چرا ایندکس همه صفحات امکان پذیر نیست؟ - وب تمیم

در حالی که ایندکس همه صفحات ممکن است از نظر “فنی” امکان پذیر باشد، اما به احتمال زیاد در واقعیت امکان پذیر نخواهد بود.

در ماه‌های اخیر، خزیدن ربات های گوگل و ایندکس به موضوعات داغی در انجمن‌های سئو و سوالاتی که برای گوگل در توییتر مطرح می‌شود تبدیل شده است.

بر اساس تجربه شخص خودم، وب‌سایت‌هایی با اندازه‌ها و ابعاد مختلف از آبان 1400 نوسانات بیشتری را مشاهده کرده‌اند و تغییرات را در سرچ کنسول Google گزارش می‌کنند.

تعدادی از تغییرات عمده که من شاهد آن بوده‌ام نیز با به‌روزرسانی‌های تأییدنشده Google و نوسانات بالای ربات های گوگل در SERP مرتبط بوده‌اند. با توجه به اینکه هیچ یک از وب‌سایت‌ها از نظر فنی مشکلات زیادی ندارند، این نشان می‌دهد که 100% ایندکس نشدن محتوا امکان‌پذیر نیست، و اشکال زیادی ندارد!

گوگل در اسناد خود بیان می کند که وب با سرعتی بسیار فراتر از توانایی گوگل و ابزار خود برای خزیدن (و ایندکس کردن) هر URL در حال گسترش است.

در همان مستندات، گوگل تعدادی از عواملی را که بر ظرفیت خزیدن و همچنین تقاضای خزیدن آنها تأثیر می‌گذارد، بیان می‌کند، از جمله:

  • محبوبیت URL ها (و محتوای شما).
  • کهنگی محتوا و قدمت آن
  • سرعت سایت
  • دانش Google (درک ) از URLهای وب سایت ما.

از مکالمات با جان مولر گوگل در توییتر، محبوبیت URL شما لزوما تحت تاثیر محبوبیت نام تجاری و/یا دامنه شما نیست.

به همین دلیل است که هنگام سئو وب‌سایت‌ها، از همان روز اول 100٪ ایندکس شدن محتوا همیشه معیار موفقیت نیست.

هدف سودمند و ارزش ایندکس همه صفحات

وقتی در مورد ارزش ایندکس شدن صحبت می‌کنم، به دو مفهوم از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل (QRG) اشاره می‌کنم که عبارتند از:

  • هدف سودمند
  • کیفیت صفحه

اینها چیزی را ایجاد می کنند که من به عنوان ارزش ایندکس شدن معرفی میکنم.

معمولاً به همین دلیل است که صفحات وب در گزارش پوشش Google Search Console در دسته بندی “کشف شده – در حال حاضر فهرست نشده” قرار می گیرند.

در QRG ها، گوگل این جمله را بیان می کند:

به یاد داشته باشید که اگر صفحه‌ای فاقد هدف سودمند است، بدون توجه به رتبه‌بندی نیازهای صفحه یا اینکه صفحه چقدر خوب طراحی شده است، همیشه باید به پایین‌ترین کیفیت صفحه رتبه داده شود.

این یعنی چی؟ اینکه یک صفحه بتواند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهد وهدف کاربر را برآورده کند. در غیر اینصورت، ممکن است گوگل آن را ایندکس نکند.

اینجاست که با آستانه کیفیت گوگل مواجه می‌شویم، مفهومی برای اینکه آیا یک صفحه «کیفیت» لازم را برای ایندکس شدن دارد یا خیر.

گری ایلیس از گوگل این را در توییتر تأیید کرد، URL ممکن است گاهی وقت ها در ابتدا ایندکس شود و سپس با یافتن URL های جدید (بهتر) حذف شود.

بررسی اینکه آیا مشکلی در ایندکس دارید یا خیر

اولین چیزی که باید شناسایی کنید این است که آیا مشاهده می‌کنید که تعداد صفحات گزارش سرچ کنسول از درج شده به حذف شده منتقل شده است.

آمار صفحات ایندکس نشده
آمار صفحات ایندکس نشده

این نمودار به تنهایی کافی است تا باعث نگرانی متخصصین سئو می‌شود!

اما به چند مورد از این صفحات اهمیت می دهید؟ چه تعداد از این صفحات واقعا برای مخاطب ارزش دارند؟

رفع مشکل ایندکس نشدن

11 نکته سئو برای رفع مشکل ایندکس نشدن

در کل باید موارد زیر را برای بررسی بیشتر دلایل ایندکس نشدن بررسی کنید:

  • Crawled – currently not indexed
  • Discovered – currently not indexed
  • Duplicate content

اقدام نهایی

برای اکثر وب‌سایت‌های بزرگ و وب‌سایت‌های متوسط با اندازه مناسب، دستیابی به فهرست‌بندی 100 درصد سخت‌ است، زیرا Google باید تمام محتوای موجود و جدید را در وب پردازش کند.

اگر متوجه شدید که محتوای شما ارزشمند و کیفیت است، چه اقداماتی باید انجام دهید؟

بهبود پیوند داخلی از صفحاتی که “ارزش بالایی دارند”: این لزوما به معنای صفحاتی با بیشترین بک لینک نیست، اما صفحاتی که برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و دید خوبی دارند می توانند سیگنال های مثبت را از طریق انکرتکست های توصیفی به صفحات دیگر منتقل کنند.
محتوای کم کیفیت و کم ارزش را حذف کنید: اگر صفحاتی که از صفحه گوگل حذف می شوند دارای ارزش پایینی هستند و هیچ ارزشی ندارند باید حذف شوند. نگه داشتن آنها صرفاً باعث هدر رفتن منابع خزیدن Google در هنگام خزیدن آنها می شود و این می تواند بر ایندکس شدن محتوای شما تأثیر بگذارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *