طراحی وب سایت سئو محور - وب تمیم

بهینه سازی برای موتور جستجو یا سئو وب سایت، ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کند. با طراحی وب سایت سئو محور وب سایت خود را برای حضور پر رنگ در گوگل آماده کنید. این به معنای فراوانی مشتری بالقوه، حجم عظیمی از ترافیک و بهبود نرخ تبدیل با حداکثر بازگشت سرمایه است.

در ادامه همراه وب تمیم باشید تا نکات مهمی در مورد طراحی سایت سئو فرندلی را بررسی کنیم.

سئو برای همه سازمان ها ضروری است. در ادامه با نکات مهمی که ذکر میکنیم به شما کمک می کنیم تا اشتباهات سئو خود را شناسایی کنید. یا از ابتدا یک استراتژی سئو حرفه ای طراحی کنید.

وب سایت سئو محور یا سئو فرندلی چیست؟

به بیان ساده، وب‌سایت‌های دوستدار سئو، مرور وب‌سایت را برای خزنده‌های موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند و درک عمیق و دقیقی از ساختار وب‌سایت و محتوای آن به دست می‌آورند.

مهمترین ویژگی های یک وب سایت دوستدار سئو عبارتند از:

  • دارای عناوین و توضیحات منحصر به فرد برای تمام صفحات است
  • URL ها یا پیوندهای دائمی/Slugs به خوبی قالب بندی شده اند
  • دارای سرعت سریع صفحات وب است
  • با محتوای منحصر به فرد و ارزشمند تعریف می شود
  • هر صفحه در یک ساختار معنی دار قالب بندی شده است

چرا داشتن طراحی وب سایت سئو محور مهم است؟

به راحتی می توان از طراحی یک وب سایت سازگار با سئو پرهیز کرد. دلیل این امر ساده است. ظاهراً، سئو به نظر می رسد که به تخصص فنی زیادی و تلاش زیادی نیاز دارد. این یم حقیقت نسبتا صحیح است.

طراحی وب سایت سئو محور ، لزوم کسب و کار های امروزه
طراحی وب سایت سئو محور ، لزوم کسب و کار های امروزه

یک وب سایت با فرمت خوب و سئو دوستانه به شما کمک می کند که امتیازات زیر را داشته باشید:

  • افزایش ترافیک «ارگانیک» یا بدون پرداخت.
  • به شما در طراحی یک وب سایت کاربر پسند کمک می کند.
  • اعتبار خوبی به برندینگ شما می دهد.
  • مقرون به صرفه است!
  • شکاف بین شما و مخاطبان را پر می کند.

چگونه می توانید یک وب سایت سئو دوستانه طراحی کنید؟

طراحی: وب سایت ریسپانسیو طراحی کنید

هنگامی که شروع به طراحی سئوی وب سایت خود از ابتدا می کنید، اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید طراحی سایت است است.

طراحی های ریسپانسیو تمام مولفه های موفقیت برای وب سایت شما و به نوبه خود کسب و کار شما را دارند. به این دلیل است که طراحی‌های واکنش‌گرا به وب‌سایت شما اجازه می‌دهند تا با هر دستگاهی که کاربر شما روی آن است سازگار شود.

فرض کنید یک کاربر A وجود دارد که از طریق iPhone X به وب سایت شما دسترسی دارد و یک کاربر B که با تبلت سامسونگ در وب سایت شما قرار دارد. اکنون مشخصات صفحه نمایش هر دوی این دستگاه ها بسیار متفاوت است. در این صورت، اگر وب سایت خود را در حالی که فقط دستگاه کاربر A را در ذهن خود نگه داشته اید، طراحی کنید، کاربر B احتمالاً از سایت شما خارج شده و به وب سایت شما باز نخواهد گشت.

هدف ما از طراحی‌های واکنش‌گرا کاهش نرخ پرش و ارائه یک تجربه کاربری راحت برای هر کاربر است. این به مخاطبان شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی در وب‌سایت شما باقی بمانند و احتمالاً آنها را برای بازدید بیشتر باز می‌دارد. که منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.

حقیقات کلمات کلیدی اصولی

سئو همه چیز در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، به زبان ساده، کلمات یا عباراتی هستند که جستجوگران برای رسیدن به یک نتیجه خاص در هر موتور جستجو استفاده می کنند. برای اینکه وب سایت خود را سئو محور کنید و به رتبه بندی آن کمک کنید، ضروری است که این عبارت جستجو یا کلمات کلیدی را به خوبی برای وب سایت خود تعریف کنید.

اهمیت تحقیقات کلمات کلیدی بالاست. به نحوی که کلمات کلیدی هدف که با کسب و کار یا وب سایت شما همسو هستند 50 درصد از کار بهینه سازی را برای شما انجام می دهد. پس از اتمام کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا و ساختار وب سایت خود را به گونه ای بهینه کنید که حداکثر بازدید را در جستجوهای هدفمند به آن بدهد.

حتما بخوانید: راهنمای تحقیق کلمات کلیدی در سئو

برای شناسایی این کلمات کلیدی، بهترین ابزار، ابزار جستجوی کلمات کلیدی گوگل است. این بخشی از تبلیغات گوگل است و استفاده از آن رایگان است. همچنین می توانید از keyword.io برای این کار استفاده کنید.

کمی بیشتر در مورد کلمات کلیدی بدانید:

  • همیشه با کلمات کلیدی هدف با رقابت کم شروع کنید. این ترکیب را می توانید در کلمات کلیدی طولانی پیدا کنید. رتبه بندی آنها آسان تر است.
  • هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، بهترین قالب محتوایی را پیدا کنید که با اهداف بازاریابی شما مطابقت داشته باشد.
  • معمولاً 3 ماه طول می کشد تا وب سایت شما مقداری ارزش برای خزنده گوگل به دست آورد. بیشتر محتوایی که در این مدت ایجاد می‌کنید برای بهبود تلاش‌های سئو کلی شما قربانی می‌شوند.

یک بیس لاین برای همه جستجوهای ارگانیک تنظیم کنید

برای کسانی که عاشق تحقیق هستند، این جالب ترین بخش سئوی وب سایت شماست و به راحتی انجام می شود. ما می دانیم که سئو به معنای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو است. در واقع سئو رقابت بین شما و سایر کسب و کار های اینترنتی برای موقعیت بالا در گوگل است است. برای رسیدن به آن، ضروری است که با یک خط پایه یا بیس لاین شروع کنید.

رای این کار می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush و AHREFS کمک بگیرید. با این کار، می‌توانید درک کنید که وضعیت فعلی وب‌سایت شما چیست. به عنوان مثال، چقدر رقابت وجود دارد و یک نمای کلی از ترافیک ارگانیک در کلمه کلیدی مورد نظر دریافت کنید.

این مرحله را به عنوان یک بررسی در نظر بگیرید. دقت کنید این بررسی سئو توسط ابزار علاوه بر وب سایت خودتان باید شامل وب سایت رقیب شما نیز باشد. این به شما کمک می کند تا محتوا تولید کنید تا سهم خود را از این بازار کسب کنید.

بهینه سازی محتوا برای گنجاندن کلمات کلیدی هدفمند

اکنون که اصول اولیه را مرور کردیم، بیایید به بررسی محتوا بپردازیم. به سناریویی فکر کنید که در آن شما یکی از هزاران فروشنده در یک بازار هستید. شما باید مشتریان خود را به مغازه خود جذب کنید، اما چیزی منحصر به فرد برای فروش ندارید. آیا فکر می کنید در چنین رقابتی پیروزی کسب خواهید کرد؟

محتوای سئو شده در اینجا کار می کند. گوگل در حال حاضر با اشباع محتوا مواجه است. چندین وبلاگ و وب سایت در یک نتیجه جستجو وجود دارد. تنها با ارائه محتوای منحصر به فرد و ارزشمند به کاربران/مخاطبان خود می توانید در این مسابقه سخت برنده شوید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط یک ضرورت مطلق برای افزایش بازدید محتوای شما است. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود، شانس ظاهر شدن وب سایت خود را در نتایج جستجوی مرتبط تر افزایش خواهید داد. این به شما کمک می کند تا نه تنها ترافیک مبتنی بر هدف را برای وب سایت خود ایجاد کنید، بلکه به شما آن مشتریان ارزشمندی را که می خواهید نیز به دست آورید.

تیتر ها را بهینه کنید تا وب سایت خود را سئو محور و سئو فرندلی کنید

یک وب سایت سئو محور همیشه برای تیتر های هدر بهینه شده است. این یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است. هدرها نقش اساسی برای صفحه شما دارند. آنها نه تنها به خزنده بلکه به مخاطبان شما می گویند که در یک بخش خاص چه انتظاری داشته باشد.

محتوای خود را با صفحات دیگر در وب سایت خود لینک دهید تا آن را از نظر سئو بهینه کنید

گام بعدی لینک سازی داخلی است بسیار مهم است که صفحات وب سایت خود را به هم پیوند دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید آنها را کشف کنند، آنها را خزیده و آنها را ایندکس کنند.

توضیحات متا را بهینه کنید تا وب سایت خود را سئو محور بیشتر کنید

به عنوان یک کاربر، وقتی یک جستجو را در موتور جستجو وارد می کنید، اولین چیزی که در گوگل می بینید عنوان صفحه است. درست در زیر عنوان، پاراگراف بسیار کوچکی را می بینید که به شما یک ایده کلی از موضوع وبلاگ می دهد. این چیزی است که ما آن را توضیحات متا می نامیم.

توضیحات متا به شما می گوید که دقیقاً از پاسخ به این سؤال چه انتظاری دارید.

یک وب سایت سئو فرندلی برای زمان بارگذاری صفحه بهینه شده است

مدت زمانی که طول می کشد تا وب سایت شما برای اولین بار آن را بارگذاری کند، می تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد. یک وب سایت با بارگذاری کند کاربران را از دسترسی به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند محدود می کند. و با در نظر گرفتن دامنه علاقه کاربر می تواند برای وب سایت شما بسیار مضر باشد. بنابراین با افزایش سرعت وب سایت خود آن را سئو فرندلی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *