7 کارکرد دیجیتال مارکتینگ - وب تمیم

دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است، اما باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت شما بیش از تبلیغ محصول یا خدمات شما نیاز شما است. در ادامه هفت کارکرد دیجیتال مارکتینگ را خواهید یافت که عملکرد تیم شما را مشخص می کند: مدیریت اطلاعات بازاریابی، تامین مالی، مدیریت محصول و خدمات، قیمت گذاری، تبلیغ، فروش و توزیع.

این پست به بررسی این کارکردها و ارائه منابع عملی برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی مارکتینگ قوی می پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشترادامه مطلب را مطالعه کنید، یا اگر مایلید مشاوره بازاریابی تخصصی دریافت کنید با وب تمیم در تماس باشید!

چرا باید 7 عملکرد بازاریابی را بدانید؟

ممکن است تعجب کنید که چرا باید مفاهیم کارکرد دیجیتال مارکتینگ را درک کنید. همچنین ممکن است بخواهید بدانید که چگونه همه آنها به دیجیتال مارکتینگ مرتبط هستند.

برای بازاریابی عملکردی که به موفقیت می رسد، همه تیم ها باید با هم کار کنند. هر یک از عملکردهای بازاریابی، عملکرد بعدی را آگاه می کند، و موفقیت مستلزم یک دیدگاه کل نگر است. به عنوان مثال، ارتباطات بازاریابی شما بر موفقیت تیم فروش شما تأثیر می گذارد و استراتژی توزیع شما بر اینکه تبلیغات شما منجر به نتایج واقعی می شود تأثیر می گذارد.

همانطور که ما هر یک از عملکردهای مارکتنگ را بررسی می کنیم، خواهید دید که چگونه همه آنها با هم کار می کنند تا به استراتژی بازاریابی شما عمق بدهند.

7 کارکرد دیجیتال مارکتینگ

مدیریت اطلاعات بازاریابی

مدیریت اطلاعات بازاریابی به طور سیستماتیک داده های مربوط به فرآیندهای بازاریابی شما را جمع آوری و گزارش می دهد. این اطلاعات شامل:

  • تعیین بازار هدف: برای موفقیت، باید استراتژی های خود را برای گروهی از مشتریان خاص که با پیشنهادات و اهداف شما همسو هستند، هدف قرار دهید.
  • شناخت بازار هدف: هنگامی که بازار هدف خود را مشخص کردید، باید خواسته ها، نیازها و اهداف آنها را به طور کامل درک کنید تا یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که با آنها همخوانی داشته باشد.
  • انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT): شما باید نقاط قوت و ضعف کسب و کار و بیرونی خود را درک کنید همچنین باید اطلاعاتی در مورد مقرراتی که می تواند بر روندهای تجاری و فرهنگی شما تأثیر بگذارد جمع آوری کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: جنبه دیگری از تجزیه و تحلیل SWOT شما که نیاز به بررسی دقیق دارد، چشم انداز رقابتی شما است. بدانید که رقبای شما چه کاری را به خوبی انجام می دهند و نه چندان خوب، بنابراین می توانید به صورت استراتژیک پاسخ دهید و خود را متمایز کنید.

شما می توانید این اطلاعات را از طریق موارد زیر به دست آورید:

  • نظرسنجی ها
  • رسانه های اجتماعی
  • نظرات مشتریان از محصول شما و محصولات رقبا
  • داده های داخلی، مانند گزارش های ترافیک وب سایت
  • ابزارهای تحقیق رقابتی
  • تیم فروش شما که ارتباط مستقیمی با مشتریان شما دارد


ما ابتدا بر مدیریت اطلاعات بازاریابی تمرکز می‌کنم زیرا داده‌های شما به سایر عملکردهای بازاریابی، از قیمت‌گذاری گرفته تا تبلیغ و توزیع، کمک رسانی می‌کند.

تامین مالی

تمام تلاش‌های مارکتینگ باید تأمین مالی برای فعالیت داشته باشند. در حالی که شرکت شما برای شروع به کار به بودجه نیاز دارد، شما و تیم بازاریابی شما نیز برای حمایت از استراتژی های بازاریابی خود به بودجه مستمر نیاز دارید.

داده‌هایی که در مرحله مدیریت اطلاعات بازاریابی جمع‌آوری کرده‌اید به شما کمک می‌کند تا این سرمایه‌ها را تعیین کنید. همچنین باید به داده‌های کمپین‌های گذشته نگاه کنید، به‌ویژه معیارهایی که با اهداف کلی کسب‌وکار و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط هستند.

به عنوان مثال، اگر یک کمپین بر افزایش آگاهی از برند متمرکز باشد، ممکن است معیارهایی مانند برداشت‌ها، دسترسی و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید.

شما می خواهید ارزشی را که تلاش های بازاریابی شما برای شرکت ایجاد کرده است به اشتراک بگذارید. روی مرتبط‌ ترین معیارها و تأثیر آن‌ها بر سود شما تمرکز کنید. اگر بتوانید نشان دهید که کمپین های بازاریابی شما بازده سرمایه گذاری (ROI) بالایی را به همراه داشته است، احتمالاً زمان آسان تری برای تأمین مالی خواهید داشت.

مدیریت محصول و خدمات

محصول یا خدمات شما در مرکز همه استراتژی های بازاریابی قرار دارد. از این گذشته، برای اینکه تلاش‌های بازاریابی‌تان معنایی داشته باشد، به یک محصول عالی نیاز دارید.

در حالی که تیم های تحقیق و توسعه ممکن است مسئول ایجاد محصولات جدید باشند، این مرحله نیز یک عملکرد بازاریابی حیاتی است.

به عنوان یک رهبر بازاریابی، باید با تیم تحقیق و توسعه خود همکاری نزدیک داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما پیشنهادی ایجاد می کند که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود – و پس از راه اندازی به یادگیری از مخاطبان هدف خود ادامه دهید.

اهمیت مدیریت محصول در عملکرد دیجیتال مارکتینگ - وب تمیم
اهمیت مدیریت محصول در عملکرد دیجیتال مارکتینگ – وب تمیم

آن داده هایی را که در مرحله مدیریت اطلاعات بازاریابی جمع آوری کردید به خاطر دارید؟ یافته های خود را با تیم توسعه در میان بگذارید. آنها باید نقاط دردناک مخاطب هدف شما و چشم انداز رقابتی شرکت شما را بدانند تا یک پیشنهاد عالی ایجاد کنند.

همچنین می‌توانید تحقیقات بازاریابی را قبل از راه‌اندازی بیزنس خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد شما به روشی که قصد دارید اجرایی می‌شود. پس از راه‌اندازی، به جمع‌آوری اطلاعات از تعاملات مشتری ادامه دهید و از آن برای اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی‌ها و نسخه‌های آینده محصول استفاده کنید.

این همکاری به صورت معکوس نیز کار می‌کند – شما به درک کاملی از ویژگی‌های پیشنهاد خود نیاز دارید تا بتوانید آنها را به مزایایی تبدیل کنید که برای مخاطبان شما مهم است. این مزایا پایه و اساس تمام ارتباطات بازاریابی را که به کار می گیرید تشکیل می دهد.

قیمت گذاری

قیمت‌گذاری یکی از حیاتی‌ترین کارکردهای دیجیتال مارکتینگ است، زیرا قیمتی که تعیین می‌کنید تمایل مخاطبان شما به خرید را تعیین می‌کند. با این حال، تعیین قیمت شما یک فرآیند پیچیده است که تحت تأثیر روانشناسی و درک مشتری قرار دارد.

به عنوان مثال، مارک های برند های معروف می توانند محصولات خود را بسیار بالاتر از مارک های عمومی قیمت گذاری کنند.

چرا دو برند می توانند چنین قیمت های متفاوتی را به کار گیرند؟ به دلیل برندسازی و نحوه درک مشتریان از قیمت های طراح.

برای درک این تفاوت قیمت، باید ارزش پیشنهاد خود و عواملی را که بر ارزش آن تأثیر می‌گذارند، در نظر بگیرید:

  • کیفیت محصول
  • مزایای محصول
  • پشتیبانی پس از خرید
  • برندینگ که باعث معروفیت می شود
  • جامعه پیرو برند
  • انحصار
  • راحتی
  • تجربه ی مشتری

وقتی این عوامل را در نظر می گیرید، می توانید دلایلی را ببینید که چرا برندهای رده بالاتر برچسب قیمتی قابل توجهی دارند. به عنوان مثال، آن برندها ممکن است یک مدل کسب و کار مبتنی بر علت متمرکز بر پایداری داشته باشند یا یک جامعه برند بزرگی را ارائه دهند.

از طرف دیگر، برخی از برندها ممکن است قیمت پایین تری را برای جذب مصرف کنندگان آگاه تر از قیمت انتخاب کنند. قیمتی که تعیین می کنید به بازار، اهداف تجاری، رویکرد بازاریابی و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. هنگام انتخاب قیمت، به موارد زیر توجه کنید:

  • چشم انداز رقابتی شما
  • هزینه تولید
  • ارزشی که پیشنهاد شما به ارمغان می آورد
  • نام تجاری شما

سایر عملکردهای بازاریابی همگی بر استراتژی قیمت گذاری شما تأثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال، مزایا و کیفیت محصول شما بر ارزش آن تأثیر می گذارد. توزیع بر راحتی یا انحصار تأثیر می گذارد. در همین حال، تبلیغات و فروش به تقویت برند کمک می کند.

تبلیغات

تبلیغ یک کارکرد دیجیتال مارکتینگ است که احتمالاً اکثر مردم در ابتدا فقط به آن فکر می کنند. به هر حال، بخش بزرگی از مارکتینگ با تبلیغ رقم میخورد که شامل دیده شدن پیشنهاد شما توسط مخاطبان هدف و انتقال ارزش آن به آنها است.

مرحله تبلیغ شامل تمام ارتباطاتی است که برای کمک به مخاطب هدف خود برای کشف و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهاد شما استفاده می کنید. استراتژی های تبلیغاتی عبارتند از:

ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو

ا7 روش اصولی یمیل مارکتینگ برای بهبود سئو

اکثر مشاغل از ترکیبی از کانال های ارتباطی برای ایجاد مؤثرترین نتایج استفاده می کنند. پلتفرم های انتخابی شما باید با اهداف بازاریابی، بودجه، چشم انداز رقابتی و مخاطبان هدف شما هماهنگ باشد.

به عنوان مثال، TikTok ممکن است برای کسب‌وکاری که مشتریان نسل Z را هدف قرار می‌دهد، به خوبی کار کند، در حالی که لینکدین ممکن است به شرکت‌های تجارت به تجارت (B2B) خدمات خوبی ارائه دهد.

فروش

هنگامی که ارزش پیشنهادی خود را اعلام کردید، باید فروش را ببندید. در حالی که تیم فروش شما ممکن است در نهایت به این هدف دست یابد، فروش همچنان یک عملکرد بازاریابی حیاتی است.

استراتژی بازاریابی شما باید در هر مرحله از سفر خریدار با مشتریان ارتباط برقرار کند و آنها را به سمت فروش هدایت کند. شما می توانید این کار را با استفاده از ترکیبی قوی از کانال های ارتباطی و استفاده از محتوای خود انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید پست های وبلاگی را منتشر کنید که باعث آگاهی و تشویق خریداران به ثبت نام در لیست ایمیل می شود.

سپس، می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال کنید که اطلاعات عمیق‌تری ارائه می‌کنند و مخاطبان خود را به مرحله بررسی محصول شما راهنمایی می‌کنند.

می توانید آنها را به وبینارها یا راهنمای محصول راهنمایی کنید تا آنها را به مرحله تصمیم گیری هدایت کنید، جایی که در نهایت تصمیم می گیرند محصول شما را بخرند یا خیر.

توزیع

اکنون که محصول، استراتژی ارتباطی و قیف فروش مؤثری ایجاد کرده اید، باید پیشنهاد خود را به خریداران برسانید. استراتژی توزیع شما شامل جایی است که محصول خود را می فروشید و آن را به مشتریان خود تحویل می دهید. کانال های توزیع ممکن است شامل موارد زیر باشد:


توزیع برای بازاریابی اهمیت دارد زیرا هدف ارتباطات شما را برآورده می کند. شما سخت کار کرده اید تا مردم محصول شما را بخرند و اکنون باید آن را تحویل دهید.

چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ همه عملکردهای بازاریابی را اجرایی می کند

اکنون که با مفاهیم کارکرد دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، آیا آماده اید که آنها را عملی کنید؟ بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد مخاطبان هدف خود جمع آوری کنید، تحقیقات رقابتی انجام دهید و پیشنهادات خود را به خریداران بالقوه انتقال دهید.

وب تمیم برای شما استراتژی مارکتینگ حرفه ای طراحی می‌کند. ین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ هر هفت عملکرد بازاریابی را شامل می شود و آنها را یکپارچه سازی می کند و رویکرد شما را قوی تر و مبتنی بر فناوری اجرا می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *