زمان مورد نیاز کسب رتبه اول گوگل در سئو - وب تمیم

چقدر زمان نیاز دارید تا وب سایت خود را در رتبه اول گوگل قرار دهید؟ آیا رتبه بندی در صفحه اول بعد از چند روز یا چند هفته امکان پذیر است؟ چقدر زمان برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز است؟ یا چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ و سئو سایت چقدر زمان میبرد؟

اگر این سوالات برای شما مهم است، در ادامه نکته های وب تمیم را برای درک فرایند بهبود رتبه سایت در گوگل مطالعه کنید.

سئو برای رتبه اول گوگل چقدر زمان بر است؟ بستگی دارد!

اگر کل مقاله را بخوانید (من آن را توصیه می کنم!) اعداد بسیار، داده های بسیار و تحلیل های زیادی را خواهید دید.

اما نکته اینجاست: پاسخ واقعی به اینکه چقدر طول می کشد تا رتبه در صفحه 1 رتبه بندی شود به هزاران عامل بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر هم که تحلیل ما پیچیده باشد، نمی‌توانیم پاسخی یکسان به این سؤال ارائه کنیم. با این حال، آنچه مفیدتر از یک پاسخ ساده است، درک عمیق تر از نحوه عملکرد سئو است.

نکات کلیدی در زمان رسیدن به صفحه اول گوگل

  • شما می توانید در صفحه اول گوگل به راحتی و خیلی سریع به دلیل رقابت کم جستجو شده برای کلمات کلیدی یا ترکیب کلمات کلیدی طولانی (مانند تقریباً کل جملات از محتوای شما) رتبه بندی کنید.
  • کلمات کلیدی دم بلند و طولانی زمانی که به درستی هدف گذاری شوند می توانند سایت شما را نسبتاً سریع در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دهند.
  • ما کلمات کلیدی سوالی و طولانی را هدف قرار می دهیم که – با توجه به ابزارهای سئو – حجم جستجوی کمی دارند یا اصلاً حجم جستجو ندارند.
  • حقیقت در مورد کلمات کلیدی با حجم صفر این است که آنها مقداری حجم ماهانه دارند و وقتی آنها را به درستی هدف قرار دهید صفحه شما برای این کلمه کلیدی خاص و تغییرات متعدد آن رتبه بندی می شود که در واقع می تواند ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد کند.
  • مهم نیست که یک کلمه کلیدی چقدر آسان و غیررقابتی باشد، اگر صفحه شما به سوال کاربر پاسخ ندهد (با هدف جستجوی پرس و جو مطابقت نداشته باشد)، در صفحه یک گوگل رتبه ای کسب نمی کنید.
  • به همین دلیل است که هنگام انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر، همیشه هدف جستجوی آنها را در نظر بگیرید و تمام تلاش خود را برای پاسخگویی کامل به سؤال کاربران خود انجام دهید.

نکات مهم در مدت زمان سئو وب سایت

  1. وب سایت های بزرگ سریعتر از وب سایت های کوچک رتبه میگیرند

این تقریباً ناگفته نماند. سایتی مانند دیجیکالا سریعتر از یک وب سایت کوچک که هیچ کس نام آن را نشنیده است رتبه بندی می شود.

  1. محتوای تازه قابلیت رتبه بندی سریع را دارد.

واقعیت این است که گوگل در رتبه بندی سریع محتوای تازه بسیار بهتر شده است. الگوریتم هوشمند است. گوگل رتبه بندی محتوای جدید یا محتوایی را که دارای “عوامل تازه” است در اولویت قرار می دهد.

  1. لینک سازی را پس از چند ماه رها نکنید.

این تمایل در بین سئوکاران وجود دارد که پس از چند ماه از ساخت لینک صرف نظر کنند.

سئو خارجی و لینک سازی کار سختی است. اگر آن را برون سپاری کنید، گران است. و ممکن است خیلی سریع نتایج را نبینید. تمام پیوند بیلدینگ‌هایی که در ماه‌های آهسته و بدون پیشرفت انجام می‌دهید، ایجاد پایه‌ای برای رتبه‌بندی نهایی است.

در تمام مدتی که پیوند ایجاد می کنید، قدرت و اعتبار بیشتری به دست می آورید. این حرکت به شما کمک می کند تا به صفحه اول گوگل بروید.

  1. برای ساخت لینک به روش های غیر مستقیم اتکا نکنید.

روش‌های غیرمستقیم لینک‌سازی، کانال‌هایی هستند که بر نفوذ، سیگنال‌های برند، اینفلوئنسرها یا رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند تا محتوای شما را مورد توجه توده‌ها قرار دهند.

کاری که اکثر بازاریابان پس از انتشار محتوا انجام می دهند، اشتراک گذاری آن در توییتر، فیس بوک و غیره است، اینها چیزهای خوبی هستند. شما باید به انجام آنها ادامه دهید!

اما، به اشتراک گذاری مقاله شما در رسانه های اجتماعی روش قابل اعتمادی برای ایجاد لینک نیست. روش مطمئن تر چیست؟ درخواست مستقیم لینک از یک وب سایت یا شخص با اعتبار.

  1. 1.8 ماه پس از انتشار محتوای خود، در اسرع وقت لینک ایجاد کنید.

متوجه شدیم که یک زمان 1.8 ماهه وجود دارد که در طی آن می‌توانید SERP را با محتوای خود بالا ببرید.

این دوره حداکثر تازگی محتوای شماست. گوگل آن را می بیند، می پسندد و می خواهد آن را رتبه بندی کند. فقط به کمی اطمینان بیشتر نیاز دارد که ارزش آن را دارد که به صفحه 1 یا 2 بروید.

  1. قبل از ایجاد محتوا بر اساس آن کلمات کلیدی، تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را رتبه بگیرید

برخی از بازاریابان محتوا قصد دارند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنند، بدون اینکه دقت لازم را روی آن کلمه کلیدی انجام دهند. پس با تحقیق کلمات کلیدی اصولی کلمات هدف خود را به درستی انتخاب کنید.

زمان مورد نیاز سئو سایت بستگی به سختی کلمه کلیدی شما دارد

سختی کلمه کلیدی عامل مهم در زمان سئو برای رتبه اول گوگل
سختی کلمه کلیدی عامل مهم در زمان سئو برای رتبه اول گوگل

دشواری کلمه کلیدی شما تأثیر قابل توجهی بر سختی رتبه بندی آن کلمه کلیدی و همچنین مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا در صفحه اول قرار گیرد خواهد داشت. برای محاسبه این، باید ویژگی‌های صفحاتی را که قبلاً در SERP برتر برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند، تجزیه و تحلیل کنید.

اجزای اصلی که باید به آنها نگاه کرد عبارتند از:

  • اعتبار دامنه / اقتدار وب سایت
  • کیفیت و ارتباط محتوا
  • قدرت نمایه بک لینک صفحه (حجم لینک، کیفیت، ارتباط و غیره)
  • هدف جستجو برای کلمه کلیدی

در بسیاری از مواقع زمان مورد نیاز برای سئو حدود 9-6 ماه است

از مطالعات بالا می‌توان نتیجه گرفت که رسیدن به صفحه اول گوگل حدود 3 تا 6 ماه با کار منظم سئو طول می‌کشد. این برای وب‌سایت‌های نسبتاً جدید صدق می‌کند، وب‌سایت‌هایی با اعتبار دامنه کمتر از ۴۰، که برای کلمات کلیدی با سختی متوسط ​​رقابت می‌کنند.

البته سلب مسئولیت این است که رتبه بندی یک صفحه در یک وب سایت معتبر بسیار ساده تر و سریعتر از رتبه بندی یک وب سایت جدید است. بسیاری از سایت های معتبر سال ها برای رسیدن به آن سطح سخت تلاش کردند و اگر این کار را انجام دهید، در نهایت رتبه ها را ارتقا خواهید داد و مزیت رقابتی خود را نیز به دست خواهید آورد.

نتیجه گیری

تقریباً 95 درصد از صفحات تازه منتشر شده در عرض یک سال به 10 صفحه برتر نمی رسند. و بسیاری از افراد “خوش شانس” که موفق می شوند به آنجا برسند، این کار را در حدود 2-6 ماه انجام می دهند.

در واقع،نباید این صفحات را به عنوان “خوش شانس” قاب بندی کنیم، زیرا دلیل اینکه آنها در کمتر از یک سال به رتبه 10 برتر رسیدند به احتمال زیاد کار سخت و دانش عالی سئو است، شانسی نیست. برای سئو سایت خود می توانید از خدمات وب تمیم بهره مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *