17 معیار سئو برای بهبود گزارش سئو - وب تمیم

طراحی یک گزارش متقاعد کننده با داده های سئو برای شما ضروری است. بنابراین در این مقاله وب تمیم 17 معیار سئو در سطح سازمانی برای بررسی و شرح در گزارش سئو آمده است.

اندازه گیری معیارهای سئو برای اثبات ارزش تلاش ها برای بهینه سازی های سئو وب سایت شما ضروری است.

این مورد در گزارش نویسی سئو، کلید دریافت بودجه از مشتریان و مدیران فعلی، یافتن مشتریان جدید، ایجاد پرونده تجاری برای توجیه هزینه سئو و راضی نگه داشتن مشتریان فعلی شما است.

با انبوهی از پلتفرم‌های سئو و راه‌حل‌های مختلف در بازار، در اینجا مهمترین معیارهای سطح شرکتی و سازمانی برای اندازه‌گیری عملکرد سئو و اطمینان از اینکه در مسیر دستیابی به اهداف تجاری قرار دارید، آورده شده است. پس با وب تمیم همراه باشید.

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI

ما به دلیل کرون در دنیای تغییر یافته زندگی می کنیم.

بسیاری از برندها از بودجه خود محافظت می کنند و مراقب هر ریالی هستند که برای دیجیتال مارکتینگ خرج می کنند.

محاسبه بازگشت سرمایه سئو بهترین راه برای توجیه یک پروژه سئو برای شما است و همه چیز با اهداف تجاری شروع می شود. اگر شما یک برند تجاری در زمینه فروش چاپگر هستید و هدف شما این است که سالانه 30 درصد رشد کنید، به یک استراتژی نیاز دارید که به این هدف برسد.

برای انجام این کار، بسته به نحوه کسب درآمد مشتری، مانند تجارت الکترونیک، تولید و جذب مشتری و غیره، باید اطلاعاتی را برای بازگشت سرمایه بدانید.

  • میانگین ارزش سفارش
  • نرخ تبدیل
  • رتبه بندی و ترافیک فعلی
  • هزینه سئو

فرمول زیر را نگاه کنید:

ROI = (Organic Traffic * Conversion Rate * Avg Order Value) / Cost of SEO

محاسبه معادله ارزش کلمه کلیدی برای وب سایت فروشگاهی:

درآمد = تعداد جستجو * نرخ کلیک در موقعیت رتبه بندی * نرخ تبدیل * میانگین ارزش سفارش

معادله برای وب سایت تولید و جذب مشتری:

درآمد = حجم جستجو * نرخ کلیک در موقعیت رتبه بندی * نرخ تبدیل * نرخ سرنخ به مشتری * LTV مشتری

قابل مشاهده بودن نام تجاری در مقابل عدم نمایش برند

اگر پلتفرم سئوی شما راه حلی برای ردیابی عملکرد در سطح کلمه کلیدی داشته باشد، معیار مهم دیگری برای ردیابی، مشاهده و تبدیل نام تجاری در مقابل غیر نام تجاری است.

اکثر وب سایت ها ترافیک و تبدیل های زیادی را از کلمات کلیدی مارک دار دریافت می کنند.

اگر رشد فزاینده ای را در کلمات کلیدی مارک دار نشان دهید و مشتری خود را در رتبه اول برای کلمات کلیدی قرار دهید که قبلاً نداشتند، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید زیرا کلمات کلیدی مارک دار قصد خرید بیشتری دارند.

نظارت بر هر گونه افزایش در تعداد کلمات کلیدی، مانند ترافیک کلمات کلیدی با غیر نام تجاری، همچنین می تواند نشان دهد که استراتژی های سئو شما نتیجه می دهد، به خصوص اگر اهداف فروش و درآمد افزایشی را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

نرخ پرش

گوگل آنالیتیکس تعداد افرادی را که از صفحه شما بازدید می کنند و بدون مشاهده سایر صفحات سایت شما را ترک می کنند، ردیابی می کند.

نرخ پرش یک سیگنال رتبه بندی نیست. با این حال، می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در محتوای صفحه شما باشد، هدف کاربر را برآورده نمی‌کنید، یا صفحه شما تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد، و غیره. ممکن است تبلیغات بیش از حد، پنجره‌های بازشو، زمان بارگذاری طولانی یا سایر مشکلات باشد که باعث افزایش نرخ پرش می‌شود.

حتما بخوانید: کاهش نرخ پرش با طراحی سایت

اطمینان حاصل کنید که سایتی دارید که تجربه کاربری خوب، محتوای عالی که نیاز اطلاعاتی و هدف کاربر را برآورده می کند و به سرعت بارگذاری می شود، ارائه می دهد.

بک لینک ها

داشتن بک لینک با کیفیت بالا از سایت های مرتبط همیشه یک فاکتور مهم رتبه بندی در سئو است.

مهم نیست که سایت شما چند بک لینک دارد. این در مورد کیفیت و ارتباط آن سایت هایی است که به سایت شما لینک می دهند.

امثلا: گر نایک هستید و لینک‌های زیادی از سایت‌های خوب مرتبط با کفش‌های کتانی، کفش و پوشاک دریافت می‌کنید، به بهبود رتبه شما کمک می‌کند، زیرا مرتبط بودن و کیفیت از سایت‌های با کیفیت که به محصولات نایک مرتبط نیستند، کلیدی است.

یکی دیگر از معیارهای مهم بک لینک برای ردیابی دامنه های ارجاع دهنده است.

تاثیر بک لینک و یک معیار سئو مهم - وب تمیم
تاثیر بک لینک و یک معیار سئو مهم – وب تمیم

دریافت لینک های با کیفیت بیشتر از وب سایت های مختلف مرتبط با دامنه شما می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد.

رتبه بندی ها

نظارت بر رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما برای دیدن کلمات کلیدی که باعث ترافیک و تبدیل به فروش در سایت شما می‌شوند، حیاتی است.

این به شما کمک می کند تا به اهداف جستجوی ارگانیک خود برسید و ببینید چه چیزی عملکرد شما را بهتر میکند.

سئو در واقع در مورد هدایت ترافیک با کیفیت است که در نهایت به مشتری تبدیل می شود.

اگر رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر به شدت پایین می آید، می تواند به این معنی باشد که سایت شما یک عملکرد بدی داشته است، یا برخی از لینک ها را از دست داده، یا دارای خطای فنی است، یا محتوای شما با هدف کاربر مطابقت ندارد.

صفحات ایندکس شده

یکی دیگر از معیارهای مهم برای نظارت، تعداد صفحات ایندکس شده است.

اگر محتوایی را به وبلاگ یا صفحات دسته بندی جدید خود اضافه می کنید و توسط گوگل ایندکس نمی شود، حدس بزنید دلیل این چیست؟

شما برای هیچ کلمه کلیدی در آن صفحات رتبه نمیگیرید زیرا محتوا ایندکس نشده است.

میتوانید با درج صفحات جدید در نقشه سایت HTML و XML خود، ویا ارسال دستی ایندکس برای ایندکس شدن از طریق Google Search Console، مطمئن شوید که محتوای شما ایندکس شده است.

همیشه مطمئن شوید که صفحات تکراری و محتوای کم یا قدیمی را پاک می کنید.

Google محتوای تازه را دوست دارد، اما محتوای تکراری، قدیمی یا نامربوط می تواند مانعی برای رشد سئوی شما باشد.

تعداد نمایش ها و درصد CTR

Impressions تعداد دفعاتی است که لینک های سایت شما در نتایج جستجوی مشاهده شده توسط کاربر نمایش داده می‌شوند، اما شامل نمایش‌های پولی جستجوی Google Ads نمی‌شوند.

اگر Impressions شما افزایش یابد، می‌تواند نشان دهد که Google احساس می‌کند محتوای شما برای درخواست کاربر نهایی مرتبط است.

وقتی روی URL کلیک می شود، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد می کند، ترافیک، فروش و تبدیل به مشتری را افزایش می دهد.

سرعت سایت

داشتن صفحاتی که در سریع ترین زمان ممکن (زیر سه ثانیه) بارگذاری می شوند، با محتوایی که نیاز اطلاعاتی را برآورده می کند و به کاربر نهایی آنچه می خواهد را سریع می دهد، بهترین تجربه کاربری را فراهم می کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که زمان بارگذاری خوب صفحه می تواند تأثیر مثبتی بر تبدیل به مشتری داشته باشد.

یکی دیگر از معیارهای مهم سئو برای اندازه گیری Core Web Vitals است که بر تجربه کاربر تمرکز دارد – مثل، بارگذاری، تعامل و ثبات بصری:

  • Largest contentful paint (LCP)
  • First input delay (FID)
  • Cumulative layout shift (CLS)

خطاهای Crawl

خطاهای Crawl زمانی رخ می دهد که یک موتور جستجو سعی می کند به صفحه ای در وب سایت شما برسد اما با یک کد 200 و پاسخی موفق روبرو نمی‌شود.

نظارت بر خطاهای Crawl برای اطمینان از اینکه گوگل می تواند محتوای شما را پیدا کند، فهرست کند، Crawl کند و رتبه بندی کند، مهم است.

خطاهای Crawl ممکن است رخ دهد زیرا یک صفحه از طریق روبات ها یا تگ noindex مسدود شده است، دیگر وجود ندارد یا به یک صفحه جایگزین ریدایرکت می شود.

اگر افزایش قابل توجهی در خطاهای خزیدن وجود داشته باشد، گوگل ممکن است رتبه شما را کاهش دهد.

ترافیک ارگانیک و طبیعی

نظارت بر ترافیک ارگانیک یک معیار حیاتی برای بررس معیار سئو است زیرا نشان می‌دهد که آیا تلاش‌های سئوی شما کار می‌کند و باعث می‌شود کاربران هدف بیشتری به سایت مشتری شماوارد شوند یا خیر.

بیشتر مشتریان دوست دارند شاهد افزایش ترافیک ماهیانه باشند. اما، مقایسه سال به سال ارزیابی دقیق تری ارائه می دهد، زیرا کسب و کارهای فصلی ممکن است افزایش و کاهش قابل پیش بینی را در فصول خاص نشان دهند.

هرچه ترافیک جستجوی ارگانیک ترافیک واجد شرایط تری از تلفن همراه و دسکتاپ بتوانید به سایت مشتری خود تحویل دهید، اگر تجربه کاربری خوبی را در طول سفر کاربر پراکنده ارائه دهید، احتمال تبدیل به مشتری و افزایش درآمد افزایش می یابد.

تبدیل های ارگانیک

هدف این است، سئو به معنای ارائه ترافیک واجد شرایطی است که به مشتریان تبدیل می شود.

اگر تبدیل‌های شما افزایش یابد، استراتژی جستجوی ارگانیک شما کارساز است و تلاش‌های سئوی شما ترافیک مناسبی را به سایت شما می‌آورد و منجر به فروش، جذب مشتری یا دانلود بیشتر می‌شود، و می‌توانید آن را موفقیت‌آمیز بدانید.

معیارهای ارگانیک صفحه فرود

راه دیگر برای بررسی عملکرد سئو به جای عملکرد در سطح کلمه کلیدی، بررسی عملکرد در سطح صفحه فرود است.

گوگل آنالیتیکس یا سایر پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل را بررسی کنید و سشن های ارگانیک و سایر معیارهای تبدیل را دنبال کنید تا ببینید صفحات سایت شما چگونه کار خود انجام می‌دهند، چه صفحاتی عملکرد خوبی دارند و چه صفحاتی باید بهینه تر شوند.

اگر برخی از صفحات شما آنطور که انتظار می رود کارایی ندارند، علاوه بر مدیریت سایت خود، استراتژی سئوی خود را مجدداً بررسی کنید و علت عملکرد ضعیف صفحه را به نسبت سایر صفحات خوب در سایت بررسی کنید.

شروع به بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی اشتباهی را هدف قرار می دهید یا خیر. آیا صفحه کندتر از سایر صفحات بارگذاری می شود؟ آیا صفحه لینک های خرابی دارد؟

صفحات دارای خروجی بیشتر

وقتی کاربر به صفحه فرود شما می آید، هدف این است که آنچه را که به دنبال آن است بیابد و بازدید را به عنوان مثال به فروش یا دانلود بروشور تبدیل کند.

اما گاهی اوقات، کاربران نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. آنها ممکن است به سایر صفحات فرود در سایت شما نگاه کنند و سپس بدون تبدیل آن را ترک کنند.

بررسی صفحات خروجی برتر می تواند به شما نشان دهد که کدام صفحات عملکرد خوبی ندارند و کاربران نهایی از کجا خارج می شوند.

اگر تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کردید و مشاهده کردید که 60 درصد از کاربران از صفحه خاصی که برای تبدیل طراحی شده است خارج می شوند، وقت آن است که دوباره صفحه خود را ببینید و بررسی کنید که چگونه باید بهینه سازی را انجام دهید.

بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی

نظارت بر بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی یک معیار ارزشمند برای اندازه گیری است.

اگر تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی زیادی دارید و نرخ تبدیل پایینی دارید، دوباره به صفحات خروجی خود مراجعه کنید تا ببینید چه چیزی مانع از خرید افراد می شود.

یک استراتژی سئو خوب مخاطبان واجد شرایط را هدف قرار می دهد و نیازهای اطلاعاتی آنها را در تمام مراحل سفر کاربر برآورده می کند، بنابراین آنها مدام به سایت شما باز می گردند.

داشتن ویدیوها و محتوای دیگر مانند محتوای صوتی و ویدیوهایی که به کاربران نهایی در حل و تشخیص مشکلات کمک می کند، این بهبود را عالی انجام می دهد.

معیارهای سئوی رقبا

پیگیری رقبای شما برای یادگیری نوع محتوایی که آنها تولید می کنند، چه صفحات فرود با عملکرد خوبی دارند، از کجا سهم بازار را به دست می آورند و کجا رتبه بالاتری نسبت به شما دارند و از کجا لینک می گیرند، حیاتی است.

همیشه بک لینک های رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا فرصت های جدیدی را برای بهبود رتبه سایت مشتری خود بیابید و دید آنها را برای شناسایی مرتبط بودن زیر نظر بگیرید. بر شکاف های محتوایی تمرکز کنید و استراتژی ها و تاکتیک های جدیدی برای عملکرد بهتر از آنها پیدا کنید.

امتیاز محتوا

داشتن محتوای با کیفیت بالا بر اساس هدف و پوشش موضوعات مرتبط با محتوای شما با پیوندهای با کیفیت بالا و علامت گذاری محتوای خود با داده های ساختاریافته یا اسکیما می تواند به پیروزی در جنگ های رقابتی سئو کمک کند.

چندین ابزار مختل وجود دارد که می‌توانند محتوا را امتیاز دهند.

سهم شما از بازار

نظارت بر سهم شما ا زبازار می‌تواند نشان دهد که چگونه نام تجاری شما در برابر رقبای برتر شما جستجو می‌شود.

بینشی در مورد استراتژی های رقبا ارائه می دهد و نشان می دهد که شما برای هر یک از کلمات کلیدی و گروه های کلیدواژه خود در خطوط مختلف کسب و کار و مکان ها با چه کسانی رقابت می کنید.

رقبای شما همیشه آنهایی نیستند که شما فکر می کنید!

جمع بندی

اندازه‌گیری معیارهای مهم از سئو می‌تواند به یافتن فرصت‌هایی برای بهبود افزایش ترافیک و تبدیل به مشتری، رتبه‌بندی بهتر موتورهای جستجو و کمک به دستیابی به اهداف، بازگشت سرمایه کسب‌وکار کمک کند.

با در دست داشتن این معیارها، می‌توانید بر استفاده از آن داده‌ها برای بیان داستانی قانع‌کننده برای مشتریان خود تمرکز کنید. معیار های استثنایی SEO برای الهام بخشیدن به گزارش‌های خود بررسی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *