آموزش راه اندازی کانال یوتیوب - وب تمیم

اگر قصد راه اندازی راه اندازی کانال یوتیوب دارید در ادامه همراه وب تمیم باشید: هر دقیقه 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود. اگرچه ممکن است سخت به نظر برسد، اما یوتیوب هنوز یک راه ارزشمند برای بسیاری از کسب‌وکارها است که برندینگ خود را بهبود می‌دهند.

فرصت جدیید این است که با YouTube Shorts، فرم محتوای جدید که با برنامه‌هایی مانند TikTok و Instagram Reels رقابت می‌کند، راه جدیدی برای دستیابی به مخاطبان نسل جدید خواهید داشت!

برای کمک به شما در فرآیند راه اندازی کانال یوتیوب، اصول اولیه را برای کاربردی کردن کانال یوتیوب شما توضیح داده‌ایم.

نکته: در حالی که یوتیوب یک کانال دیجیتال مارکتینگ مهم است، مطمئن شوید که با طراحی وب سایت، وب سایت خود را به عنوان یک مرکز محتوا و منبع اطلاعات متمرکز برای پرسش های مخاطبان و مشتریان خود نگهداری می کنید. در غیر این صورت ممکن است فرصت های سودآور کسب درآمد را از دست بدهید.

برای راه اندازی یک کانال یوتیوب مراحل زیر را دنبال کنید:

از اصول اولیه پیروی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در واقع کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید، که یوتیوب انجام آن را بسیار آسان می کند. تنها با چند کلیک، برای راه اندازی کانال جدید خود آماده خواهید بود. در اینجا نحوه راه اندازی یک کانال یوتیوب آورده شده است:

  1. وارد یوتیوب شوید و روی نماد کاربر در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید
  2. روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا به تنظیمات یوتیوب حساب خود بروید
  3. روی ایجاد کانال جدید کلیک کنید
  4. سپس «استفاده از یک کسب و کار یا نام دیگر» را انتخاب کنید
  5. نام برند خود را اضافه کنید و روی ایجاد کلیک کنید.

حضور خود را در دنیای وب مستحکم کنید

هنگامی که راه اندازی اولیه کانال یوتیوب خود را انجام دادید، باید مطمئن شوید که یک حضور کامل در وب برای همراهی در کنار کانال یوتیوب دارید. وقتی بینندگان کانال شما را پیدا می‌کنند، احتمالاً می‌خواهند درباره شما بیشتر بدانند و ممکن است به دنبال وب‌سایت شما و همچنین دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشند.

برای اطمینان از اینکه این بینندگان آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند، باید مطمئن شوید که یک وب سایت فعال دارید. می‌توانید با کمک خدمات طراحی سایت وب تمیم یک سایت شرکتی یا فروشگاهی طراحی‌ کنید و مطمئن شوید که با سبک کانال یوتیوب شما مطابقت دارد.

برندینگ کانال خود را بهبود دهید

درباره موضوعی که می خواهید کانالتان فعالیت کند فکر کنید. بینندگان به کانالی با چشم انداز محتوایی مشخص و ثابت بازخواهند گشت. اگر تصمیم گیری برای گفتن موضوع برایتان سخت است، به جایگاه خود فکر کنید: چه پیامی را می توانید برای بینندگان بالقوه ارسال کنید که قبلاً هیچ کس دیگری ارسال نکرده است؟

یوتیوب عناصر خاصی را ارائه می‌کند که به تعریف بصری کانال شما کمک می‌کنند – آنها را سفارشی کنید تا با داستان و نام تجاری خود هماهنگ شوند:

  • نام کانال
  • بنر آیکون
  • تریلر

قسمت about را پر کنید

هنگامی که حضور مکمل خود را با طراحی سایت ایجاد کردید، مشخصات و کانال خود را با آدرس وب سایت خود پر کنید. این اولین گزینه ای است که بعد از ایجاد کانال مشاهده می کنید.

در اینجا، باید نام برند خود و آنچه بینندگان انتظار دارند در کانال شما ببینند را شرح دهید. این همچنین مکانی عالی برای افزودن لینک به وب سایت خود و سایر شبکه های رسانه اجتماعی است که استفاده می کنید. این توضیحات در بیش از یک مکان در کانال شما ظاهر می‌شود، بنابراین هنگام پر کردن آن، مطمئن شوید که بهترین کار را انجام دهید.

هنر خود را کانال یوتویب کنید!

هنگامی که به یک کانال یوتیوب می روید، بلافاصله با یک بنر بزرگ که نام کانال را نشان می دهد، روبرو خواهید شد. این عکس ویترین کانال یوتیوب شماست و بهترین فرصت برای معرفی برند شماست.

شما می‌توانید عکس کاور کانال خود را به همان اندازه که می‌خواهید فوق‌العاده یا مینیمال کنید، اما فقط مطمئن شوید که نام برند شما نقطه مهمی است، زیرا این اولین تاثیری است که کسی در هنگام ورود به آن می‌گیرد. خوشبختانه، مجموعه‌ای از ابزارها برای شروع شما وجود دارد.

یادآوری : یوتیوب توصیه می کند عکس روی جلد خود را با وضوح 2560 در 1440 پیکسل با حداکثر اندازه فایل 4 مگابایت آپلود کنید.

بازار و نوع محتوای خود را بشناسید

از آنجایی که در حال راه‌اندازی کانال یوتیوب برای کسب‌وکار خود هستید، باید بیش از مقدار کافی بودجه برای کار داشته باشید. چرا که تولید محتوای ویدیویی علاوه بر نیروی انسانی به مهارت نیز نیاز دارد.

اگر در علم خاصی مخارت دارید و میخواهید مهارت های جدید آموزش دهید، آموزش‌های ویدیویی ممکن است راه خوبی برای جذب افراد در کانال یوتیوب باشد. آیا می خواهید نظرات عالی مشتریان خود را نشان دهید؟ توصیه ها ممکن است راهی برای رفتن باشد. حتی بهتر است، هر دو را انجام دهید. به این ترتیب، کانال شما دارای محتوای متنوعی برای مصرف است که می تواند با بینندگان مختلف طنین انداز شود.

همانطور که یاد می گیرید چگونه یک یوتیوبر شوید، به یاد داشته باشید که برای جمعیت هدف خود محتوا ایجاد کنید. این تکنیک قدرتمند بازاریابی ورودی یوتیوب مشتریان را به سمت برند شما می کشاند. لیست های پخش و محتوا را پیرامون نقاط با ارزش مخاطبین، سؤالات آنها و علایق منحصر به فرد مخاطب خود بسازید. هرچه بیشتر به بازار هدف خود رسیدگی کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها بخواهند خدمات کسب و کار شما را بررسی کنند.

برخی از ایده ها برای راه اندازی کانال یوتیوب:

  • پشت صحنه
  • توصیفات مشتری
  • وبینارها
  • یک روز در زندگی
  • مصاحبه ها

آماده سازی نور، دوربین و تریلر

برای راه اندازی یک کانال یوتیوب به تجهیزات ویدیویی نیاز دارید. کارشناسان داشتن دوربین، سه پایه، میکروفون، نرم افزار ویرایش ویدیو و حلقه نور را به عنوان چیزهای مفید توصیه می کنند. بازار را بررسی کنید تا تجهیزاتی با قیمت مناسب پیدا کنید، یادتان نرود که می توانید تنها با دوربین یک گوشی هوشمند شروع کنید.

اهمیت ابزار فیلم برداری و ادیت در راه اندازی کانال یوتیوب - وب تمیم
اهمیت ابزار فیلم برداری و ادیت در راه اندازی کانال یوتیوب – وب تمیم

تریلرهای کانال یوتیوب معمولا کوتاه و شیرین هستند و معرفی خوبی برای بازدیدکنندگان جدید هستند. می توانید به مخاطبان خود بگویید که شما چه کسی هستید، کسب و کار شما چیست و چه نوع محتوایی را می توانند در آینده ببینند.

اولین ویدیو خود را آپلود کنید

در این مرحله، احتمالاً در مورد اولین ویدیوی خود تحقیق کافی انجام داده اید، و اگر قبلاً تریلر کانال خود را تولید کرده اید،اکنون زمان آن است که دست به کار شوید و اقدام نهایی را برای آپلود اولین ویدیو انجام دهید.

پس از اتمام فیلمبرداری و ویرایش، زمان آپلود یک ویدیوی یوتیوب فرا می رسد. با توجه به اینکه یوتیوب به آپلود ویدیو متکی است، وقتی وارد حساب خود می شوید، گزینه آپلود را در سمت راست بالای صفحه پیدا خواهید کرد.

بهینه سازی برای جستجو

هنگام آپلود یک ویدیو، از شما خواسته می شود عنوان، توضیحات و برچسب ها را پر کنید. اینها اجزای ضروری هستند تا ویدیوی شما به راحتی در جستجوی یوتیوب قابل شناسایی باشد، بنابراین از آنها صرفه جویی نکنید.

مانند سئو وب سایت، یوتیوب مجموعه ای از پارامترهای خاص خود را برای سئو ویدیوی خود برای جستجو دارد. با استفاده از کلمات کلیدی برای توصیف ویدیو و کسب و کار خود، این بخش ها را تا حد امکان پر کنید. یک عنوان و توضیحات غنی از کلمات کلیدی (اما نه بیش از حد) می‌تواند بسیار مفید باشد.

اگر ویدیوی شما برای خود یوتیوب به خوبی بهینه شده است، می تواند به موتورهای جستجو نیز گسترش یابد. یوتیوب به عنوان یک محصول متعلق به گوگل، ادغام شدیدی با خود گوگل دارد. اگر خوب سئو را انجام دهید، ویدیوهایتان را هم در یوتیوب و هم در گوگل در رتبه بالایی خواهید دید.

نکات سئو یوتیوب:

  • عنوان، توضیحات و برچسب های بهینه شده برای کلمات کلیدی بنویسید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ویدیوی خود بگویید
  • شامل زیرنویس‌های بسته دقیق نه تنها دسترسی را افزایش می‌دهد، بلکه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا متن را بخزند و کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنند.
  • برای کمک به رتبه بندی عبارات مرتبط، رونوشت را به توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید

ثابت قدم باشید

اگر قصد دارید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید، یک ویدیو آپلود کنید و سپس نا امید شوید و تلاش خود را متوقف کنید، انتظار موفقیت نداشته باشید. راه اندازی کانال یوتیوب موفق به زمان و تلاش نیاز دارد و بینندگان از کانال هایی که در آنها مشترک هستند انتظار ثبات دارند. پس از اولین ویدیوی خود، حتماً چند ویدیوی بعدی را از قبل برنامه ریزی کنید.

کانال خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی خود ادغام کنید

بعد از انجام مراحل بالا، اکنون یک وب سایت و یک کانال یوتیوب دارید. و زمان اشتراک گذاری ویدیوهای خود در خارج از یوتیوب است که وب سایت شما باید اولین ایستگاه آنها باشد. در اینجا چند روش برای نمایش ویدیوهای خود در وب سایت شما وجود دارد.

اهمیت حضور در رسانه های اجتماعی - وب تمیم
اهمیت حضور در رسانه های اجتماعی – وب تمیم

شما می توانید ویدیوی یوتیوب خود را به صفحه اصلی وب سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان به محض ورود به سایت صفحه آن را ببینند.

با کاربران خود تعامل کنید

یک راه خوب برای ایجاد اعتماد در بین بینندگان این است که با آنها مشارکت داشته باشید. اگر قصد دارید از محبوبیت خود برای کسب درآمد در یوتیوب استفاده کنید، این یک امر مهمی است.

تعامل با بینندگان گام مهمی در ایجاد یک جامعه در اطراف کانال شما است. به نظرات پاسخ دهید، سوال بپرسید و پاسخ دهید و مهمتر از همه، به آنها گوش دهید. بینندگان شما می خواهند محتوای شما را تماشا کنند، بنابراین به یاد داشته باشید آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.

با داشتن یک جامعه خوب، احتمالاً در این فرآیند تبلیغات دهان به دهان رایگان نیز دریافت خواهید کرد.

چگونه با کاربران یوتیوب تعامل برقرار کنید:

  • صحبت با بینندگان و درگیر شدن با کانمت آنها
  • پاسخ به نظرات
  • شراکت با سازندگان یا برندهای دیگر. این به هر دو کانال اجازه می دهد تا از آنها بهره ببرند و به مخاطبان جدیدی دست یابند
  • برای دستیابی به مخاطبان بیشتری به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید
  • اجرای یک رویداد زنده در یوتیوب

به سرمایه گذاری در تبلیغات یوتیوب فکر کنید

توصیه می‌کنیم روی تبلیغات یوتیوب سرمایه‌گذاری کنید تا برند خود را بیشتر به بازار معرفی کنید.

اگر به دنبال هدف قرار دادن گروه سنی، جنسیت، علاقه یا مکان خاصی هستید، YouTube Advertising می تواند به شما در انجام همه این کارها کمک کند.

استفاده از تبلیغات یوتیوب ضروری نیست، اما می تواند تبلیغ مناسبی برای کانال شما باشد. فقط به یاد داشته باشید که با ترکیب مناسب محتوا و تعامل، بیشتر رشد شما ارگانیک خواهد بود و تبلیغات YouTube می‌تواند مهره‌ای بر روی کیک باشد.

قالب‌های تبلیغات ویدیویی در یوتیوب:

  • Skippable in-stream ads
  • Non-skippable in-stream ads
  • In-feed video ads
  • Bumper ads
  • Outstream ads
  • Masthead ads

تجزیه و تحلیل، بهینه سازی و تکرار!

حتی بهترین یوتیوبر ها هم می توانند بهتر عمل کنند. هنگامی که در کانال خود جای پایی پیدا کردید، زمان آن فرا رسیده است که عملکرد آن را بررسی کنید. YouTube Analytics به شما در این راه کمک می کند که ویدیوهای خود را بهینه کنید.

Analytics یکی از ویژگی‌های مهم YouTube است که به شما بینش‌هایی درباره افرادی که ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا بیشتر به جمعیت‌شناسی جامعه هدف خود برسید. همچنین به شما ایده بهتری در مورد اینکه چرا ممکن است یک ویدیو نسبت به دیگری بهتر عمل کرده باشد، می دهد. این یک ابزار قدرتمند برای کانال یوتیوب شما است.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *