چگونه وب سایت کار می کند - وب تمیم

چگونه وب سایت کار می کند؟ راهنمای ساده به زبان وب تمیم: همه می دانند وب سایت چیست. روی حروف کیبورد کلیک می کنیم، آدرس سایت را وارد میکنیم، یا چیزها را در گوگل جستجو می کنیم، و وارد وب سایت ها می شویم. اما یک وب سایت دقیقا چگونه کار میکند؟ در ادامه همراه وب تمیم باشد!

با توجه به اینکه وب سایت چیزی است که تقریباً همه ما روزانه از آن استفاده می کنیم، برای بسیاری از ما وب سایت هنوز می تواند کمی رمزآلود باشد.

چگونه وب سایت کار می کند؟

خبر خوب! برای درک نحوه عملکرد یک وب سایت، لازم نیست یک توسعه دهنده وب حرفه ای باشید. صرف نظر از سطح تجربه شما، یا اینکه چقدر «حرفه ای» هستید، اگر پروژه طراحی سایت خود را آغاز کنید، باید بدانید که یک وب سایت چگونه کار می کند.

پس بیایید شروع کنیم!

به هر حال(!) وب سایت چیست؟

صفحه وب سایت راهی برای نمایش اطلاعات در اینترنت است. که از عناصری مانند متن، تصاویر، پیوندها، ویدیوها یا دکمه ها تشکیل شده است.

بر اساس اطلاعات موجود در آن صفحات، آنها در یک سلسله مراتب اطلاعاتی سازماندهی می شوند و امکان پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر را فراهم می کند. مجموعه کلی آن صفحات مرتبط، در واقع یک وب سایت است.

وب سایت یک برنامه کاربردی نیست. وب سایت یک موتور جستجو هم نیست. (اگرچه ساختار وب سایت ممکن است حاوی این موارد باشد.) یک وب سایت، در قلب خود، فقط راهی برای جمع آوری و نمایش عمومی اطلاعاتی خاص است. مهم نیست که یک وب سایت چقدر پیچیده می شود، همه چیز به همین هدف یعنی نمایش اطلاعاتی که میخواهیم، خلاصه می شود.

اکنون، بدیهی است که پشت صحنه وب سایت چیزهای جذابی در جریان است.

وب سایت از چه چیزی ساخته شده است؟ مرورگر وب چگونه کار می کند؟

به عنوان یک موجود زنده، شما یک کد ژنتیکی دارید. DNA شما حاوی تمام نشانگرهای ژنتیکی است که شما را می سازد.

تمام عناصری که شما را منحصر به فرد می کنند توسط این کد تعریف می شوند. رنگ چشم شما، چه موهای صاف یا مجعد داشته باشید، قد شما و سایر ویژگی های شخصی شما.

به نوعی یک وب سایت مثل انسان کار می کند. یک وب سایت نیز از کد ساخته شده است. کد HTML یک زبان برنامه نویسی است که به توسعه دهنده وب اجازه می دهد تا یک صفحه وب را برنامه ریزی کند. همه آن عناصر صفحه که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، خواه متن یا عناصر بصری یا هر چیز دیگری باشند، همه با کد ها نوشته شده اند.

هنگامی که به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، رایانه شما از یک مرورگر استفاده می کند. انواع مختلفی از مرورگرهای وب وجود دارد… سافاری، فایرفاکس، و کروم احتمالاً محبوب‌ترین‌ها هستند.

صرف نظر از اینکه از چه مرورگری استفاده می کنید، مرورگر کدی را که توسعه‌دهنده وب نوشته است می‌گیرد و آن را به چیزی که هنگام وب سایت می‌بینید رمزگشایی می‌کند.

به همین دلیل است که داشتن یک مرورگر برای مشاهده وب سایت مهم است. اگر مرورگر شما برای درک کد خیلی قدیمی است، وب سایت را به درستی ترجمه نمی کند. به همین دلیل است که وب سایت های جدید ممکن است متفاوت به نظر برسند یا به طور کامل روی رایانه های قدیمی کار نکنند.

یک وب سایت در کجا ذخیره می شود؟ میزبانی وب چیست؟

همه داده ها باید در جایی ذخیره شوند.

بسیاری از زندگی دیجیتال ما در برنامه های کاربردی مبتنی بر وب وجود دارد، به راحتی می توان باور کرد که اطلاعات بسیار زیادی اعم از عکس، فیلم و متن “در اینترنت” وجود دارد. اما نکته اینجاست: اینترنت یک مکان فیزیکی نیست. اینترنت سیستمی است که کامپیوترها را به یکدیگر متصل می کند.

این بدان معنی است که اگر اطلاعات در رایانه شما ذخیره نمی شود، در رایانه دیگری در جای دیگری ذخیره می شود.

بنابراین عکس‌های اینستاگرام شما در خلاء وجود ندارند. این داده ها روی یک کامپیوتر فیزیکی در یک یا چند سرور از فیس بوک ذخیره می‌شوند.

به همین ترتیب، یک وب سایت “در اینترنت” زندگی نمی کند. کد HTML آن وب‌سایت در جایی در رایانه‌ای ذخیره می‌شود و منتظر می‌ماند تا رایانه‌ای با مرورگر اینترنت به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند.

کد های HTML یک وب سایت - وب تمیم
کد های HTML یک وب سایت – وب تمیم

بنابراین اگر در حال ساخت یک وب سایت هستید، آن اطلاعات کدگذاری شده را در کجا ذخیره می کنید؟ در کامپیوتر شما؟

خوب، از نظر فنی اگر سایت به اندازه کافی کوچک بود، می توانستید. اما باید کامپیوتر خود را دائما روشن بگذارید و یک اتصال اینترنتی بسیار پایدار داشته باشید. که این گران خواهد بود. والبته سایت فوق العاده کند خواهد بود. و اگر تعداد زیادی از افراد همزمان سعی کنند به آن دسترسی داشته باشند، احتمالاً سایت شما یا رایانه شما از کار می افتد!

بنابراین اگر وب‌سایت روی رایانه شما کار نمی‌کند، همه آن داده‌ها کجا ذخیره می‌شوند؟

خوب، به همین دلیل سرورها وجود دارند. سرورها کامپیوترهای بزرگ و قدرتمندی هستند که حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره می کنند و می توانند اطلاعات بیشتری را از پایگاه داده بیرون بکشند و به مرورگر شما ارائه دهند. و شرکت هایی با تعدادی سرور وجود دارند که از شما هزینه دریافت می کنند تا وب سایت خود را در سرورها و پایگاه های داده نگه داری کنید. آنها وب سایت شما را میزبانی می کنند. مانند یک هتل دیجیتال!

خدمات میزبانی وب یا هاستینگ، گاهی اوقات رایگان هستند، اما معمولاً بسیار محدود هستند یا محدودیت هایی در ارتباط با آنها وجود دارد. (فیس بوک و گوگل میزبانی رایگان برای صفحات کاربران خود فراهم می کند.)

بنابراین تا زمانی که پول لازم برای خرید و تامین انرژی سرورهای خود را نداشته باشید، احتمالاً باید هزینه میزبانی وب سایت خود را بپردازید.

خبر خوب این است که وقتی کد وب سایت در سرورهای میزبان ذخیره شد، برای بازدیدکنندگان شما آماده است!

چگونه یک وب سایت قابل دسترسی است؟ نام دامنه چگونه کار می کند؟

خوب، پس یک وب سایت وجود دارد و به عنوان کد HTML در سرور میزبان نگهداری میشود. من می خواهم به آن وب سایت مراجعه کنم. من یک کامپیوتر دارم و مجهز به مرورگر وب است.

آن مرورگر قرار است آن کد HTML را باز کند و آن را به یک صفحه وب شکیل و پر از متن، تصاویر و دکمه‌ها تبدیل کند تا مشتری ها روی آن کلیک کنند.

اما ابتدا مرورگر من باید آن را پیدا کند.

اگر می خواهید به خانه من نامه بفرستید باید بدانید کجاست. به همین دلیل من یک آدرس دارم. می توانید آدرس را روی نامه قرار دهید و حامل پست دقیقاً می داند که برای تحویل آن به کجا مراجعه کند. آن نامه آدرس برگشتی خواهد داشت تا در صورت نیاز بتوانم به آن پاسخ دهم.

به همین ترتیب، وب سایت شما نیاز به یک آدرس دارد. یک نام ثبت شده برای کاربران که می توانند از آن اطلاعات درخواست کنند تا بتوانند کد HTML که در سرورهای خود ذخیره کرده اید را بخوانند.

اینجاست که دامنه ها وارد می شوند.

شما همیشه دامنه ها را می بینید. www . webtamim . com. دامنه یک نام منحصر به فرد است که برای ثبت آن هزینه می کنید تا بازدیدکنندگان شما را پیدا کنند.

اشتباه رایجی که افراد تازه کار وب سایت مرتکب می شوند این است که ثبت نام دامنه را با خدمات میزبانی اشتباه می گیرند.

بنابراین تصور غلط این است که اگر برای نام دامنه خود پولی پرداخت کرده اید، باید آن قسمت از وب را خریداری کرده باشید و بنابراین می توانید هر آنچه را که می خواهید در آن ذخیره کنید!

اما به یاد داشته باشید: اطلاعات در رایانه ها زندگی می کنند. اگر به تازگی دامنه ای را بدون خرید هیچ سرویس هاست یا میزبانی ثبت کرده اید، در واقع هیچ فضای کامپیوتری برای وب سایت خود خریداری نکرده اید. شما خانه را نخریدید… فقط صندوق پستی را رزرو کردید!

اگر وب سایت خود را روی سرور میزبانی کنید و یک دامنه ثبت کنید، آنگاه کاربر می تواند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند! آنها دامنه شما را در مرورگر تایپ می کنند که درخواستی را به سرور شما ارسال می کند. سپس آنها می توانند به کد HTML موجود در سرور دسترسی پیدا کنند و آن را به یک صفحه وب ترجمه کنند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.

چگونه می توانم یک وب سایت برای کسب و کار خود بسازم؟

اگر نیاز به طراحی یک وب‌سایت تجاری دارید، چگونه می‌توانید شروع کنید؟

خوب، چند عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

اول، تخصص فنی. آیا شما یا یکی از کارکنانتان می دانید که چگونه کد HTML را برنامه ریزی کنید؟ چقدر راحت برنامه های جدید را یاد می گیرید؟
دوم: زمان. چقدر زمان و انرژی باید برای مراقبت و به روز رسانی وب سایت کسب و کار خود اختصاص دهید؟
سوم: بودجه. گزینه‌های وب‌سایتی وجود دارد که متناسب با هر بودجه‌ای باشد، اما مهم است که این سؤال قبل از شروع فرآیند بررسی شود تا دقیقاً بدانید چه گزینه‌هایی برای شما امکان پذیر است است.
هنگامی که فرصتی برای اندیشیدن در مورد آن عوامل داشتید، زمان آن است که به گزینه های خود نگاه کنید:

برنامه نویسی و میزبانی سایت توسط خودتان

اگر منابع لازم برای استخدام یک توسعه دهنده وب و ساخت و نگهداری سرورهای لازم را دارید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. این ممکن است زمان و منابع زیادی را به خود اختصاص دهد. اکثر کسب و کارهای کوچک این گزینه را دنبال نمی کنند، اما اگر شما یک شرکت به اندازه کافی بزرگ هستید ایجاد و نگهداری وب سایت توسط خودتان منطقی است.

طراحی سایت خود را برون سپاری کنید

می توانید یک طراح سایت حرفه ای را به صورت قراردادی استخدام کنید تا یک وب سایت برای شما بسازد. اگر یک توسعه‌دهنده خوب استخدام می‌کنید، این یک راه عالی برای ایجاد یک سایت با کیفیت بدون صرف زمان با ارزش شماست. اما به خاطر داشته باشید که این رابطه معمولا کوتاه مدت است. برخی افراد ممکن است در دسترس نباشند تا به شما کمک کنند تا سایت را پس از طراحی پشتیبانی و نگهداری کنند. اما شما می توانید از خدمات طراحی سایت وب تمیم که شامل پشتیبانی، میزبانی و دامنه رایگان است استفاده کنید.

جایی که این امر می تواند منجر به هزینه برای یک وب سایت شود، زمان است. حتی با ابزارهای نسبتا ساده ای که HTML را برای شما انجام می دهند، وب سایت ها می توانند پیچیده باشند. در حالی که ایجاد یک صفحه وب ارزان قیمت ممکن است به تلاش زیادی نیاز نداشته باشد، ساخت یک سایت با کیفیت و حرفه ای ساعت ها کار و عیب یابی زیادی را برای ساختن نیاز دارد.

طراحی سایت مطمئن

طراحی سایت وب تمیم مقرون به صرفه بودن و سهولت یک سیستم وب سایت را با صرفه جویی در زمان و آرامش خاطر ترکیب می کند. وب تمیم می تواند میزبانی، ساخت، نگهداری و حتی ارائه محتوای مداوم برای وب سایت کسب و کار شما را با هزینه معقول انجام بدهد. ما از وب سایت شما مراقبت می کنیم تا بتوانید به کسب و کار خود رسیدگی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. اگر قبلاً وب‌سایتی دارید، برای بررسی رایگان ثبت‌نام کنید تا بررسی کنیم چگونه می‌توانیم آن را بهینه کنیم تا ترافیک واقعی و قابل اندازه‌گیری را به سمت کسب و کار شما هدایت کنیم. اگر از صفر شروع می کنید، مایلیم همه چیز را در مورد شما و کسب و کارتان بشنویم. بیایید با هم یک استراتژی آنلاین بسازیم که به شما کمک می کند مشتریان آنلاین جدیدی جذب کنید.

4.6/5 - (13 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *