20 نکته راهنمای تحقیق کلمات کلیدی در سئو - وب تمیم

در این مقاله وب تمیم به بررسی 20 نکته راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وب سایت خواهیم پرداخت. پس از خواندن این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه در مسیر پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت خود موفق شوید.

در مقاله اهمیت تحقیقات کلمات کلیدی به اهمیت بسیار بالای شناخت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب پی خواهید برد. پس در ادامه همراه ما باشید تا با نکات تحقیق کلمات کلیدی وب سایت خود را برای گوگل بهینه تر کنید.

استخراج کلمات کلیدی از کلمات ترند و کلمات معروف

ما باید از استراتژی جستجوی در بازار استفاده کنیم و پس از بررسی سایت های معروف حوزه کاری خودمان می توانیم کلمات جستجوی ترند و معروف در بازار را به دست آوریم و آنها را با توجه به کسب و کار خودمان باز طراحی کنیم.

بیایید کلمه کلیدی طراحی سایت را به عنوان مثال در نظر بگیریم، می‌توانیم رتبه‌بندی عبارات ترند این حوزه را ببینیم و با شاخص‌های مختلف آن‌ها مانند محبوبیت کلیک، نرخ کلیک، نرخ تبدیل پرداخت و غیره آشنا شویم. باید اشاره کرد که کلمات جستجوی ترند و پر جستجو بسیار رقابتی هستند و برای سایت های

کلمه کلیدی هدف را پیدا کنید

اساس تحقیق کلمات کلیدی، شناخت کلمات کلیدی هدف است. با کلمات کلیدی هدف می توانید رقبا را شناسایی کرده و وب سایت خود را برنامه ریزی کنید. یافتن کلمات کلیدی هدف بسیار آسان است. اگر می خواهید محصولی را با تبلیغات گوگل ادز تبلیغ کنید، فقط آن را با کلمات مرتبط توصیف کنید و باید به این فکر کنید که مردم چگونه آن را جستجو می کنند.

راهنمای تحقیق کلمات کلیدی: کلمه کلیدی هدف را پیدا کنید
راهنمای تحقیق کلمات کلیدی: کلمه کلیدی هدف را پیدا کنید

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

انجام تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به برندها کمک کند تا بفهمند چگونه کلمات کلیدی را به طور موثر در محتوای جدید یا موجود اعمال کنند. جستجو در موضوعات یا صنایع مرتبط همچنین می تواند به تعیین عباراتی که کاربران برای جستجوی مشاغل یا خدمات مشابه استفاده می کنند کمک کند.

با این حال، کلمات کلیدی باید به محصول یا خدمات مرتبط باشند. کلمات کلیدی بی فایده را روی هم انباشته نکنید. قدرت افزودن کلمات کلیدی توسط سیستم کاهش می یابد که نه تنها کمکی نمی کند بلکه بر برند نیز تأثیر بدی می گذارد.

کلمات کلیدی برای فروشندگان آنلاین بسیار مهم هستند. این می تواند ترافیک را به سایت وارد کند و به افزایش فروش کمک کند. بنابراین، چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

خلاقیت در تولید کلمه کلیدی

اکنون، باید یک سری کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، اگر وب سایت خود را دارید، می توانید از سرچ کنسول گوگل برای درک رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

اگر وب سایت ندارید، فقط به کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند نگاه کنید. آنها تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده اند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بهترین ها را انتخاب کنید.

اگر نمی توانید بفهمید رقبای شما چه کسانی هستند، کلمه کلیدی هدف خود را در گوگل جستجو کنید و صفحه اول نتایج جستجو را ببینید، این ها رقیبان شما هستند. گاهی اوقات یک رقیب می تواند کلمات کلیدی کافی در اختیار شما بگذارد.

شاخص های مختلف کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید

هنگام غربالگری برای کلمات کلیدی، چندین معیار کلیدواژه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • حجم جستجوی کلمات کلیدی نشان می دهد که چند نفر در سراسر جهان یا در یک کشور در حال جستجوی این کلمه کلیدی در گوگل هستند.
  • CTR کلمه کلیدی به فروشندگان کمک می کند ترافیک و محبوبیتی را که یک کلمه کلیدی می تواند به ارمغان بیاورد را درک کنند.
  • پتانسیل ترافیک کلمه کلیدی معیاری است که به فروشندگان این ایده را می دهد که یک کلمه کلیدی که رتبه بالاتری دارد چقدر ترافیک جستجو ایجاد می کند.
  • دشواری رتبه‌بندی کلمات کلیدی، به فروشندگان کمک می‌کند کلمات کلیدی را پیدا کنند که برای بهبود رتبه آسان تر است.

به طور کلی، رقابت شدید دلیلی برای کنار گذاشتن یک کلمه کلیدی نیست، بلکه به تعادل بین دشواری رتبه بندی کلمه کلیدی و ارزش تجاری آن بستگی دارد. رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی آسان است، اما بازدیدکنندگانی که آنها جذب می کنند هرگز محصول را نمی خرند. از سوی دیگر، یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی، اگر برای رتبه بندی بهینه شود، می تواند مشتریان بالقوه با ارزش زیادی را به همراه داشته باشد.

گروه بندی کلمات کلیدی

اگر فهرست کلمات کلیدی خوبی دارید، اکنون می توانید کلمات کلیدی را بر اساس موضوع، هدف جستجو یا ارزش تجاری گروه بندی کنید. بیشتر بازاریابان بر روی کلمات کلیدی با هدف تجاری تمرکز می کنند زیرا این کلمات کلیدی پتانسیل افزایش فروش را دارند. هنگام گروه بندی کلمات کلیدی، به خاطر داشته باشید که کدام کلمات کلیدی برای شما بیشترین اهمیت را دارند.

مرتب سازی کلمات کلیدی

مرحله نهایی در تحقیق کلمات کلیدی اولویت بندی است. در اینجا فروشندگان باید در نظر بگیرند:

  • برآوردهای بالقوه ترافیک برای گروه های کلیدواژه.
  • رقابت و دشواری رتبه بندی
  • کلمه کلیدی و نرخ بازگشت هزینه سئو آن

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را اجرا کنید

کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا به عنوان یک مرجع مهم برای جستجوی کلمات کلیدی، به ویژه برای انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا برای برخی از برند های بزرگتر در بازار آنلاین است. رقبا قبلاً برای توسعه کلمات کلیدی وقت گذاشته اند. با قرار دادن مستقیم آنها در عناوین، متن پاراگراف بالا و همچنین در تگ های عنوان و توضیحات متا از مزایای این کلمات کلیدی استفاده کنید.

از نوار جستجوی وب سایت استفاده کنید

از کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران استفاده کنید
از کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران استفاده کنید

هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت به طور مکرر از کلمات کلیدی خاصی در نوار جستجو استفاده می کنند، این کلمات کلیدی معمولاً ترافیک زیادی دارند و احتمال اینکه این محتوا در وب سایت قرار گیرد بیشتر است. سعی کنید این کلمات را پیدا کنید و از آنها برای ایجاد محتوا و محصولات جدید استفاده کنید.

از ابزارهای مورد نظر استفاده کنید

سایت های جمع آوری داده های زیادی در اینترنت وجود دارد، با جستجو می توان مطالب زیادی با کلمات کلیدی پرطرفدار و رقابتی پیدا کرد، با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی این محتوا می توان استراتژی های بازاریابی محتوا و سئو را به حداکثر موفقیت رساند.

مانند یک بازدیدکننده فکر کنید

خود را به جای مشتری بگذارید. فکر می کنید آنها برای یافتن محصول شما چه چیزی را جستجو می کنند؟ صدها احتمال وجود دارد. هنگامی که ایده هایی به دست آوردید، می توانید از ابزار های تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید تا ببینید این عبارات چند بار جستجو می شوند و بیشترین جستجو را در سایت هدف خود پیدا کنید. می توانید از این کلمات برای بهینه سازی سئو استفاده کنید.

تعداد دفعات بازدید از کلمات کلیدی را بررسی کنید

یک راه سریع برای شناسایی کلمات کلیدی موثر این است که ترافیک وب سایت خود را با استفاده از پرس و جوهای پس زمینه وب سایت بررسی کنید. هنگام بازدید از یک وب سایت، داده های مربوط به کلمات یا عبارات پرکاربرد را مشاهده کنید. بازه زمانی را حداقل سه تا شش ماه تنظیم کنید تا بتوانید روندهای جستجوی کلیدواژه مهم را به دقت بررسی کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشترین ROI را ارائه می دهند

ترافیک جستجو را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام کلمات کلیدی بیشترین فروش را دارند. سپس می توانید این کلمات کلیدی را برای کسب نرخ تبدیل بالاتر در محتوای خود بگنجانید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی طولانی و ترند

کلمات کلید طولانی و بلند برای رتبه بندی آسان تر هستند. بررسی کنید که چه کلملات کلیدی طولانی می توانید پیدا کنید که بتوانید با آن فروش خوبی تجربه کنید. و سپس آن را در محتوای خود درج کنید.

ترکیب کلمات کلیدی

همچنین می‌توانیم کلمات مرتبط به برند، کلمات اصلی و کلمات فرعی را ترکیب کنیم و کلمات مرتبطی را پیدا کنیم که با محصولات خودمان مطابقت دارند. برای این کار ابتدا عبارات جستجوی برند را بررسی کنید. سپس کلمات اصلی را بررسی کنید تا کلمات اصلی محصول را مشخص کنید.

سپس کلمه های اصلاح کننده نهایی را تعیین کنید. با آشنایی با کلمات برند، کلمات اصلی و کلمات تزیینی زیرمجموعه ای که محصول در آن قرار دارد، می توان روند و محبوبیت کلمات زیر مجموعه را در یک بازه زمانی مشخص و محبوبیت کلمات جستجو شده را با بررسی تعداد کلیک بر روی آن مشخص کرد.

عناصر ترکیب کلمه کلیدی

اصل ترکیب چگونه باید باشد:
کلمه برند + ترکیب کلمه اصلی
اگر برند خودمان برندینگ خوبی دارد، می توانیم از ترکیب کلمه برند + کلمه اصلی برای تبدیل شدن به یک کلمه کلیدی استفاده کنیم، مانند: (طراحی سایت فروشگاهی وب تمیم).
(2) اصلاح کننده + کلمه اصلی
برای فروشگاه هایی با آگاهی کم از برند محصول و عدم رقابت پذیری بیشتر استفاده می کنند مانند: (طراحی سایت شرکتی با کیفیت و پر سرعت) این حالت بیشتر توسط فروشندگان کوچک و کمتر معروف استفاده می شود.

تأیید ترکیب کلمات کلیدی

پس از ترکیب کلمات کلیدی مربوطه، نمی توانیم 100% مطمئن باشیم که آیا می توان از آنها استفاده کرد یا خیر. بسیاری از ما باید دقت کنیم که خیلی از کلمات کلیدی ترکیبی هیچ ترافیک، کلیک و درآمدی ندارند، پس در این زمان، ما باید کلمات کلیدی خود را پس از بررسی نهایی تأیید کنیم.

مثلا با بررسی ترافیک جستجوی طراحی سایت رزرواسیون آنلاین متوجه می شویم که این کلمه کلیدی ترافیک و جستجو در گوگل دارد.

میزان نمایش را افزایش دهید

برای بهبود نمایش ترافیک سایت، یک راه افزایش پیشنهاد کلمه کلیدی برای رقابت برای موقعیت تبلیغاتی و دیگری اضافه کردن کلمات کلیدی جدید است. لازم است به طور مداوم کلمات کلیدی با دقت بالا با تغییرات مفید به روز شود تا بتوان از کلمات کلیدی مرتبط آن نیز استفاده کرد.

نکات قابل توجه

وقتی کلمات را دوباره شکل می‌دهیم، باید به سه شاخص اصلی کلمات کلیدی، درجه جستجوی معروفیت کلمه کلیدی، ارتباط کلمه کلیدی و نرخ تبدیل کلمه کلیدی توجه کنیم. مراحل مختلف محصول به کلمات کلیدی متفاوت و دسته بندی های متفاوت نیاز دارد. برای مثال، لباس‌های زنانه باید از اصلاح‌کننده‌ها و کلمات اصلی استفاده کنند، مانند “لباس بلند جدید 2022”.

از بهترین کلمات کلیدی برای بیان داستان خود استفاده کنید

اولین قدم این است که نه تنها درک درستی از آنچه ارائه می دهید، بلکه آنچه مشتریان شما می خواهند داشته باشید. وجود شکاف بین این دو چیز غیر معمول نیست. دوم، رقبای خود را به صورت آنلاین پیدا کنید و کلماتی را که برای آنها مفید است فهرست کنید. سوم، تبلیغات جستجویی برای کسب و کار خود اجرا کنید تا بررسی کنید بازدیدکنندگان از چه عباراتی برای جستجوی شما استفاده می کنند.

چگونه می توان بازدید های بیشتری را دریافت کرد؟

می دانیم که تعداد نمایش ها به دلیل متغیر مستقل کلمه کلیدی + bid است تا تعداد دفعات بیشتری توسط کاربران دیده شود. بنابراین ما فقط باید نحوه تنظیم کمیت، کیفیت و پیشنهادات کلمه کلیدی را انتخاب کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *