مفهوم E.A.T چیست؟ 12 معیار گوگل برای ارزیابی - وب تمیم

مفهوم E.A.T چیست؟ در این پست وب تمیم درباره برخی از معیار احتمالی که ممکن است گوگل برای سنجش اینکه آیا محتوا و برند شما E.A.T قوی دارد، خواهید آموخت.

E.A.T چیست؟

ما می‌دانیم که گوگل می‌خواهد به محتوا و وب سایت هایی که سطح بالایی از تخصص، اعتبار و اعتماد را نشان می‌دهند (E-A-T) با بهبود سئو پاداش دهد. همچنین می‌دانیم که گوگل به ما توصیه می‌کند که با دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت آشنا شویم، به‌ویژه وقتی صحبت از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل است.

چیزی که ما با اطمینان 100٪ نمی دانیم این است که چگونه Google E.A.T را ( که یک مفهوم است، نه یک عامل یا امتیاز مستقیم ) به معیار هایی تبدیل می کند که موتور جستجو می تواند برای رتبه بندی نتایج جستجو ارزیابی کند.

در این مقاله، ما در وب تمیم 12 عامل بالقوه سئو داخلی و سئوی خارجی را گردآوری کرده ایم که گوگل احتمالا می تواند به صورت الگوریتمی برای ارزیابی E.A.T از آنها استفاده کند.

سلب مسئولیت!

این مقاله قرار نیست فهرستی جامع از همه معیار های احتمالی E-A-T باشد که Google می‌تواند از آن استفاده کند، اما نگاهی به برخی سیگنال‌هایی که گوگل به احتمال زیاد از آنها برای ارزیابی E-A-T استفاده می‌کند، بر اساس شواهد و مستندات موجود می‌باشد.

همچنین برای سئوکارانی که به دنبال دستکاری نتایج هستند، یک برگه تقلب نیست. E-A-T تنها می تواند به میزان محدودی تحت تأثیر سئو قرار گیرد. بیشتر سیگنال های مورد بحث در این مقاله بیشتر تحت تأثیر دیجیتال مارکتینگ و برندینگ قرار دارند.

به گفته گوگل، هیچ امتیاز واحد برای E-A-T وجود ندارد که همه معیار ها در آن خلاصه یا جمع شوند. من می توانم تصور کنم که گوگل از طریق الگوریتم های مختلف یک تصور کلی از E-A-T یک محتوا، ناشر یا وب سایت دریافت می کند.

کیفیت کلی محتوای وب سایت

E-A-T نوعی رتبه بندی یک ناشر، نویسنده یا دامنه مرتبط در رابطه با یک یا چند موضوع است. بنابراین گوگل کیفیت یک ناشر/نویسنده را از طریق E-A-T و ارتباط را از طریق روش های کلاسیک بازیابی اطلاعات (مانند تجزیه و تحلیل متن) در ترکیب با نوآوری های هوش مصنوعی یادگیری ماشین ارزیابی می کند.

در این زمینه، همانطور که گوگل تایید می کند، محتوا از حوزه های موضوعی مختلف می تواند به طور مثبت و منفی روی یکدیگر تأثیر بگذارد.

نکاتی در مورد مواردی که برای ارزیابی کیفیت محتوای وب سایت در کل باید به آن توجه کنید را می توانید در مستندات به روز رسانی الگوریتم پاندای گوگل مشاهده کنید.

افزایش رتبه صفحه یا بک لینک

اینکه گوگل از بک لینک ها و رتبه صفحه برای ارزیابی محتوا و دامنه ها استفاده می کند، موضوع جدیدی نیست و توسط گوگل تایید شده است. همچنین، اینکه گوگل از بک لینک ها و رتبه بندی برای ارزیابی در مورد E-A-T استفاده می کند، در مقالات گوگل تأیید شده است.

الگوریتم‌های گوگل سیگنال‌هایی را درباره صفحاتی که با قابلیت اعتماد و اعتبار مرتبط هستند شناسایی می‌کنند. شناخته شده ترین این سیگنال ها بک لینک است که از پیوندهای موجود در وب برای انتقال اعتبار استفاده می کند.

کسب اعتماد از سایت‌های مرجع با بک لینک ها

وب سایت های مرجع کیفیت بالایی دارند و یا محتوای آنها از اعتبار بالایی برخوردار هستند. طبق پیشنهاد وب تمیم، برای دریافت بک لینک از این وب‌سایت‌های مرجع باید به دقت انتخاب شوند و تعداد آنها محدود باشد تا از جریمه توسط گوگل جلوگیری شود.

جالب است بدانید که وب سایت هایی که لینک مستقیم یا غیرمستقیم حداقل از یک وب سایت مرجع ندارند، کمتر در رتبه های برتر دیده می‌شوند.

انکر تکست بک لینک ها

به گفته گوگل، انکر تکست بک لینک ها نه تنها یک سیگنال رتبه بندی برای صفحه هدف لینک شده است، بلکه در طبقه بندی موضوعی کل دامنه نیز به خوبی عمل می کند. پس انکر تکست های توصیفی می توانند شما را درآن موضوع برچسته تر نمایش بدهند.

اعتبار یک نویسنده یا وب سایت

این مورد توضیح می دهد که چگونه یک موتور جستجو می تواند محتوا را تحت تأثیر اعتبار و شهرت نویسنده رتبه بندی کند.

یک نویسنده بسته به موضوعات مختلفی که محتوا را در مورد چند موضوع منتشر می کند، می تواند چندین امتیاز داشته باشد. یعنی یک نویسنده می تواند برای چندین موضوع شهرت داشته باشد.
امتیاز شهرت نویسنده مستقل از وب سایت اصلی است.

معیار های احتمالی زیر برای امتیاز شهرت نویسنده وب سایت ذکر شده است:

  • نویسنده چه مدت سابقه در تولید محتوا در یک حوزه موضوعی دارد
  • نویسنده چقدر شناخته شده است
  • رتبه بندی مطالب منتشر شده توسط آن نویسنده
  • تعداد مطالب منتشر شده توسط نویسنده
  • چقدر از آخرین انتشار نویسنده می گذرد
  • رتبه بندی انتشارات قبلی با موضوع مشابه توسط نویسنده

تشخیص نام وب سایت یا نویسنده

هر چه یک نویسنده/ناشر محبوبیت بیشتری داشته باشد، اعتبار او بیشتر است و قدرت او در یک حوزه موضوعی بالاتر است. گوگل می تواند به صورت الگوریتمی سطح آگاهی را از طریق تعداد دفعات یاد شده از وب سایت و حجم جستجوی نام برند اندازه گیری کند.

اعتبار نویسده و تاثر آن بر E.A.T - وب تمیم
اعتبار نویسده و تاثر آن بر E.A.T – وب تمیم

احساسات پیرامون برند

Google قادر است از طریق پردازش زبان طبیعی، تحلیل احساسات را انجام دهد.

به عبارت دیگر، گوگل احساسات پیرامون یک سایت مانند یک ناشر یا نویسنده آن سایت را می تواند تعیین کند. اگر احساس مثبت باشد، می توان به نویسنده/وب سایت اعتبار بیشتری داد. اگر منفی باشد، برعکس این موضوع صدق می‌کند.

موجودیت‌های قابل ارزیابی شامل افراد، مکان‌ها یا چیزهایی هستند که می‌توان نسبت به آنها ابراز احساسات کرد، مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، محصولات ، خدمات، فیلم‌ها، کتاب‌ها و یا حتی وب سایت ها.

پس امتیاز برند شما در گوگل مپ، یا برند منشن با بار مثبت یا منفی میتواند در رتبه بندی سایت شما اثر گذار باشد.

بررسی اعتبار سایت با اصطلاحات مرتبط با موضوع در ویدیوها، تصاویر و پادکست ها

تکرار نام وب سایت شما در محتوای قابل crawl می‌تواند به گوگل کمک کند نویسنده یا ناشر وب سایت را در یک زمینه موضوعی طبقه‌بندی کند و متخصص بداند. برای ارزیابی طبق E-A-T می توان از تعداد مواردی که نام برند در ویدیو، تصویر یا متن ذکر شده برای افزایش رتبه استفاده کرد.

درصد محتوایی که وب سایت در موضوعی خاص منتشر کرده است

موتورهای جستجو می‌توانند سهم نویسنده را در مجموعه محتوای موضوعی علاوه بر لینک های محتوای نویسنده در نظر بگیرند.

این ویژگی نتایج جستجو را بر اساس امتیازدهی نویسنده از جمله امتیاز محتوا توصیف می کند. یکی دیگر از معیارهای امتیازدهی نویسنده، نسبت محتوایی است که نویسنده در مجموعه ای از محتوا نوشته است.

کسب اعتبار برای نویسنده از طریق صفحات درباره ما

شفافیت در مورد ناشر یا نویسندگان در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت به عنوان سیگنالی ذکر شده است که ارزیاب های جستجو باید برای رتبه بندی E-A-T از آن استفاده کنند. به‌علاوه، دستورالعمل‌های کسب اعتبار وب در دانشگاه استنفورد نکاتی را ارائه می‌کند که در هنگام طراحی سایت باید رعایت شود:

نشان دهید که یک سازمان واقعی در پشت سایت شما وجود دارد. نشان دادن اینکه وب سایت شما برای یک سازمان قانونی است، اعتبار سایت را افزایش می دهد. ساده ترین راه برای انجام این کار، فهرست کردن یک آدرس فیزیکی است. سایر ویژگی‌ها نیز می‌توانند کمک کنند، مانند ارسال عکس از دفاتر خود یا لیست عضویت در اصناف و مجوز های شماست.

تخصص در سازمان خود و در محتوا و خدماتی که ارائه می دهید برجسته کنید. آیا در تیم خود کارشناسانی دارید؟ آیا مشارکت کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات شما مقاماتی هستند؟ حتما مدارکشون را در سایت خود درج کنید. برعکس، به سایت های خارجی که معتبر نیستند لینک ندهید. سایت شما با این ارتباط اعتبار کمتری پیدا می کند.

نشان دهید که افراد صادق و قابل اعتماد پشت سایت شما ایستاده اند. بخش اول این دستورالعمل این است که نشان دهد افراد واقعی پشت سایت و در سازمان هستند. در مرحله بعد، راهی برای انتقال اعتماد آنها از طریق تصاویر یا متن پیدا کنید. برای مثال، برخی از سایت‌ها بیوگرافی کارمندان را ارسال می‌کنند که در مورد خانواده یا سرگرمی‌ها صحبت می‌کنند.»

برای کسب اعتماد با الگوریتمی این چنینی، استفاده از باکس نویسنده یا صفحه درباره ما بسیار ساده است. به هر حال، می توان به سادگی یک صفحه نویسنده را طراحی کرد و سپس او را به عنوان یک متخصص معرفی کرد.

صفحات و کادرهای نویسنده درباره ما فقط در صورتی می‌توانند به E-A-T کمک کنند که ناشر یا نویسنده یک وب سایت متخصص باشد که می‌تواند توسط Google بررسی شود. این نویسنده باید قبلاً آثار قابل بررسی را در وب از خود به جای گذاشته باشد.

لینک خارجی به مراجع از وب سایت

می‌توانید با لینک دادن به نشریات، محتوا، مصاحبه‌ها، وکنفرانس‌های حرفه‌ای، یا مقالات در رسانه‌های خارجی و غیره از وب‌سایت خود، بررسی گوگل را نسبت به اعتبار محتوای خود آسان‌تر کنید.

استفاده از https در دامنه

گوگل تایید کرده است که https یک فاکتور رتبه بندی کم اهمیت است. در حالی که تأثیر بر رتبه بندی نسبتاً کم است، اما هر ذره ای از جلب اعتماد می تواند در رقابت سئو با اهمیت شود. پس بهتر است با ثب گواهینامه SSL برای وب سایت خود از این اعتبار امنیتی بهره مند شوید.

افزایش E.A.T با بهبود امنیت از طریق فعال سازی SSL - وب تمیم
افزایش E.A.T با بهبود امنیت از طریق فعال سازی SSL – وب تمیم

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده. می توان برداشت کرد که چیزی که برای گوگل مهم است، اعتبار شما ست. در واقع گوگل میخواهد به مشتریان خود یک کسب و کار معتبر معرفی کند.

پس هرگونه اقداماتی که منجر شود برند شما برجسته و اعتبار شما بیشتر شود، در نهایت امتیاز E.A.T را برای شما افزایش می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *