نحوه پیدا کردن زمان راه اندازی سایت - وب تمیم

یافتن زمان راه اندازی سایت: ین مقاله روش های مختلف برای کشف اولین تاریخ راه اندازی سایت را توضیح می دهد. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که پیدا می کنید ممکن است در بسیاری از موقعیت ها 100٪ دقیق نباشد.

هفت گزینه برای یافتن زمان راه اندازی سایت

راه های زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک صفحه وب وجود دارد. از جمله زمان راه اندازی سایت. ما هفت روش را در زیر فهرست کرده ایم. برخی تاریخ دقیق را به شما می دهند، در حالی که برخی دیگر تاریخ تقریبی را به شما می دهند. بیایید هر کدام را مرور کنیم.

برای یافتن تاریخ تولد یک سایت، محتوا و URL را بررسی کنید

ساده ترین روش برای شناسایی زمانی که یک مقاله در ابتدا منتشر شده است، نگاه کردن به وب سایت است. یک مقاله و محتوا اغلب شامل تاریخ اولین انتشار یا آخرین به روز رسانی آن می شود. توجه داشته باشید که همه وب سایت ها تاریخ انتشار و ویرایش ندارند. اکثر تاریخ ها توسط ناشر یا مدیر درج می شوند.

هنگام جستجوی تاریخ های منتشر شده و ویرایش شده، معمولاً در ابتدا یا انتهای مقاله ظاهر می شوند. از طرف دیگر، می توانید به دنبال تاریخ کپی رایت باشید که در پایین وب سایت نمایش داده می شود. البته توجه داشته باشید که همه وب‌سایت‌ها این را ندارند و تاریخ کپی رایت آخرین به‌روزرسانی آن را نشان می‌دهد.

از گوگل برای یافتن تاریخ انتشار استفاده کنید

در بیشتر موارد، گوگل تاریخ انتشار را در کنار هر نتیجه جستجو نشان می دهد. به راحتی می توانید اولین تاریخ انتشار را در صفحه نتایج گوگل مشاهده بفرمایید.

برای یافتن تاریخ انتشار وب سایت، کد سورس را بررسی کنید

کد سورس به کشف بسیاری از جنبه‌های مختلف وب‌سایت، از جمله کد مورد استفاده، تاریخ انتشار، و پیوندهای تصاویر کمک می‌کند، زیرا بیشتر این اطلاعات در غیر این صورت در دسترس نیستند. در اینجا نحوه باز کردن کد منبع و یافتن احتمالی تاریخ انتشار آورده شده است.

  1. در صفحه وبی که می خواهید مشاهده کنید، کلیک راست کرده و “View Page Source” را انتخاب کنید. میانبر پیش فرض این گزینه در ویندوز «Ctrl + U» و در مک «Command + U» است.
  2. کد منبع وب سایت در یک برگه جدید در مرورگر وب شما ظاهر می شود. “Ctrl + F” را در ویندوز یا “Command + F” را در مک فشار دهید تا عملکرد “Find” باز شود.
  3. برای یافتن تاریخ انتشار، بهتر است فقط “publish” را در کادرجستجو تایپ کنید.
  4. عباراتی که به دنبال آن هستید datePublished، publishdate، published_time و غیره هستند. در صورت نیاز می توانید دوباره از عملکرد “یافتن” استفاده کنید. همچنین می‌توانید «dateModified» را جستجو کنید تا بدانید آخرین بار چه زمانی وب‌سایت اصلاح شده است. ابتدا سال و سپس ماه و سپس تاریخ ذکر می‌شود.

7 نکته مهم طراحی سایت با کیفیت

طراحی وب سایت خوب چه نکاتی را باید داشته باشید؟

برای یافتن تاریخ تولد سایت از “Carbon Dating the Web” استفاده کنید

یک سرویس آنلاین رایگان به نام “Carbon Dating the Web” به یافتن زمان تقریبی راه اندازی سایت کمک می کند. استفاده از آن رایگان و آسان است، اما برای تخمین تاریخ کمی زمان می برد. این ابزار زمانی که توسعه دهندگان آن را در صفحاتی با تاریخ ایجاد مشخص آزمایش کردند، ضریب موفقیت 75 درصدی داشت.

از سایت ARCHIVE برای یافتن تاریخ انتشار اصلی یک صفحه وب استفاده کنید

Wayback Machine ابزاری است که سایت های موجود را در طول زمان پیگیری می کند و صفحات (عکس های فوری) و اطلاعات را در پایگاه داده خود ذخیره می کند. این سایت در سال 2001 منتشر شد اما از سال 1996 وجود داشته است. به شما امکان می دهد تاریخ بیش از 366 میلیارد وب سایت را کاوش کنید. اگرچه این تاریخ انتشار اصلی را نشان نمی دهد اما تا حدودی به شما کمک خواهد کرد.

نحوه جستجو سایت در سایت آرشیو - وب تمیم
نحوه جستجو سایت در سایت آرشیو – وب تمیم

جستجو در پایگاه داده Whois

ابزار مفید دیگری که به شما کمک می کند تاریخ انتشار یک وب سایت را پیدا کنید، پایگاه داده Whois است. همراه با تاریخ راه‌اندازی وب‌سایت، می‌توانید بسیاری از اطلاعات دیگر را نیز مشاهده کنید، مانند اینکه چه کسی سایت و مکان را منتشر کرده است. برای استفاده از WhoIs، این مراحل را انجام دهید:

  1. از پایگاه داده Whois دیدن کنید، URL وب سایت را کپی کنید، URL وب سایت را در نوار جستجو قرار دهید و روی جستجو کلیک کنید.
  2. به پایین بروید و به دنبال تاریخ ثبت نام بگردید.

چگونه وب سایت کار می کند؟

راهنمنای ساده و کاربردی از کارکرد سایت

برای یافتن تاریخ تولد اولیه سایت، نظرات را بررسی کنید

قبل از از دست دادن تمام امید، سعی کنید نظرات را بررسی کنید. نظرات صفحه وب ممکن است به شما کمک کند تاریخ تقریبی را بدست آورید یا حداقل ببینید که یک وب سایت خاص در دوره ارسال نظر وجود داشته است. وقتی یک مقاله یا صفحه وب جدید منتشر می شود، خوانندگان معمولاً زودتر شروع به اظهار نظر می کنند.

مطمئناً، نظرات اغلب توسط یک مدیر مدیریت می‌شوند که تأیید یا رد شده‌اند، اما این به شما تصور تقریبی از قدمت صفحه وب را می‌دهد.

اگر تاریخ انتشار را پیدا نکردم چه کار کنم؟
اگر در حال نوشتن یک مقاله تحقیقاتی هستید و حتی نمی توانید تاریخ انتشار تقریبی آن را بدست آورید، از علامت “(n.d.)” استفاده کنید که مخفف “بدون تاریخ” است. این علامت معمولاً تا زمانی قابل قبول است که از قبل سعی کرده باشید تاریخ را پیدا کنید. در غیر این صورت، اگر نیاز به داشتن نوعی تاریخ دارید، می توانید با استفاده از هر یک از فرآیندهای بالا از اولین تاریخی که پیدا کرده اید استفاده کنید.

تفاوت بین تاریخ انتشار و تاریخ به روز شده چیست؟
برخی از وب سایت ها دو تاریخ مختلف را به شما نشان می دهند. تاریخ منتشر شده تاریخی است که نشان دهنده روز راه اندازی وب سایت است. اگر یک وب سایت به طور منظم نگهداری شود، یک تاریخ به روز رسانی را مشاهده خواهید کرد. این تاریخ آخرین زمانی را که شخصی تغییراتی ایجاد کرده است را به شما نشان می دهد.

در پایان، دقیق ترین روش برای یافتن تاریخ انتشار اولیه یک صفحه وب، یافتن اطلاعات پست شده در صفحه است که اغلب با کلمه «منتشر شده» یا ایجاد شده ظاهر می شود. روش‌های دیگر تقریباً دقیق نیستند، اما اگر سایت فاقد جزئیات باشد، می‌توانند تخمین معقولی ارائه دهند. اگر همه چیز ناموفق بود، از نماد بدون تاریخ استفاده کنید یا تاریخ آخرین بازدید خود را ذکر کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *