راهنمای انتخاب اسم برند و دامنه - وب تمیم

راهنمای انتخاب اسم برند و دامنه کسب و کار: یک نام برند تجاری خوب می تواند نحوه رشد یک برند و نحوه درک مشتریان از آن را شکل دهد. یک مطالعه آکادمیک در سال 2018 نشان داد که سرمایه‌گذاران برای نام‌های مختصر، به یاد ماندنی و آسان برای تلفظ ارزش بیشتری قائل هستند.

با این حال، هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ممکن است متوجه شده باشید که انتخاب نام و برند، کار دشواری است. در حالی که می‌توانید از خدمات برندینگ وب تمیم استفاده کنید تا نامی جذاب برای کسب‌وکار جدید خود بیاورید، می‌توانید از دستورالعمل‌های ما برای ایجاد نام برند خود استفاده کنید که هم در سطح بازاریابی و هم در سطح معنایی در درجه بالایی عمل می‌کند.

در این مقاله وب تمیم، نکات متعددی برای ایجاد یک لیست عالی از نام های تجاری می پردازیم.

نکته مهم! سعی کنید در انتخاب نام برند یا انتخاب دامنه چندین دور طوفان فکری (نشوتن نام های زیاد) انجام دهید و فقط زمانی متوقف شوید که فهرستی طولانی از نام‌های بالقوه داشته باشید.

انتخاب اسم برند و راهنمای انتخاب دامنه:

از یک تولید کننده برند تجاری استفاده کنید

یک تولید کننده نام تجاری می تواند به ساده سازی طوفان فکری شما کمک کند. برای شروع، سه مورد ساده را یادداشت کنید: نوع کسب و کار، کلمه جذابی که باید در نام آن گنجانده شود، و اینکه چگونه برند خود را توصیف می کنید.

در همین حین از خود بپرسید که نام کسب و کار شما باید چه چیزی را بیان کند. شرایط مرتبط با محصول یا خدمات خود را بررسی کنید. برای مثال، اگر فروشگاه آنلاینی راه اندازی می کنید که محصولات طبیعی می فروشد، کلماتی مانند «تازه» یا «ارگانیک» را در نظر بگیرید.

یک اسم برند مخلوط ایجاد کنید

ترکیب دو کلمه موجود می تواند به یک نام تجاری سرگرم کننده، متمایز و جذاب منجر شود. ترکیب ها به طرز شگفت انگیزی برای یک نام تجاری خوب عمل می کنند زیرا می توانند به طور خلاقانه ماموریت بزرگ شرکت شما را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، وب تمیم، “وب” و “تمیم” را در باره خدمات کامل و جامع وب ترکیب می‌کند.

اهمیت انتخاب دامنه و برند یکسان برای دامنه - وب تمیم
اهمیت انتخاب دامنه و برند یکسان برای دامنه – وب تمیم

کلمات مرتبط با نام تجاری خود را یادداشت کنید. اگر کسب و کار شما دارای دو یا چند مفهوم است، مطمئن شوید که نام شما منعکس کننده هر دو ایده است. سپس هجاهای آخر کلمه اول و هجاهای ابتدایی کلمه دوم را حذف کنید. کلمه نهایی خود را روی کاغذ بنویسید و بخوانید. از خود بپرسید: “آیا کلمه ای که به تازگی اختراع کرده اید زشت است یا هویت زیبایی دارد؟” سعی کنید با املای یک نام روان تر مانند نتفلیکس نام های جذاب تری ترکیب کنید.

به علایق مخاطبان خود متوسل شوید

یک نام موثر باید در باره کسب و کار شما و پیشنهادات آن سر و صدا ایجاد کند. در حالی که برند و نام دامنه کسب و کار شما نباید معنای واضحی را بیان کند، اما باید علاقه، خاطره یا احساس خاصی را برای مخاطبان شما برانگیزد.

یک نام مقیاس پذیر انتخاب کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک در حال رشد، باید برای آینده خود برنامه ریزی کنید و در عین حال کسب و کار خود را شروع کنید. اگرچه نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که شرکت شما در سال‌های آینده چگونه خواهد بود، اما اسم برند تجاری را گونه ای انتخاب کنید که رشد کارآفرینی شما را محدود نکند.

به نوبه خود. نام تجاری بسیار خاصی را انتخاب نکنید. به همین ترتیب، در صورت گسترش به شهرها، کشورها و قاره‌های دیگر، برند شما منطقی و کاربردی خواهد بود.

کلمات خلاصه و اختصاری را در نظر بگیرید

در کنار کوتاه و ساده نگه داشتن آن، قبل از انتخاب نام برند و دامنه، مخفف آن را نیز در نظر بگیرید.

مخفف اصطلاحی است که از حرف اول هر کلمه در یک عبارت تشکیل می شود. عموم افراد مخفف چندین شرکت چند میلیارد دلاری را بهتر از نام کامل آنها می شناسند، از جمله IBM یا (International Business Machines) .

مراقب ترندها باشید

کسب و کارهایی که در طول زمان با موفقیت تکامل یافته اند یک چیز مشترک دارند: آنها از روندها اجتناب کرده اند. ممکن است در شور و شوق کنونی یک واقعه ترند، یک نام برندی انتخاب کنید که 10 سال بعد، جذابیت کنونی را ندارد.

داستان خود را بگویید

داستان سرایی عالی احساسات خاصی را برمی انگیزد و ارتباطات شخصی ایجاد می کند. یک نام برند و دامنه تجاری خوب می تواند همین کار را برای مشتریان انجام دهد.

مطمئن شوید که در زبان می‌چرخد

به نحوه صدای نام کسب و کارتان در مکالمه، ویدیو و ضبط های صوتی توجه کنید. با صحبت کردن با صدای بلند به عنوان یک آزمون شروع کنید، سپس به استفاده از آن در جملات و صحبت در مورد آن با آشنایان خود ادامه دهید. آیا راحت تلفظ می‌شود؟ اگر شخصی نمی تواند به راحتی نام کسب و کار شما را تلفظ کند، ممکن است به طور کلی برند مناسبی برای شما نباشد.

برند خود را با مخاطبان تست کنید!

با دوستان، خانواده، شرکا و سرمایه گذاران تماس بگیرید تا بینش آنها را به دست آورید و نام کسب و کار خود را تأیید نهایی کنید. این مکالمات می تواند بیشتر به شما الهام بخشد یا باعث شود در انتخاب نام خود تجدید نظر کنید.

در طول این مکالمات سوالاتی مانند چه احساسی به شما می دهد بپرسید؟ و آیا املای آن برای شما آسان است یا دشوار؟ توجه آنها را به این جنبه ها هدایت کنید تا بازخورد سازنده تری دریافت کنند.

اگر متوجه شدید که در حال توضیح یک داستان طولانی و پیچیده در مورد نام خود هستید، این را نشانه ای برای بازگشت به تابلوی نقاشی در نظر بگیرید. شما می‌خواهید نام برند کسب‌وکارتان در نوک زبان همه باشد، بنابراین باید تند، به یاد ماندنی و مستحکم باشد.

بررسی کنید که نام برند مورد نظر دسترس است

مطمئن شوید که می‌توانید نام کسب‌وکار انتخابی خود را داشته باشید و شرکت دیگری قبلاً از آن استفاده نکرده باشد. هنگامی که دامنه برند تجاری را ثبت می کنید، این امر به شما کمک خواهد کرد. برای انجام این کار، مکان های زیر را بررسی کنید:

  • در دسترس بودن دامنه: به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید حضور آنلاین خود را حفظ کنید. هنگامی که طراحی سایت انجام می‌دهید، نام دامنه شما باید با نام تجاری شما مرتبط باشد. بررسی کنید که این دامنه قبلاً ثبت نشده باشد.
  • موتورهای جستجو: ببینید وقتی نام خود را جستجو می کنید چه چیزی به دست می آید. اگر در سطح بین المللی تجارت می کنید، مراجع فرهنگی را در سراسر کشورها بررسی کنید.
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی: برای اطمینان از در دسترس بودن برند خود، در رسانه های اجتماعی جستجو کنید. دسته اینستاگرام، صفحه کسب و کار فیس بوک و سایر جنبه های برندسازی رسانه های اجتماعی می توانند به اندازه نام دامنه شما برای تجارت شما مهم باشند.
  • خدمات ثبت نام کسب و کار محلی شما: در نهایت، بررسی کنید که شخص دیگری قبلاً نام تجاری مشابه شما را ثبت نکرده باشد. می توانید با بررسی نام برند، با جستجوی نام تجاری بررسی کنید که نام مد نظر شما قبلا ثبت نشده باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *