نکات طراحی سایت برای مبتدیان - وب تمیم

نکات طراحی سایت: چیدمان و طراحی وب سایت شما نقش زیادی در موفقیت سئو و دیده شدن درست و صحیح وب سایت شما دارد. ایجاد تغییرات کوچک در طراحی فعلی خود، یا در نظر گرفتن برخی نکات کلی در هنگام طراحی از همان ابتدای طراحی سایت، تاثیر زیادی در تبدیل سایت شما به سایت عالی خواهد داشت! سایتی که بتوانید با آن کسب در آمد کنید!

نکات طراحی سایت در مورد سئو

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نه تنها می خواهید سایتی از نظر بصری جذاب برای مخاطبان خود طراحی کنید، بلکه می خواهید همان مخاطبان به راحتی شما را در گوگل پیدا کنند.

سعی کنید سئو تصاویر، محتوا یا دکمه‌ها را رعایت کنید. همیشه سئوی محلی را در طول فرآیند توسعه در نظر داشته باشید. تصاویر باید دارای شرح‌هایی باشند که مربوط به خدمات یا محصولات شما باشد. محتوا باید حاوی کلمات کلیدی معنادار و عبارات کلیدی مرتبط با صنعت شما باشد.

همچنین باید از یک رویکرد ساده‌سازی شده برای فراخوانی برای اقدام یا CTA خود استفاده کنید، مانند قرار دادن آنها در نقاط قابل مشاهده با رنگ‌های روشن و طراحی دکمه‌های جذاب. همچنین ایجاد محتوایی که به سوالات مشتریان بالقوه شما پاسخ می دهد، از نکات طراحی سایت مهم است.

مهمترین آجر را به درستی قرار دهید

مهمترین چیز در طراحی وب، اطمینان از برجسته شدن نام تجاری شما است، که از طراحی لوگوی شرکت شما شروع می شود. لوگو باید در جایی قرار گیرد که بازدیدکنندگان مدت ها پس از ترک وب سایت شما، برند شما را به خاطر بسپارند.

قرار دادن یک فراخوان برای اقدام یا CTA در سمت راست بالای صفحه شما احتمالا توجه کاربران را به آن جلب می کند. اما به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام به تنهایی تمام کارها را برای شما انجام نمی دهد. آن CTA باید به یاد ماندنی باشد. “اینجا را کلیک کنید” دیگر افراد را متاثر نمی کند، بنابراین با CTA های خود خلاق باشید، اما سعی کنید تا حد امکان آنها را کوتاهتر از 4 کلمه نگه دارید. CTA های اضافی نیز باید در قسمت های پایینی صفحات وب شما ظاهر شوند.

با فونت ها خیلی درگیر نشوید!

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از بیش از 3 فونت مختلف در طراحی وب سایت شما می تواند منجر به صفحه ای “بیش از حد شلوغ” یا به هم ریخته شود. اگر می خواهید ظاهری ساده و تمیز به صفحه سایت خود بدهید، توصیه می شود به دو یا سه فونت پایبند باشید. همانطور که ممکن است وسوسه شوید از فونت های زیبا و شیک استفاده کنید، فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن آسان باشد. فونت های عجیب و غریب معجزه ای برای زیباتر کردن سایت شما انجام نمی دهند.

اندازه و سایز فونت مهم است

اندازه فونت نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر داشت. بخش‌های مهم پیام شما باید بزرگ‌تر از بقیه به نظر برسند. فونت های کوچکتری را برای بخش های محتوای صفحه خود به سایت خود اضافه کنید. در حالی که برخی از خوانندگان همه مطالبی را که شما اضافه می کنید می خوانند، اکثر آنها به سادگی می خواهند صفحه شما را بررسی کنند تا ببینند آیا آن چیزی است که می خواهند.

راهنمای طراحی سایت شرکتی اصولی

راهنمای کامل طراحی سایت شرکتی اصولی

این مفهوم بررسی ساده را در ذهن داشته باشید و مهمترین اطلاعات خود را با فونت بزرگ برجسته کنید. فونت سرفصل ها به طور طبیعی بزرگتر از سایر بخش های صفحه شما خواهند بود.

از فضای سفید هوشمندانه استفاده کنید

استفاده صحیح از فضای سفید می تواند خوانایی صفحه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بهترین راه برای فکر کردن به فضای سفید، مکث کردن است. خوانندگان می خواهند هنگام حرکت در محتوا، تصاویر و عناوین شما مکث کنند. با ایجاد فضای خالی بین بخش ها، این مکث را به آنها بدهید!

سازماندهی محتوای خوب در انجام این کار کلیدی است. مطمئن شوید که هر بخش یک تصور واحد را منتقل می‌کند که با بخش‌های دیگر درهم نمی‌شوند. سپس آن بخش ها را با فضای خالی جدا کنید تا پیام خود را به صورت منظم ارائه کنید.

سریع به هدف اصلی برسید

به همان ترتیبی که باید از تزیین فونت خود اجتناب کنید و کلمات خود را نیز زیبا نکنید. باید جملات خود را به ساده ترین شکل ممکن بنویسید. اگر پیامی مملو از کلمات غیر ضروری باشد، خوانندگان از اعتماد کردن به آن اجتناب خواهند کرد.

کلمات ساده با یک پیام ساده همیشه مخاطب شما را مجذوب خود می کند و اعتمادی را که از آنها می خواهید به دست می آورد تا آنها از شما خرید کنند. به یاد داشته باشید که مردم نمی خواهند زمان زیادی را در سایت شما صرف کنند. اگر چیزی را که به دنبالش هستند پیدا نکنند، آن را ترک کرده و در جای دیگری جستجو می کنند. از زبان ساده ای استفاده کنید که نوید یک راه حل را برای درخواست آنها می دهد که آنها را در سایت خود نگه خواهد داشت.

سوالات متداول

هنگام طراحی وب سایت خود، همیشه حداقل دو یا سه سوال را به عنوان عنوان یا عنوان فرعی اضافه کنید. سؤالات دلیلی هستند که خواننده شما از سایت شما بازدید کرده است، بنابراین پرداختن به آن سؤالات برای حفظ آنها در آنجا بسیار مهم است. ناگفته نماند که پس از آن باید به همان سوالات با اطلاعات ارزشمند نیز پاسخ دهید. به مخاطبان خود نشان دهید که شما راه حل یا «پاسخ» سؤالاتی هستید که در ذهن آنها وجود دارد.

لینک های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

سایت‌های معتبر به وب‌سایت شما اعتبار می‌بخشند، بنابراین مطمئن شوید که لینک سازی خوبی انجام داده اید. لینمکهای خود را به طور کامل بررسی کنید و مطمئن شوید که تجربه کاربر شما با پیمایش به صفحاتی که توصیه می‌کنید تضعیف نمی‌شود. همچنین مطمئن شوید که برخی از اطلاعات را به صفحاتی که متعلق به شما هستند لینک دهید. لینک سازی داخلی به وبلاگ ها یا صفحات خدمات در سایت به کاربران نشان می دهد که سایت شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید خود را دارد.

از رنگ های هات جذاب استفاده کنید

استفاده از رنگ ها برای هدایت مخاطبان یک روش روانشناختی است که توسط اکثر متخصصان بازاریابی استفاده می شود. گاهی اوقات می توان اینها را از طراحی لوگوی شما خارج کرد، اما می توانید از هر رنگ دیگری استفاده کنید. استفاده از رنگ برای حرکت از یک تصویر به یک جزئیات مهم، و سپس فراخوانی برای اقدام در پایان، راهی عالی برای «هدایت» چشمان خواننده به جایی است که می‌خواهید ببرد. و موجب فروش شما پس از طراحی سایت فروشگاهی شود.

استفاده از رنگ جذاب، یکی از نکات طراحی سایت
استفاده از رنگ جذاب، یکی از نکات طراحی سایت | unsplash.com

محرک عاطفی

انسان ها به احساسات پاسخ می دهند و استفاده از چهره یکی از نکات طراحی سایت شما است. که می تواند تاثیر زیادی بر احساس آنها در هنگام خواندن محتوای شما داشته باشد. سعی کنید از اعماق وجودتان با کاربران خود در طراحی سایت ارتباط برقرار کنید. آنها توجه شما را متوجه خواهند شد و به شما اعتماد خواهند کرد.

طراحی سایت حرفه ای توسط وب تمیم

شرکت وب تمیم، با در نظر گرفتن نکات طراحی سایت، وب سایت شما را با جزئیات بالا و کیفیت بی نظیر طراحی خواهد کرد. کافیست با ما تماس برقرار کنید. ما در مجموعه وب تمیم همراه شما خواهیم بود!

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *