راهنمای کامل سئو خارجی - وب تمیم

سئو خارجی یا خارج از صفحه چیست و استراتژی‌های عملی که نشان می‌دهند چگونه می‌توان با آن آنلاین موفق شد را در این مقاله وب تمیم مطالعه خواهید کرد.

سئوی خارجی یکی از سخت ترین بخش های بازاریابی دیجیتال و بهبود سئو وب سایت است.

سئوی خارجی به طور سنتی به معنای به دست آوردن لینک است. و از آنجایی که لینک ها همچنان یک عامل مهم رتبه بندی هستند، سئوی خارج از صفحه بخش مهمی از سئو است.

جان مولر از گوگل به اهمیت پیوندها اذعان کرد که گفت:

«لینک ها برای ما در یافتن محتوا در ابتدا بسیار مهم هستند. بنابراین، مانند این است که اگر هیچ‌کس به وب‌سایت شما لینک نداده باشد، تشخیص وجود آن برای ما دشوار خواهد بود.»

جان مولر

اما مولر همچنین گفته است که نباید لینک ایجاد کرد:

شما نباید به طور کلی به سایت خود پیوند ایجاد کنید. توصیه می کنم برای اطلاعات بیشتر دستورالعمل های وب مستر ما را بررسی کنید.

اسناد گوگل در مورد نحوه انجام سئو در درجه اول بر بهینه سازی آنچه در صفحه وب است (که به عنوان سئوی درون صفحه یا سئوی داخلی نیز شناخته می شود) تمرکز دارد.

توصیه های سئو ارائه شده توسط گوگل به ندرت در مورد سئوی خارجی بحث می کند، مگر در چارچوب دستورالعمل هایی در مورد آنچه نباید انجام داد.

با رویکرد واقع بینانه، می توان یک استراتژی سئوی خارجی را دنبال کرد که در محدوده های باریکی که توسط گوگل تعریف شده نگه داشته شود – و درآمد بیشتری کسب کند.

سئو خارجی چیست؟

تعریف محدود سئوی خارج از صفحه این است: ساخت بک لینک!

اهمیت ساخت بک لینک در سئوی خارجی زیاد است | وب تمیم
اهمیت ساخت بک لینک در سئوی خارجی زیاد است | وب تمیم

یک تعریف گسترده تر از سئوی خارجی، شامل فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از وب‌سایت، از جمله قرار گرفتن در معرض مطبوعات و پیوندها (با یا بدون nofollow) و کمپین‌های برندنیگ و برند سازی آگاهی از برند است که می‌تواند شامل انتشار رپورتاژ در سایت‌ها و خبرنامه‌های دیگر باشد.

هیچ کس نمی تواند محصول یا شرکتی را جستجو کند اگر از وجود هر یک از آنها اطلاعی نداشته باشد. از این منظر، گنجاندن فعالیت های تبلیغاتی آنلاین در توضیحات سئوی خارجی منطقی است.

سئو داخلی در مقابل سئوی خارجی

سئو داخلی در مورد بهینه سازی هایی است که در یک وب سایت انجام می شود که خزیدن و درک آن را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

سئو داخلی شامل لینک سازی داخلی، استفاده از تگ های مناسب، ویرایش برای وضوح محتوا، ایجاد برچسب های عنوان توصیفی و نوشتن توضیحات متا منحصر به فرد است.

فاکتورهای رتبه بندی سئوی درون صفحه یا داخلی در مورد آنچه به یک صفحه مربوط به آن است و سیگنال های قوی تری نسبت به عوامل سئو خارجی در نظر گرفته می شود.

به همین دلیل درک می شود که محتوا قوی ترین سیگنال رتبه بندی است.

با این حال، بدون سئوی خارجی، یک صفحه وب برای رتبه بندی، به ویژه در بازارهای بسیار رقابتی، مشکل زیادی خواهد داشت.

سئوی خارج از صفحه به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را کشف کنند و بفهمند که صفحات درباره چه چیزی هستند. بهتر است سئوی خارجی را به عنوان فعالیت های تبلیغاتی مرتبط با جذب لینک در نظر بگیرید. اما می‌تواند شامل فعالیت‌های تبلیغاتی نیز باشد تا به مصرف‌کنندگان اطلاع دهد که شرکت شما وجود دارد و چه فعالیتی می‌کند.

چرا سئو خارج از صفحه مهم است؟

سئوی خارج از صفحه اهمیت دارد زیرا وب‌سایتی که فاقد بک لینک از سایت‌های دیگر است، شبیه سایتی است که ارزش خزیدن و ایندکس کردن را ندارد.

از آنجایی که فاکتورهای رتبه‌بندی خارج از صفحه، مانند لینک‌ها، میزان اهمیت یک سایت را اندازه‌گیری می‌کنند، عدم دستیابی به بک لینک ممکن است عدم افزایش ترافیک را منجر شود.

این مورد بی شباهت به داشتن یک ماشین بدون بنزین نیست. دقیق ترین توضیح در مورد آنچه که سئوی خارجی را مهم می کند این است که با کمک به افزایش رتبه برای عبارات کلیدی بیشتر، حرکت رو به جلو را به یک سایت می دهد.

آیا بک لینک ها به ایجاد اعتبار کمک می کنند؟

در حالی که متخصصان سئو دوست دارند به مفاهیم انتزاعی مانند اعتبار وب سایت در ارتباط با لینک ها فکر کنند، گوگل در واقع هیچ نوع معیاری که با اعتبار مطابقت داشته باشد ندارد.

گوگل اغلب می گوید که تلاش می کند تا محتوای معتبر را رتبه بندی کند. اما، این کلمه به طور کلی در زمینه کیفیت خود محتوا استفاده می شود – نه به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقل که به صفحه وب جریان می یابد و آن را با “اعتبار” آغشته می کند.

جان مولر، تحلیلگر Google Webmaster Trends این ایده را که گوگل از معیار مرجع استفاده می کند، رد کرد.

او به صراحت بیان کرد:

«به طور کلی، گوگل اعتبار یک سایت را ارزیابی نمی کند. بنابراین این چیزی نیست که ما به شما امتیازی در مورد اعتبار سایت یا دامنه بدهیم و بگوییم این نمره عمومی برای اعتبار در وب سایت شما است. این چیزی نیست که ما در اینجا اعمال کنیم.”

آیا لینک ها اعتبار برای دامنه می سازند؟

تصور نادرست دیگر در مورد پیوندها این است که آنها به ایجاد اعتبار دامنه کمک می کنند.

مفهوم اعتبار دامنه ریشه در مفاهیم اولیه سئو دارد، زمانی که گوگل هنوز مقادیر PageRank را برای صفحات وب نمایش می داد.

آنچه به وضوح مشاهده می شد این بود که سایت هایی با امتیاز PageRank بالا نسبت به سایت هایی با امتیاز PageRank پایین تر رتبه بندی بهتری داشتند.

صفحات اصلی آن سایت ها دارای بالاترین امتیاز PageRank بودند. بنابراین، (در آن زمان) فهمیده شد که دامنه هایی با امتیاز PageRank بالا رتبه بهتری دارند.

از آنجایی که دامنه هایی با امتیاز PageRank بالا معتبر در نظر گرفته می شدند، به راحتی می توان گفت که آنها دامنه های معتبری هستند.

هر کسی می‌توانست امتیازهای PageRank و اینکه چگونه دامنه‌هایی با رتبه صفحه بالا بالاتر از دامنه‌هایی با رتبه صفحه کمتر قرار گرفته‌اند را ببیند. این منجر به باور به مفهوم «اقتدار دامنه» شد.

اما گوگل در واقع هرگز از هیچ نوع متریک اعتبار دامنه استفاده نکرد. مفهوم اعتبار دامنه صرفاً یک ایده سست مبتنی بر آنچه می تواند به صورت بصری تأیید شود بود.

در نهایت، گوگل نحوه رتبه بندی صفحات وب را به گونه ای تنظیم کرد که امتیازات رتبه بندی نقش کمتری در تصمیم گیری اینکه چه صفحاتی بالاترین رتبه را دارند ایفا کند.

بعد از آن می توان دید که صفحات وب با امتیاز PageRank پایین از صفحات وب سایت هایی با رتبه بالاتر رتبه بندی می شوند. اما ایده اعتبار دامنه همچنان پابرجا بود.

مقالاتی که اصرار دارند Google از اعتبار دامنه استفاده می‌کند، هرگز آن را اثبات نمی‌کنند (زیرا تأیید رسمی وجود ندارد).

جان مولر از گوگل به این سوال که آیا اعتبار دامنه وجود دارد با پاسخی هوشمندانه پاسخ داد:

“البته که وجود دارد، این ابزاری از Moz است.”

سه نوع لینک در سئو خارجی

در راهنمای سئو، در اسناد گوگل به صراحت از تبلیغ یک وب سایت با گفتن آن به دیگران در مورد آن را تایید می کند.

در حالی که گوگل از این بیانیه پیروی می کند و این اخطار را دنبال می کند که تبلیغ یک سایت در سطوح «افراطی» می تواند به اعتبار یک سایت آسیب برساند، این توصیه همچنان فضای زیادی را برای تبلیغ یک وب سایت باقی می گذارد.

در اینجا سه نوع پیوند وجود دارد که می توان با خیال راحت به آنها دسترسی پیدا کرد:

1- درباره آن تحقیق کنید، بنویسید، به دیگران بگویید

هنگامی که در مرحله برنامه ریزی محتوای صفحه سایت خود هستید، مهم است که تحقیق کنید چه نوع سایت هایی به صفحات محتوای مربوط به آن موضوع خاص لینک می دهند.

یکی از راه‌های انجام این کار، شناسایی انواع سایت‌هایی است که لینک می‌دهند و مهم‌تر از همه، چرا آن صفحات به بیرون لینک می‌شوند.

هر استراتژی پیوندی که برای یک مشتری ایجاد می‌کنم همیشه با تحقیق در مورد سایت‌هایی که پیوند می‌دهند و شناسایی موضوعاتی که باعث ایجاد پیوند آنها می‌شوند شروع می‌شود.

نوشتن محتوا پس از شناسایی محتوای مناسب برای انتشار اتفاق می افتد.

بزرگترین اشتباهی که شرکت ها مرتکب می شوند نوشتن محتوا و سپس تلاش برای دریافت لینک به آن است. این همیشه کار نمی کند، مهم نیست که محتوا چقدر خوب باشد. برخی از سایت ها به طور مداوم به محتوای هوشمندانه ای پیوند می زنند که بر موضوعات پرطرفدار مانند رسانه های بسیار محبوب است.

هر سایتی که لینک می دهد دلیلی برای لینک کردن دارد. آن الگو را پیدا کنید و برای آن سایت محتوا بنویسید.

2- در مورد گرفتن نقل قول فعال باشید

سرویسی به نام Help A Reporter Out (HARO) وجود دارد که در آن ناشران از افراد واجد شرایط درخواست می کنند تا در مورد موضوعات نقل قول ارائه کنند – و شاید پیوندی به یک وب سایت ارائه دهند.

شاید بتوان گفت که HARO در 10 سال گذشته از بین رفته است، زیرا رقابت زیادی از سوی سازنده های پیوند وجود دارد که سیستم را برای پیوندها هجوم می آورند.

و برخی از ناشران یک نقل قول می دهند اما هرگز ارائه نمی دهند.

به عنوان مثال، تجربه من این بوده است که برخی از ناشران از سیستم برای جمع‌آوری نقل قول‌ها و ایده‌های مقاله از دیگران سوء استفاده می‌کنند، بدون اینکه قصد نقل قول از هیچ یک از مشارکت‌کنندگان را داشته باشند، بسیار کمتر.

بنابراین، یک مدل کسب‌وکار کامل پیرامون کمک به شرکت‌ها در دستیابی به آنچه که به عنوان «پیوندهای HARO» شناخته می‌شود، پدید آمده است.

اما چرا مثل کبوتری که به دنبال خرده‌های ریزه می‌چرخد؟ راه بهتری وجود دارد.

و این راه این است که فعال باشید و به سایت‌های باکیفیتی که می‌خواهید از آنها پیوند داشته باشید نزدیک شوید.

همه عاشق یک هدیه هستند – و هیچ هدیه ای بهتر از مقاله ای که خودش می نویسد برای ناشر محتوا نیست.

بهترین راه برای انجام این کار، انجام تحقیق یا گردآوری آمار مربوط به خوانندگان هر نشریه ای است که برای پیوند ایده آل است.

تا زمانی که موضوع بسیار مرتبط باشد، نقل قول در یک مقاله آماده که توسط یک مخاطب مطبوعاتی ایجاد شده است، راه خوبی برای دریافت لینک است.

حتما درخواست کنید که مقاله تحت تحریم بماند، یعنی تا تاریخ معینی از انتشار خودداری کنید.

برای تلاش بیشتر، کل مجموعه داده ها را در وب سایت خود منتشر کنید، سپس برخی از آن داده ها را در اختیار ناشران قرار دهید و از آنها بخواهید که به صفحه با گزارش کامل پیوند دهند.

اینفوگرافیک در سئو خارجی

در زمان‌های قدیم، مردم با ایجاد نمایشی بصری از آمار دولتی، اینفوگرافیک تولید می‌کردند و متن ساده را به یک اینفوگرافیک جذاب تر برای تجسم تبدیل می‌کردند.

اما مردم از رسانه های تلفن همراه استفاده می کنند و اینفوگرافیک ها همیشه در دستگاه های تلفن همراه عالی به نظر نمی رسند.

رویکرد اینفوگرافیک برای سئوی خارج از صفحه را می توان یک عمل منقضی شده در نظر گرفت.

به اخبار و اطلاعیه ها بچسبید

در درازمدت، ایجاد فهرستی از سایت های مطلوب برای انتشار ممکن است منطقی تر باشد. سپس، در مورد هر سایت تحقیق کنید تا ببینید که چه موضوعات مقاله مرتبط منتشر شده است، چه نوع منابعی که به آنها پیوند می دهند، و مقالاتی که ممکن است برای آنها سرگرم کننده باشد.

قرار دادن نام یک شرکت در مقابل ده ها هزار مشتری بالقوه ارزش بسیار زیادی دارد. پس از سایت های مرتبط لینک بگیرید.

3-پیوندهای منابع قدیمی خوب

برخی از سایت‌ها هنوز پیوندهایی به سایت‌هایی منتشر می‌کنند که نوع خاصی از منبع را ارائه می‌دهند، مانند دانلود، الگوها، دستورالعمل‌های انجام کاری، الگوها و غیره. وب سایت ها عاشق لینک دادن به محتوای مفید هستند. اما باز هم، محتوا را ایجاد نکنید و کسی را پیدا کنید که به آن پیوند دهد.

دریابید که چه کسی به منابع پیوند می دهد و سپس آن نوع محتوا را بسازید. مطمئن شوید که به آن یک دید عالی می دهید. هیجان و پیچ و تابی که آن را از سایت های دیگر متمایز می کند.

پست مهمان برای دریافت بک لنیک؟… نه!

از سال 2014، زمانی که مت کاتس (مهندس گوگل در آن زمان) به طور عمومی پست مهمان برای پیوندها به پایان رسید، پست مهمان رسماً حذف شد.

اخیراً در سال 2020، جان مولر از گوگل توضیح داد که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی گوگل داده‌های آموزشی زیادی برای کمک به شناسایی لینک‌های پست مهمان و کاهش ارزش خودکار آن‌ها دارند تا به سایت‌ها در رتبه بهتر کمک نکنند.

پست مهمان برای درآمدهای بالاتر

یک رویکرد بهتر برای پست های مهمان استفاده از آنها برای ایجاد آگاهی از یک سایت در مقابل مخاطبانی است که ممکن است به آن علاقه مند باشند.

اگر پست مهمان در سئو تاثیری ندارد، چرا فقط برای افزایش فروش پست مهمان انجام نمی دهید؟

فرصت‌های زیادی وجود دارد که با صرفاً انجام آن برای فروش، محصول خود را در وضعیت مطلوبی قرار دهید.

این درست سئوی خارج از صفحه است، زیرا وقتی مردم با یک سایت آشنا می‌شوند، تبلیغات دهان به دهان شروع می‌شود و آن موقع است که گوگل می‌فهمد که یک سایت محبوب است، به این معنی که مردم انتظار دارند آن سایت را ببینند.

سئو خارجی، در واقع تبلیغات سایت است

به سئوی خارج از صفحه به عنوان چیزی که فراتر از محدوده ساخت لینک است فکر کنید. برای آن، باید به استراتژی هایی فکر کرد که شرکت را در معرض دید هزاران تصمیم گیرنده قرار دهد. سئوی خارج از صفحه برای ارتقای یک وب سایت برای افزایش رتبه، ترافیک و درآمد مفید است. برای سئو خارجی وب سایت خود با وب تمیم تماس بگیرید. ما با استراتژی حرفه ای رتبه شما را در گوگل افزایش می دهیم.

جعبه نویسنده با “Admin”

نوع: E-A-T
شدت: زیاد

وقتی در حال انجام بررسی معیار های E-A-T از وب سایت بودم که یک وب سایت این مشکل را داشت که در جعبه نویسنده Admin اسم اصلی نوینده بود.

این برای سئو مضر است زیرا نویسندگان سایت واقعاً در این مورد متخصص بودند اما بیوگرافی نویسنده در پست های وبلاگ “Admin” را نشان داد.

وقتی صحبت از T – Trust – در E-A-T می شود، این یک سیگنال منفی بود که هم برای گوگل و هم برای کاربران ارسال می شد.

لینک هایی که شبیه لینک نیستند

نوع: تجربه کاربری
شدت: زیاد

وب سایتی طراحی شده بود که دارای پیوندهای داخلی با سبک متن معمولی بود. نمی شد تشخیص داد که لینک کدام متن است و کدام متن معمولی است.

در نتیجه، کاربران به ندرت بر روی پیوندهای داخلی که به صفحات مهم اشاره می کنند کلیک می کنند یا به طور تصادفی روی آنها کلیک می کنند.

هدف از این کار گول زدن گوگل نبود، اما این یک تجربه کاربری بد بود.

URL های غیرقابل ایندکس در نقشه سایت XML

نوع: سئو فنی
شدت: متوسط

داشتن URL های غیرقابل ایندکس در نقشه سایت XML ارسال شده به گوگل، صرفاً اتلاف وقت برای گوگل است.

سایتی که بررسی می کردم یک سایت فروشگاهی بسیار بزرگ (دارای میلیون ها صفحه) بود که صدها هزار صفحه غیرقابل فهرست بندی در نقشه های سایت XML داشت.

مشکل اصلی این سایت این بود که 25٪ از صفحات قابل نمایه سازی آن در سطل “Discovered currently not indexed” در سرچ کنسول گوگل قرار می گرفت و گوگل حتی آنها را با ربات خود نمی خزید.

عدم وجود لینک متنی

نوع: سئو فنی
شدت: زیاد

داشتن جعبه هایی با ظاهر زیبا برای برجسته کردن بخش ها یا مقالات وب سایت خوب است.

با این حال، سایت مد نظر ما د بررسی اصلاً از پیوندهای متنی استفاده نمی کرد و همه پیوندها در قالب چنین جعبه هایی پیاده سازی شدند که کل عنصر یک لینک اجرا شده در یک باکس گرافیکی بود.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *