معرفی ابزار تست سرعت وب سایت - وب تمیم

اگر به دنبال ابزار تست سرعت وب سایت و افزایش سرعت سایت خود هستید، در این مقاله وب تمیم هفت مورد از بهترین ابزارهای تست سرعت وب سایت را معرفی میکنیم.

تصور کنید هر بار که یک ویدیو را در یک وب سایت تماشا می‌کنید، ویدیو متوقف می‌شود و هر چند ثانیه یکبار بافر می‌شود. این موردچقدر آزاردهنده خواهد بود؟

با سرعت اینترنت سریع امروزی، مردم انتظار دارند محتوا به سرعت بارگذاری شود! و محتوای وب سایت شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سرعت بارگذاری وب‌سایت شما بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید اهمیت دارد. در واقع، نرخ تبدیل در یک وب سایت به ازای هر ثانیه اضافی که بعد از پنج ثانیه اول بارگذاری می شود، به طور متوسط ​​4.42٪ کاهش می یابد.

عواملی مانند سرعت هاست، تعداد عناصر جاوا اسکریپت یک وب سایت، و پاسخگویی سرور، همگی بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارند.

اگر شما بر افزایش ترافیک به وب سایت خود از طریق سئو متمرکز هستید، عملکرد وب سایت بخش مهمی برای بهبود سئو است. گوگل به وب سایت هایی که تجربه کاربری عالی ارائه می دهند، پاداش می دهد. اگر وب‌سایت شما کند، غیرقابل دسترس یا پر از کدهای غیر استاندارد است، برای موفقیت در کمپین سئو خود مشکل جدی خواهید داشت.

خوشبختانه، تعداد انگشت شماری از ابزارهای تست عملکرد وب سایت برای کمک به شما در انجام بررسی تست سرعت سایت و شناسایی مواردی که باید اصلاح شوند وجود دارد.

ابزار تست سرعت وب سایت به دنبال چه هستند؟

هر ابزار تست سرعت وب سایت با روش های مختلفی برای بررسی یک وب سایت ساخته شده است. هر ابزاری که استفاده می کنید نتایج متفاوتی را به شما نشان می دهد.

برخی از ابزارها برای بررسی سرعت بارگذاری عالی هستند، برخی دیگر برای یافتن خطاهای دسترسی به سایت مفید هستند و برخی برای نظارت بر بهترین عملکرد در سئو ایده آل هستند.

همه ابزارهای موجود در این لیست به شما امکان می دهند که موارد زیر را بررسی کنید:

  • امتیازات Web Core Vitals و Lighthouse
  • زمان بارگذاری صفحه
  • چه منابعی بیشتر طول می کشد تا بارگذاری شود
  • پاسخگویی وب سایت و دسترسی
  • خطاهای سئو
  • تصاویری که نیاز به بهینه سازی دارند
  • مشکلات جاوا اسکریپت و CSS


در لیست زیر، همچنین می‌توانید ببینید که هر ابزار برای چه چیزی بهترین است. مطمئن شوید که وب سایت خود را از طریق چندین ابزار تست سرعت بررسی می کنید تا یک نمای کلی از نحوه عملکرد وب سایت خود در دستگاه ها، مکان ها و مرورگرهای مختلف داشته باشید.

بهترین ابزار تست عملکرد سرعت وب سایت در سال 2022

در اینجا هفت ابزار تست عملکرد وب سایت وجود دارد که باید از آنها برای نظارت بر وب سایت خود استفاده کنید.

Google PageSpeed Insights

بهترین ابزاربرای: بررسی بخش Google’s Web Core Vitals

ابزار تست سرعت سایت گوگل - وب تمیم
ابزار تست سرعت سایت گوگل – وب تمیم

اولین ابزار در لیست ما، PageSpeed Insights گوگل است. بررسی وب سایت خود از طریق PageSpeed Insights یک راه عالی برای دیدن اینکه آیا سایت ما تست های Web Core Vitals Google را قبول می‌شود یا خیر. این Web Core Vitals مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی هستند که گوگل برای نظارت بر عملکرد سایت در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) ایجاد کرده است.

PageSpeed Insights به شما امتیازی از 0 تا 100 در مورد اینکه آیا وب سایت شما معیارهای مختلف عملکرد را قبول می شود یا ناموفق بوده است، به شما می دهد. شما می توانید نسخه موبایل و دسکتاپ سایت خود را زیر نظر داشته باشید و نقاط موثر را در امتیازات عملکرد خود شناسایی کنید.

Google’s PageSpeed Insights همچنین نکات عملی در مورد اینکه چه چیزی را تغییر دهید به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، می تواند به شما بگوید که برای کاهش زمان بارگذاری فایل، تصاویر خود را فشرده کنید. یا، می تواند به شما بگوید جاوا اسکریپت استفاده نشده را کاهش دهید و دقیقاً به شما نشان دهد که کدام اسکریپت های وب سایت شما به زمان بارگذاری وب سایت شما آسیب می زند.

GTmetrix

بهترین ابزار برای: نظارت بر عملکرد سایت در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف

تست ابزار سرعت سایت GTmetrix – وب تمیم

GTmetrix یک ابزار نظارت بر وب سایت قابل اعتماد با سرورهای مختلف در سراسر جهان است. هنگامی که وب سایت خود را در GTmetrix تست می کنید، یک گزارش کامل و نمره نهایی برای عملکرد سایت خود دریافت خواهید کرد.

می‌توانید زمان بارگذاری کامل وب‌سایت خود، مسائل مهمی که باید به آنها رسیدگی شود و منابعی که بیشترین بار سرور را مصرف می‌کنند را ببینید.

به عنوان مثال، GTmetrix ممکن است بگوید که یکی از مهمترین مشکلاتی که باید در وب سایت شما برطرف شود، جلوگیری از بارگذاری زیاد شبکه است و لیست کاملی از URL های وب سایت شما را که باید اصلاح شوند به شما ارائه می دهد.

درست مانند PageSpeed Insights، GTmetrix همچنین نشان می‌دهد که آیا شما از Web Core Vitals Google عبور می‌کنید یا ناموفق هستید. چیزی که GTmetrix را متمایز می کند این است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را از ترکیب دستگاه ها و مرورگرهای مختلف آزمایش کنید. با این حال، برای دسترسی به این ویژگی ها باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

Pingdom

بهترین ابزار برای: نظارت مستمر عملکرد سرعت سایت

Pingdom مجموعه کاملی از ابزارهای مختلف نظارت بر وب سایت را ارائه می دهد. محبوب ترین آنها ابزار تست سرعت وب سایت آنها است. با این حال، آنها همچنین دارای یک ابزار نظارت بر زمان و یک ابزار نظارت بر برنامه هستند.

نکته جالب در مورد ابزار تست سرعت وب سایت Pingdom این است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را از نقاط مختلف جهان نظارت کنید. به عنوان مثال، می توانید نحوه عملکرد وب سایت خود را برای شخصی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا و سائوپائولو، یا برزیل آزمایش کنید.

هنگامی که وب سایت خود را وارد Pingdom می کنید، اطلاعات مربوط به DNS، هاست و وب سرور شما را جستجو می کند. شما یک امتیاز وب سایت به همراه یک امتیاز از 0 تا 100 دریافت خواهید کرد که نشان می دهد وب سایت شما در مقایسه با سایرین در وب در کجا قرار دارد.

درست مانند ابزارهای قبلی ذکر شده، Pingdom بینش عملی در مورد آنچه که می توانید در وب سایت خود بهبود دهید به شما ارائه می دهد. می‌توانید مواردی مانند تغییر مسیرهای غیرضروری، تعداد درخواست‌های HTTP و تصاویری که باید فشرده شوند را ببینید.

همچنین می‌توانید تفکیک درصدی از عناصری را که در سایت شما بیشتر زمان بارگذاری آن را اشغال می‌کنند، مشاهده کنید.

Pingdom یک ابزار عالی برای استفاده، در ترکیب با سایر ابزارهای موجود در این لیست، برای به دست آوردن بینش عمیق تر در مورد آنچه می توانید در سایت خود بهبود ببخشید، است. آنها همچنین دارای یک سرویس پولی هستند که به طور مداوم وب سایت شما را هر زمان که در خطر باشد نظارت می کند. می توانید هزینه را در سایت Pingdom بررسی کنید.

WebPageTest

بهترین ابزار برای: یک تست عملکرد جامع

ابزار تست سرعت WebPageTest - وب تمیم
ابزار تست سرعت WebPageTest – وب تمیم

WebPageTest یک ابزار تست عملکرد وب سایت رایگان و منبع باز است که به شما امکان می دهد همه چیز را در مورد سایت خود بررسی کنید. مثل: عملکرد سایت، امتیازات Lighthouse، Web Core Vitals، مقایسه بصری و traceroute.

شما همچنین می توانید وب سایت خود را از طریق تلفن همراه یا دسکتاپ و از مکان های مختلف در سراسر جهان بررسی کنید.

بسیاری از وب سایت ها به طور مداوم با WebPageTest نظارت می شوند، بنابراین مدتی طول می کشد تا گزارش کامل شما با این ابزار تولید شود. با این حال، هنگامی که گزارش عملکرد کامل خود را دریافت کردید، می‌توانید مواردی مانند تفکیک محتوا، تعداد درخواست‌هایی که در یک صفحه انجام می‌شود و چه بهبود باید انجام شود را ببینید.

همچنین می‌توانید چندین آزمایش را در سایت خود اجرا کنید و ابزار میانگین نتایج همه آزمایش‌های شما را نشان می‌دهد. این یک راه عالی برای بررسی دقیق سایت شماست، زیرا بسیاری از ابزارهای تست عملکرد هر بار که آزمایشی را اجرا می‌کنید، نتایج متفاوتی را نشان می‌دهند.

WAVE Web Accessibility Evaluation Tool

بهترین ابزار برای: بررسی خطاهای دسترسی به وب سایت

ابزار تست سایت WAVE Web Accessibility Evaluation Too - وب تمیم
ابزار تست سایت WAVE Web Accessibility Evaluation Too – وب تمیم

هر کسی می تواند وب سایت شما را مشاهده کند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که برای همه قابل دسترسی است. WAVE Web Accessibility Evaluation Tool به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود را برای افراد دارای معلولیت در دسترس تر کنید.

اگر از وب تمیم برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، در هنگام طراحی سایت به درخواست شما با این ابزارها سایت شما بررسی خواهد شد. با این حال، هنوز هم ایده خوبی است که وب سایت خود را برای دسترسی پذیری بیشتر به وب تقویت کنید.

طراحی سایت شرکتی اصولی

راهنمای طراحی سایت شرکتی اصولی

هنگامی که وب سایت خود را وارد این ابزار می کنید، گزارش کاملی در مورد مواردی مانند خطاهای کنتراست، عناصر ساختاری در طراحی خود و جاهایی که متن ALT را درج نکرده اید، دریافت خواهید کرد.

در حالی که این ابزار، یک ابزار عملکردی نیست، ابزاری مهم برای بررسی اجرای صحیح وب سایت شما برای معلولین ست. بهبود دسترسی در سایت شما می تواند به تجربه کاربری کمک کند، که می تواند به توانایی شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان کمک کند.

WAVE Web Accessibility Evaluation Tool برای استفاده رایگان است و ما به همه توصیه می‌کنم وب‌سایت‌های خود را از طریق آن تست کنند.

SEO Site Checkup

بهترین ابزار برای: بررسی خطاهای سئو

بررسی ابزار تست سئو SEO Site Checkup - وب تمیم
بررسی ابزار تست سئو SEO Site Checkup – وب تمیم

اگر در مورد بهبود سئو سایت خود جدی هستید و قصد دارید افراد را به طور ارگانیک به سمت وب سایت خود هدایت کنید، SEO Site Checkup ابزاری است که باید سایت خود را با آن بررسی کنید.

این ابزار که توسط بیش از 15000 متخصص سئو مورد اعتماد است، وب سایت شما را برای مشکلات رایج سئو بررسی می کند. هنگامی که وارد وب سایت خود می شوید، یک نمره SEO از 0 تا 100 به همراه بینش عملی در مورد مواردی که باید اصلاح شوند، دریافت خواهید کرد.

این ابزار لیست کاملی از توصیه‌ها را برای مواردی مانند عنوان متا، توضیحات متا، متا تگ‌های رسانه‌های اجتماعی، استفاده از کلمه کلیدی PASF و ظاهر سایت شما در نتایج جستجوی Google به شما می‌دهد.

همچنین می‌توانید واکنش‌پذیری وب‌سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا استانداردهای امنیتی را با استفاده از SSL و HTTPS در دامنه خود پاس می‌کند یا خیر.

مجدداً، اگر وب‌سایت خود را در وب تمیم طراحی و میزبانی می‌کنید، تمام استانداردهای امنیتی را پاس خواهید کرد. و همچنین به تمام ابزارهای سئو مورد نیاز برای اجرای توصیه های ارائه شده توسط SEO Site Checkup دسترسی خواهید داشت.

Uptrends

بهترین ابزار برای: بررسی سرعت صفحه از مرورگرهای مختلف

آخرین مورد در لیست ما ابزار Uptrends است. این ابزار تست عملکرد وب‌سایت مجموعه کاملی از ابزارها را ارائه می‌دهد. از آزمایش‌های سرعت وب‌سایت گرفته، تا آزمایش‌های آپتایم، آزمایش‌های تجربه کاربر، و نظارت بر سرور و شبکه سایت شما.

Uptrends به شما این امکان را می دهد که سرعت وب سایت خود را از مکان های مختلف سرور در جهان، انواع دستگاه های مختلف و مرورگرهای مختلف بررسی کنید. و به شما یک آزمایش جامع از چندین روش مختلف برای مشاهده وب سایت شما ارائه می دهد.

این ابزار داده‌ها را از PageSpeed ​​Insights Google استخراج می‌کند و بینش‌های عملی در مورد بهبود عملکردی که می‌توانید در سایت خود ایجاد کنید به شما می‌دهد. هنگامی که وب سایت خود را وارد Uptrends می کنید، می توانید روند بارگزاری سایت را مشاهده کنید. یک نمای کلی از آنچه در وب سایت شما به ترتیب بارگذاری می شود.

این به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام بخش از وب سایت شما زمان بارگذاری کلی آن را کاهش می دهد و چگونه بر شاخص های حیاتی وب و امتیازات عملکرد شما تأثیر می گذارد. همچنین می‌توانید سرعت صفحه را از مرورگرهای مختلف مانند Chrome، Internet Explorer یا Firefox مقایسه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *