‌اندازی کرد، یک سیستم یادگیری ماشینی که هم عامل رتبه‌بندی و هم یک هوش مصنوعی تحلیل پرس و جو هوشمند است.

RankBrain، مانند مرغ مگس خوار، به دنبال درک هدف کاربر در پشت پرس و جوها است. تفاوت اساسی بین آنها جزء یادگیری ماشینی RankBrain است.

RankBrain همیشه در حال یادگیری است، نتایج جستجو با بهترین عملکرد را تجزیه و تحلیل می کند و به دنبال شباهت هایی بین صفحاتی است که کاربران آن را ارزشمند می دانند.

در نتیجه، RankBrain ممکن است یک صفحه را “پاسخ خوبی” به یک پرس و جو در نظر بگیرد، حتی اگر حاوی کلمات دقیقی از سؤال نباشد.

برت / BERT

BERT (نمایش رمزگذار دوطرفه از Transformers) در سال 2019 توسط گوگل معرفی شد. به قصد درک بیشتر هدف و زمینه جستجوی معنایی متمرکز است.

BERT به کاربران این امکان را می دهد که راحت تر اطلاعات ارزشمند و دقیق را پیدا کنند.

به گفته گوگل، این مهم ترین جهش رو به جلو در پنج سال گذشته و یکی از بزرگترین جهش ها در تاریخ جستجو است. این به بازاریابان جهت داد تا بیشتر با پرس و جوهای طولانی و عباراتی با بیش از سه کلمه کار کنند و اطمینان حاصل شود که محتوا به سؤالات کاربران پاسخ می دهد.

همچنین به این معنی بود که متخصصان سئو باید تمرکز خود را روی نوشتن برای انسان با محتوای واضح و مختصر که به راحتی قابل درک است تغییر دهند.

استفاده از جستجوی معنایی برای بهبود E-A-T

قابلیت های درک مفهوم در جستجوی معنایی می تواند به بازاریابان کمک کند تا E-A-T محتوای خود را بهبود بخشند. جستجوی دانش اطلاعات معنایی را از یک پایگاه داده با ساختار غنی جمع آوری می کند. بهترین مثالی که در این زمینه داریم، نمودار دانش گوگل است.

گراف دانش به بازاریابان کمک می کند تا رابطه بین موجودیت ها را درک کنند. با بهینه سازی سایت ها بر اساس موجودیت و مفاهیم و روابط آنها (به جای تمرکز صرف بر روی یک کلمه کلیدی و انواع آن)، می توان روند سئوی لذت بخش تر و آسان تری را تجربه کرد.

نمونه ی گراف دانش گوگل و جستجوی معنایی - وب تمیم
نمونه ی گراف دانش گوگل و جستجوی معنایی – وب تمیم

کاربران به جستجوی صوتی روی می آورند

جستجوی معنایی تا حد زیادی به دلیل افزایش جستجوی صوتی تکامل یافته است.

فرمان‌های صوتی تلفن همراه در حال حاضر رایج است و استفاده از فرمان‌های صوتی در دستگاه‌های تلفن همراه رایج شده است.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی بسیار متفاوت از سئوی سنتی است زیرا باید فوراً به نقطه اصلی (برای جستجوهای مبتنی بر هدف) برسید و محتوای خود را بسیار محاوره ای نگه دارید.

آنچه شما باید انجام دهید

قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر، محتوایی ایجاد کنید که به طور واضح و مختصر به یک سؤال رایج در صفحه پاسخ دهد.

مطمئن شوید که از داده های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوا و زمینه شما استفاده می کنید.

به عنوان مثال، یک خرده فروش کالاهای ورزشی ممکن است چک لیستی از مواردی که در یک پیاده روی روزانه باید انجام دهید تهیه کند، به دنبال آن اطلاعاتی درباره حیات وحش محلی، مقررات ماهیگیری و شکار، و اطلاعات تماس با خدمات اضطراری ارائه کند.

تمرکز از کلمات کلیدی به موضوعات تغییر می کند

زمان آن رسیده که تولید محتوا پیرامون کلمات کلیدی را متوقف کنید.

در عوض، باید به موضوعات گسترده ای در حوزه کاری خود فکر کنید که بتوانید به طور عمیق آنها را پوشش دهید.

هدف در اینجا ایجاد منابع جامع، اصلی و با کیفیت بالا است.

آنچه شما باید انجام دهید

به جای ایجاد ده ها صفحه کوتاه و متفاوت که هر کدام موضوع خاص خود را دارند، به ایجاد «راهنماهای نهایی» و منابع جامع تری فکر کنید که برای کاربران شما ارزشمند باشد.

گوگل وقتی بقهمد مفاهیم عمیق و معنایی را در محتوا و سئوی خود در نظر بگیرید، E-A-T شما را بهبود می‌بخشد.

هدف جستجوگر به یک اولویت تبدیل می شود

یکی از بهترین روش‌ها برای هدف‌یابی کلمات کلیدی، در واقع هدف‌یابی کلمات کلیدی نیست، بلکه هدف‌گذاری هدفمند است.

با بررسی پرس و جوهایی که افراد را به سمت وب سایت شما هدایت می کند، می توانید به گروهی از موضوعات ایده آل برای ایجاد محتوا دست پیدا کنید.

آنچه شما می توانید انجام دهید

فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و آنها را بر اساس قصد کاربر جدا کنید.

هنگامی که هدف جستجوگر را درک کردید، به جای ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی منفرد یا موضوعات گسترده، شروع به ایجاد محتوایی کنید که مستقیماً هدف آنها را مورد توجه قرار دهد.

سئوی فنی به اندازه محتوا اهمیت دارد

شما هنوز باید با مدیریت سایت حرفه ای سایت خود را بهینه کنید و به گوگل کمک کنید تا محتوای شما را درک کند.

کلید واژه ها

بله، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. از ابزار تجزیه و تحلیل محتوا برای استخراج سوالات متداول و کلمات کلیدی طولانی مرتبط استفاده کنید که می توانید در محتوای خود بگنجانید. کلمات کلیدی را در تگ‌های عنوان، URL، بدنه، تگ‌های هدر و متا تگ‌های خود قرار دهید، تا زمانی که به طور طبیعی متناسب باشد.

لینک سازی

بک لینک های معتبر همچنان یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی هستند. اولویت بندی محتوایی که به طور طبیعی لینک ها را جذب می کند. همچنین، فراموش نکنید که از ساختارهای لینک سازی داخلی مناسب برای ایجاد پیوندهای عمیق به سایر محتوای ارزشمندی که ایجاد کرده اید، استفاده کنید

داده های ساخت یافته

از نشانه گذاری Schema برای کمک به مشتریان برای یافتن کسب و کار شما و فهرست کردن سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از علامت‌گذاری ۵ ستاره و علامت‌گذاری سازمانی نیز جزئیات بیشتری اضافه کنید.

خطاها

سعی کنید تا حد امکان در رفع خطای سرچ کنسول کوشا باشید. ریدایرکت ها را حذف کنید، فقط برای صفحات از دست رفته به ریدایرکت های 301 تکیه کنید. در هر صفحه نباید بیش از یک تغییر مسیر داشته باشید. همچنین برای نسخه های مختلف وب سایت خود از تگ های rel=canonical استفاده کنید.

سرعت سایت

منابع را به حداقل برسانید، تصاویر را فشرده کنید، از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید و برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود، چک لیست گوگل را دنبال کنید.

بهینه سازی ساختار سایت

حفظ ساختار منطقی سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را فهرست کرده و ارتباط بین محتوای شما را درک کنند. ساختارهای منطقی سایت همچنین UX را با ارائه یک سفر منطقی به کاربران در وب سایت شما بهبود می بخشد.

جمع بندی

پس در روند سئو استفاده بی رویه از کلمات کلیدی امروزه کاربردی ندارد. چرا که جستجوی معنایی نیز شما را به مخاطبان خود در نتایج جسستجو خواهد رساند. و البته در کلمات کلیدی نیز رتبه خواهید گرفت.

گوگل امروزه باهوش تر از پیش شده و صرفا با نوشتن مطالبی مملو از کلمات کلیدی نمیتوان رتبه های خوبی در نتایج جستجو کسب کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *