نحوه حفظ سئو در باز طراحی وب سایت - وب تمیم

نحوه حفظ سئو در باز طراحی وب سایت: باز طراحی وب سایت به منظور بهبود تجربه کاربر و بهبود سئو وب سایت است. اما اگر این کار را به درستی انجام ندهید، می توانید رتبه بندی سئو خود را از دست بدهید و تمام کار خود را هدر بدهید. این مقاله وب تمیم را بخوانید تا بدانید چگونه وب سایت خود را بدون از دست دادن رتبه سئو طراحی مجدد کنید.

برای پیشی گرفتن از رقبای خود، پلتفرم شما باید ایمن باشد، زیبا و خیره کننده به نظر برسد و محتوای مرتبط ارائه کند. اگر نرخ پرش شما بالا و نرخ تبدیل شما پایین است، احتمالا زمان طراحی مجدد وب سایت فرا رسیده است.

نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد وب سایت شما به ظاهری تازه نیاز دارد. در باز طراحی وب سایت کار بسیار زیادی نیاز است و اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، می توانید رتبه بندی سئو خود را در این فرآیند کاهش دهید.

خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای حفظ و حتی بهبود سئوی خود انجام دهید.

حفظ سئو در باز طراحی وب سایت با بررسی جامع سایت

طراحی مجدد وب سایت از روی هوس انجام نمی شود. باز طراحی سایت با اهداف خاصی مانند بهبود تجربه کاربر، جذب بازدیدکننده، افزایش تبدیل و موارد دیگر برنامه ریزی شده اند. برای دستیابی به این اهداف، ابتدا باید معیارهایی را تعیین کنید و تشخیص دهید که چه چیزی در پلتفرم فعلی شما اشتباه است.

یک ممیزی کامل وب سایت برای تجزیه و تحلیل محتوا، سرعت سایت و سلامت و عملکرد کلی وب سایت خود انجام دهید. از آنجا می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید، چه چیزی را تغییر دهید و چه چیزی را از بین ببرید.

شما می توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای تولید گزارش های سریع و دریافت نمای کلی از وب سایت خود استفاده کنید. سپس، نتایج را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کنید و ببینید که چگونه با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند.

این گام اول بسیار مهم است زیرا استراتژی یاز طراحی را در پروژه طراحی وب سایت تعیین می کند. همیشه به نتایج بررسی های وب سایت خود رجوع کنید تا از انتشار اشتباهات مشابه جلوگیری کنید و از تلاش خود نهایت استفاده را ببرید.

از نقشه سایت فعلی خود یک کپی تهیه کنید

یکی از رایج ترین دلایل از دست دادن رتبه سئو پس از طراحی مجدد وب سایت فراموشی بارگذاری صفحات اصلی و کلیدی است. برای جلوگیری از این امر، به یک کپی از نقشه سایت فعلی خود نیاز دارید.

نقشه سایت فایلی است که حاوی اطلاعاتی درباره محتوای وب شما است. همچنین معماری اطلاعات وب‌سایت شما را نشان می‌دهد و به شما یک دید کلی از نحوه اتصال و چیدمان صفحات مختلف وب ارائه می‌دهد.

شما می توانید با استفاده از ابزارها و افزونه های مختلف مانند Yoast SEO یک نقشه سایت ایجاد کنید. باید لیست کاملی از URL ها، عناوین، توضیحات متا و لینک های داخلی به شما ارائه دهد.

هدف از این کار ایجاد یک چک لیست است. با استفاده از آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که صفحات وب با رتبه بالا با موفقیت به دامنه جدید شما منتقل می شوند و URL های شما صحیح و سازگار هستند.

یک سایت استیجینگ راه اندازی کنید

یک سایت استیجینگ یک کپی از وب‌سایت شما است که در آن طراحی UX/UI جدید خود را قبل از شروع به کار آزمایش می‌کنید. همچنین به عنوان پشتیبان در صورت بروز مشکل در حین طراحی عمل می کند.

سایت استیجینگ در حفظ سئو در باز طراحی وب سایت
سایت استیجینگ در حفظ سئو در باز طراحی وب سایت

برای از بین بردن باگ ها و خطاها، ابتدا باید تغییرات را در یک سایت استیج اعمال کنید. به این ترتیب، ضعف های طراحی به دست کاربران نهایی شما نمی رسد و برند شما بی لک باقی می ماند.

مطمئن شوید که سایت استیجینگ شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده نیست، در غیر این صورت پس از راه اندازی وب سایت واقعی، برای محتوای تکراری جریمه خواهید شد. دامنه محیط مرحله‌بندی خود را با استفاده از احراز هویت HTTP ایمن کنید یا دسترسی را از طریق IP محدود کنید.

محتوای وب سایت را به روز کنید

بسیاری از وب سایت هایی که نیاز به طراحی مجدد دارند، پس از مدت زمان قابل توجهی از اولین راه اندازی خود، ممکن است تغییرات زیادی باید اجرا شود.

برای مثال، برخی از محصولات و خدمات ممکن است دیگر در دسترس نباشند. اگر این اشتباهات پس از طراحی مجدد وارد وب سایت زنده شود، منبع اصلی ناامیدی برای مشتریان شما خواهد بود.

توضیحات محصول و خدمات، قیمت، وبلاگ ها و اطلاعات تماس خود را مرور کنید. همه آنها باید به روز شده و با اهداف و برند فعلی شما هماهنگ باشند. اگر صفحاتی را یافتید که غیرقابل اصلاح هستند و ارزش سئوی آنها صفر است را حذف کنید.

سئوی داخلی را بهینه کنید

حالا بیایید در مورد سئو داخلی صحبت کنیم. اگرچه باید محتوای وب خود را به روز کنید، اما درک اینکه چگونه می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد بسیار مهم است.

هنگامی که خزنده های وب صفحات شما را ایندکس می کنند، معماری اطلاعات شما را برای تعیین ارتباط در نظر می گیرند. ساختار و چیدمان محتوای شما به موتورهای جستجو می‌گوید که سایت شما درباره چه چیزی است، که آنها از آن برای مطابقت با هدف جستجوی کاربران استفاده می‌کنند.

بنابراین، اگر تغییرات شدیدی د وبلاگ‌ و عناصر سئوی داخلی ایجاد کنید، می‌تواند تأثیر منفی بر سئو داشته باشد.

مراقب باشید که محتوای صفحات با رتبه بالا را حذف یا بیش از احد ویرایش نکنید. شما همچنین می خواهید کلمات کلیدی مهم، سرفصل ها، توضیحات متا و تگ های HTML را حفظ کنید. برای بهینه سازی صفحات دیگر، می توانید کلمات کلیدی مختلف را هدف قرار دهید، محتوای مرتبط نزدیک را ادغام کنید و لینک سازی داخلی را بهبود بخشید.

تغییر مسیرهای 301 را اجرا کنید

از دست دادن ترافیک پس از طراحی مجدد وب سایت معمولاً نشانه ریدایرکت های شکسته است. حتی قبل از دست زدن به سایت استیجینگ خود، بهتر است یک برنامه تغییر مسیر تهیه کنید تا از بروز مشکلات در حین مهاجرت و پس از آن جلوگیری کنید.

از نقشه سایت قدیمی خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. هر بار که URL را اصلاح می کنید، آن را با پیوند قدیمی آن مطابقت دهید و تغییرات را مستند کنید. سعی کنید این کار را به صورت دقیق انجام دهید تا هیچ حدس و گمانی در نقشه تغییر مسیر کامل 301 شما وجود نداشته باشد.

پس از اجرای ریدایرکت های خود (301، نه ریدایرکت های 302)، URL های قدیمی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به صفحات مربوطه آنها منتهی می شود.

چک لیست راه اندازی وب سایت را دنبال کنید

راه اندازی مجدد طراحی وب سایت کار سختی است. و شامل مراحل فنی زیادی است، بنابراین توصیه می کنیم از توسعه دهندگان حرفه ای مثل وب تمیم کمک بگیرید. اما صرف نظر از اینکه چه کسی این کار را انجام می دهد، همیشه باید یک چک لیست راه اندازی وب سایت آماده داشته باشید.

چک لیست شامل دستورالعمل های کلی و خاص است که قبل از اجرای زنده وب سایت باید تیک خورده شوند. برخی از موارد موجود در چک لیست در مراحل اولیه توسعه انجام می شوند، در حالی که برخی دیگر به عنوان یادآوری مواردی هستند که باید در آخرین لحظه دوباره بررسی شوند.

وب سایت جدید خود را تست کنید

پس از راه اندازی مجدد طراحی خود، یک ممیزی و بررسی سئو را انجام دهید تا ایرادات پلتفرم جدید خود را پیدا کرده و برطرف کنید. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، در جلوگیری از یک فاجعه موفق تر خواهید بود. پس از رفع هر مشکلی که پیدا کردید، مرحله بعدی نظارت است.

در چند ماه اول، باید وب سایت جدید خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. تست های سرعت چندگانه، تغییر مسیرهای سه گانه را بررسی کنید و معیارهای کلیدی را برای عیب یابی فوری ردیابی کنید.

نقشه سایت XML جدید خود را ارسال کنید

در نهایت، نقشه سایت XML خود را برای ایندکس مجدد ارسال کنید. باز هم، گوگل و سایر موتورهای جستجو به معماری اطلاعات و محتوای وب سایت برای رسیدن به رتبه بندی SERP متکی هستند.

اطمینان حاصل کنید که خزنده های وب به نقشه سایت صحیح دسترسی دارند، در غیر این صورت تلاش شما بیهوده خواهد بود.

وب سایت خود را با وب تمیم بازطراحی کنید

با استخدام تیمی از طراحان و توسعه دهندگان وب ماهر، درامد و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. در وب تمیم، ما نیازهای شما را درک می کنیم و پلتفرم های جذاب، کارآمد و قوی برای کمک به رشد کسب و کار شما ایجاد می کنیم. کافیست با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *