بهترین روش های افزایش امنیت وب سایت - وب تمیم

سایت شما در برابر حملات هکرها و ربات‌های مخرب آسیب‌پذیر است که می‌توانند در چند لحظه وب‌سایت شما را خراب کنند و باعث از دست دادن درآمد شما شوند. خبر خوب این است که با اجرای 8 مورد از بهترین روش های افزایش امنیت وب سایت، می توانید از این سرنوشت جلوگیری کنید.

با این حال، آن راه های ایمنی وب سایت چیست؟ برای ایمن سازی سایت خود در برابر هکرها چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر برای پاسخ جوابی ندارید، نگران نباشید – ما در وب تمیم برای شما پاسخ هایی داریم!

بهترین روش های افزایش امنیت وب سایت کدامند؟

تصور اینکه شخصی سایت شما را هک کند می‌تواند ترسناک باشد، اما نگران نباشید – اگر قدم‌های درست بردارید، می‌توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. در اینجا هفت روش تخصصی امنیتی وب سایت برای پیاده سازی در سایت شرکت شما آورده شده است!

از HTTPS استفاده کنید

یکی از اولین و ضروری ترین گام ها برای ایمن سازی هر وب سایت، استفاده از HTTPS است. بسیاری از سایت ها از پروتکل استاندارد HTTP استفاده می کنند، اما HTTPS پروتکل مشابهی است که مزیت اضافی رمزگذاری داده ها را در وب سایت شما فراهم می کند.

استفاده از HTTPS علاوه بر ارائه یک لایه اولیه امنیتی، به جذب و حفظ ترافیک بیشتر کمک می کند. این به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، زیرا گوگل سایت های HTTPS را در اولویت قرار می دهد.

علاوه بر این، کاربران هنگام بازدید از سایت شما متوجه خواهند شد که اتصال آنها ایمن است و باعث می شود در صورت داشتن یک فروشگاه آنلاین، بیشتر بمانند و تمایل بیشتری به اشتراک گذاری اطلاعات مالی هنگام خرید از فروشگاه آنلاین شما داشته باشند.

از رمزهای عبور قوی و 2FA استفاده کنید

یکی دیگر از اجزای ضروری امنیت وب، رمزهای عبور است. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که هکرها به راحتی رمز عبور شما را حدس بزنند و وارد وب‌سایت شما شوند – این مانند این است که کلید خانه‌تان را در ایوان بیرون بگذارید تا کسی پیدا کند و به آنها امکان می‌دهد درست از درب ورودی راه بروند.

استفاده از احراز هویت دو مرحله ای، یکی از بهترین روش های افزایش امنیت وب سایت - وب تمیم
استفاده از احراز هویت دو مرحله ای، یکی از بهترین روش های افزایش امنیت وب سایت – وب تمیم

مطمئن شوید که گذرواژه‌هایی ایجاد کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشند و برای ایمن بودن آنها را تغییر دهید. علاوه بر این، احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را بررسی کنید. 2FA راه اندازی است که علاوه بر نیاز به رمز عبور، از شما می خواهد قبل از ورود به وب سایت خود، هویت خود را از طریق تماس یا پیامک تأیید کنید.

این تضمین می کند که شما کسی هستید که هر بار وارد وب سایت خود می شوید و نه هکری که اتفاقی رمز عبور شما را دارد. شما باید از رمزهای عبور قوی و 2FA برای هر عضوی از شرکت خود که می تواند به وب سایت شما وارد شود استفاده کنید.

از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

هر چقدر هم که پس از طراحی وب سایت خود امنیت را رعایت کنید، مواقعی وجود دارد که حتی بهترین ابزارهای دفاعی نیز نمی توانند از نفوذ هکرها جلوگیری کنند. این غیر معمول است، اما این اتفاق می افتد. اگر برای شما اتفاق افتاد، باید مطمئن شوید که برای مقابله با آن آماده هستید. و بهترین راه برای انجام این کار تهیه نسخه پشتیبان از سایتتان است.

برنامه های متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این یک گام حیاتی است زیرا اگر هکرها وب سایت شما را به خطر بیاندازند، ممکن است آن را نابود کنند. با پشتیبان گیری مداوم از سایت خود، پس از خروج هکرها، همیشه آماده بازیابی آن با کلیک یک دکمه خواهید بود.

بدافزار ها را اسکن کنید

یکی از رایج ترین راه های نفوذ هکرها یا ربات ها به سایت شما استفاده از بدافزار است. راه‌های زیادی وجود دارد که هکرها می‌توانند بدافزار را به سایت شما تزریق کنند، اما زمانی که آن‌ها وجود داشته باشند، آسیب زیادی وارد می‌کنند. به همین دلیل است که باید مراقب هر گونه ویروسی باشید که ممکن است ظاهر شود.

پلتفرم ها و پلاگین های مختلفی وجود دارد که می توانید برای اسکن وب سایت خود از آنها استفاده کنید و باید از این گزینه ها استفاده کنید. شما چیزی می خواهید که بدافزار را به محض ظاهر شدن شناسایی کند و قبل از اینکه فرصتی برای آسیب رساندن داشته باشد، آن را از بین ببرد.

تست نفوذ را اجرا کنید

یکی دیگر از روش‌های درجه یک ایمنی وب، اجرای تست‌های نفوذ است که در آن با شبیه‌سازی حملات به دنبال آسیب‌پذیری می‌گردید.

اینطور فکر کنید: اگر وب سایت شما یک قلعه است، باید مراقب هر دشمنی باشید که ممکن است سعی کند وارد آن شود. اما همچنین می خواهید دیوارهای قلعه را برای نقاط ضعف جستجو کنید. اگر سوراخی در دیوار پیدا کردید که ممکن است کسی از آن عبور کند، بهتر است آن را وصله کنید.

این همان کاری است که تست نفوذ انجام می دهد. به دنبال نقاط ضعف در دفاع شما می گردد. این کار را با شبیه سازی هکرها و ربات هایی که سعی در ورود به سایت شما دارند انجام می دهد و اگر راهی برای ورود پیدا کرد، به شما هشدار می دهد تا بدانید که آن نقطه ضعف را اصلاح کنید.

می‌توانید تست‌های نفوذ خودکار را با ابزارهای آنلاین مختلف اجرا کنید، یا می‌توانید از یک تیم متخصص مثل وب تمیم بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهند.

افزونه های امنیتی وب سایت را نصب کنید

طیف گسترده ای از پلاگین های امنیتی وب به صورت آنلاین موجود است، و آنها کارهای زیادی را انجام می دهند. برخی مراقب بدافزارها هستند، برخی دیگر آزمایش‌های آسیب‌پذیری را انجام می‌دهند و برخی دیگر با ویروس‌ها و هکرها مبارزه می‌کنند.

وقتی صحبت از محافظت از وب سایت شما در برابر حملات می شود، این افزونه ها بهترین دوستان شما خواهند بود. اگر علاقه ای به اضافه کردن افزونه دیگری به سایت خود ندارید، به جای آن از امنیت هاستینگ خود بهره مند شوید.

برنامه جایزه امنیتی راه اندازی کنید

در نهایت، این ایده خوبی است که برای آسیب‌پذیری‌های وب‌سایت خود جایزه‌هایی ارائه دهید. این بدان معناست که شما به طور عمومی به هر کسی که بتواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی را در وب‌سایت شما بیابد، جایزه می‌دهید.

این گزینه یک راه عالی برای آشکار کردن آسیب پذیری ها دارد زیرا شکارچیان جایزه برای یافتن نقاط ضعف در سایت شما انگیزه زیادی خواهند داشت.

از خدمات افزایش امنیت سایت وب تمیم استفاده کنید

حال که می دانید امنیت وب سایت چقدر حیاتی است، بهتر است برای امنیت سایت خود از خدمات افزایش امنیت سایت ویژه وب تمیم بهره ببرید. ما در این سرویس تمام جنبه های امنیتی شما را از SSL گرفته تا تنظیم فایروال امنیتی، بررسی می کنیم و بهترین راه حل را برای آن انتخاب و اجرا می کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *