راهنمای جذاب تر کردن وب سایت - وب تمیم

آیا در حال بهینه سازی سایت خود برای جذاب تر کردن وب سایت هستید؟ اگر چنین است، پس باید گام‌های درستی بردارید تا آن را برای کاربران جذاب‌تر و جذاب‌تر کنید.

شما فقط یک بار فرصت دارید که اولین تاثیر را بر روی کاربر خود داشته باشید و هدر دادن آن منجر به نرخ پرش بالا می شود. کاربران سایت شما را در جستجوی گزینه های بهتر در جای دیگر ترک می کنند، که به وضوح می تواند به فرصت های تجاری از دست رفته تبدیل شود.

در اینجا مراحل ساده ای وجود دارد که می توانید برای جذاب تر کردن سایت خود انجام دهید.

هدف مشتری خود را درک کنید

بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بر روی وب سایت شما کلیک می کنند، با نشان دادن اینکه اهداف و نقاط دردشان را درک می کنید، به آنها نشان دهید که به جای درست آمده اند. سایت شما درباره آنهاست. نه درباره موضوعات بی ربط!

یک هدف مستقیماً به مشکلی که آنها در حال حاضر تجربه می کنند مربوط می شود و معمولاً به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • مالی
  • روند های روز و ترند
  • بهره وری
  • پشتیبانی

می توانید از هدف آنها به عنوان دوپینگ برای محتوا استفاده کنید. با معرفی یک راه حل شناخته شده شروع کنید و به داستان مرتبط با این ایده پیوند دهید. سپس می توانید به طور منطقی نشان دهید که چرا محصول یا خدمات شما راه حل مناسبی است. ارائه اطلاعاتی که یک مشکل را حل می کند، راهی عالی برای جلب توجه و جلب توجه است.

فراتر از دانش بازار خودتان، راه‌های متعدد دیگری برای شناسایی نقاط درد مشتری وجود دارد. خواندن نظرات محصول به طور مکرر سرنخ‌هایی به ما می‌دهد، پس کاربران را به نوشتن نظرات ترقیب کنید.

برای جذاب تر کردن وب سایت، معماری وب سایت خود را ساده کنید

برای بازدیدکنندگان باید به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند. پیروی از قانون سه کلیک نقطه شروع خوبی است:

اطلاعاتی که بازدیدکننده شما به دنبال آن است باید در فاصله سه کلیک از صفحه اصلی باشد.

وب سایت هایی که پیمایش آنها دشوار است بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند. سایت های جدید معمولاً عملکرد مناسبی دارند. با این حال، با گسترش کسب و کار و اضافه شدن صفحات بیشتر، بدون فکری که در سایت اصلی گذاشته شده است، این می تواند تنزل پیدا کند.

معماری سایت حرفه ای یک راه جذاب تر کردن وب سایت
معماری سایت حرفه ای یک راه جذاب تر کردن وب سایت

معماری وب سایت شما مهم است، بنابراین مطمئن شوید که یک بررسی رسمی سالانه معماری وب سایت دارید. و سعی کنید همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید.

بهبود سرعت سایت

وب سایت شما با چه سرعتی باید بارگذاری شود؟ هر چیزی بیش از دو ثانیه باعث ایجاد مشکل می شود. کاربران بی ثبات هستند و از انتظار برای ظاهر شدن یک تصویر خسته می شوند. گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت سایت خود جستجو کنید.

شما می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را از طریق GTmetrix آزمایش کنید. اگر وب سایت شما به کندی کار می کند، مقصر اصلی (الف) اسکریپت ها/انیمیشن ها و (ب) تصاویر بزرگ هستند. اندازه تصاویر خود را برای وب تغییر دهید و سپس آنها را فشرده کنید. شما می توانید این کار را با سرویس افزایش سرعت سایت وب تمیم انجام دهید.

بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

ترافیک وب سایت ناشی از تلفن همراه در حال افزایش است. در پاسخ به این امر، گوگل سیاست ایندکس خود را تغییر داد و اکنون فقط در ابتدا نسخه موبایل وب سایت شما را ایندکس می کند. طراحی برای موبایل یک ضرورت است.

اگر وب‌سایت شما به‌طور خاص برای گوشی‌ها و تبلت‌ها بهینه‌سازی نشده باشد، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید و گوگل دید ضعیفی از سایت شما خواهد داشت.

اگر به طراحی سایت جدید نیاز دارید، روی طراحی سایت اول موبایل تمرکز کنید و در نظر بگیرید که چگونه وب‌سایت شما در یک صفحه کوچکتر ظاهر می‌شود. وب سایت ها باید به سرعت بارگیری شوند – به ویژه سایت های تلفن همراه – در حالی که عملکرد خود را حفظ می کنند.

فهمیدن ظاهر و احساس سایت شما در یک دستگاه تلفن همراه آسان است: از ابزار تست موبایل Google استفاده کنید. URL خود را وارد کنید تا گوگل به شما بگوید که آیا سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر.

از پاراگراف های طولانی خودداری کنید

محتوا پادشاه است! اما فقط در صورتی که نوع محتوای مناسبی باشد. تحقیقات نشان می دهد که محتوای طولانی مانند وبلاگ های توسعه یافته تأثیر مثبتی بر سئو خواهد داشت. با این حال، محتوای شما همچنان باید به بخش های کوچکی از پاراگراف های مرتبط و آسان برای خواندن تقسیم شود.

پاراگراف های بیش از حد طولانی علاقه مخاطب را از بین می برد. تقسیم محتوا به تعداد بیشتری پاراگراف کوتاه تر، خواندن آن را آسان تر می کند و به حفظ علاقه مخاطبان کمک می کند. پاراگراف‌های بیشتر نیز خواندن مقاله‌ها را آسان‌تر می‌کند – نکته مثبت دیگری برای خوانندگان.

یک فراخوان برای اقدام واضح (CTA) داشته باشید

وب سایت شما بخشی از سیستم بازاریابی آنلاین شما است و به همین دلیل باید هدفی را دنبال کند. گرفتن اطلاعات تماس یک هدف بسیار رایج است. وادار کردن بازدیدکنندگان برای تحویل اطلاعات تماس خود سخت است!

یک نکته مهم در طراحی، متن دکمه است. متخصصان وب تمیم توصیه می کنند که متن دکمه باید یکی از جملات زیر را کامل کند:

  • “من می خواهم…”
  • “از شما میخواهم که…”

بلافاصله می توانید ببینید که این دو مورد متن های توضیحی تر و معنادارتر از بسیاری از متن های کسل کننده است، مانند:

  • با ما تماس بگیرید
  • اینجا کلیک کنید
  • ثبت نام کن
  • بیشتر بدانید

CTA مناسب به آنچه می خواهید برسید بستگی دارد. اما باید واضح باشد.

از ابزار مناسب استفاده کنید

برای جذاب نگه داشتن وب سایت خود باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. من ابزارهای فشرده سازی تصویر و تست سرعت را در بالا ذکر کردم، به علاوه منابع آنلاینی که می توانید برای کشف نقاط مشکلات احتمالی مشتری استفاده کنید.

برای طراحی وب، می توانید از خدمات حرفه ای وب تمیم استفاده کنید. ما شما را به اهداف خود نزدیک میکنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *