چرا نباید از CTA «اینجا کلیک کنید» استفاده کنید - وب تمیم

بله، «اینجا کلیک کنید» از زمان شروع اینترنت وجود داشته است، اما در سال 2022 مخاطبان شما می‌دانند که چگونه فراخوان‌ برای اقدام (CTA) در تجربه موثر آنها قرار می‌گیرند.

غیرضروری بودن تنها دلیلی نیست که شرکت شما باید استفاده از این عبارت را در تمام محتوای دیجیتال خود، که شامل وب سایت ها، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات و ویدیوها می شود را، متوقف کند.

5 دلیل برای پایان استفاده از CTA “اینجا کلیک کنید” را در این مقاله وب تمیم مطالعه بفرمایید.

دسترسی پذیری وفهم لینک

دلیل اصلی برای توقف استفاده از CTA با عنوان «اینجا کلیک کنید» مشکل دسترسی است.

صفحه‌خوان‌ها به توضیحات لینک تکیه می‌کنند تا به کاربران اطلاعاتی در مورد آنچه که لینک حاوی آن است، و آنچه شما می‌خواهید کاربران واقعا انجام دهند، بدهند. اگر هیچ یک از لینک ها متن توصیفی نداشته باشند، برای شخصی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند، معنا پیدا نمی‌کنند.

CTA خوب به توصیف نیاز دارد

حقیقت این است که اکثر مردم در وب سایت ها و ایمل ها بررسی زیادی انجام می دهند.

اگر کسی مقاله، ایمیل یا صفحه وب را بررسی می کند و تنها چیزی که با ان روبرو می‌شود «اینجا کلیک کنید» است، توجه او را جلب نخواهد کرد. به‌علاوه، اگر چندین لینک بدون هیچ توضیحی «اینجا را کلیک کنید» می‌گویند، کاربر را مجبور می‌کنید تا زمان خود را صرف این کند که بفهمد که هر لینک چه کاری می‌تواند انجام دهد.

پیوندهای توصیفی برای کمک به افراد در مسیر یابی در سایت کلیدی هستند و به تشویق کاربر برای انجام اقدام هدف در ایمیل‌ها یا محتوای سایت شما کمک می‌کنند.

بازدیدکنندگان دیگر فقط کلیک نمی‌کنند، بلکه تاچ هم می‌کنند!

«اینجا کلیک کنید» یک CTA نامناسب برای کاربران موبایل و تبلت
«اینجا کلیک کنید» یک CTA نامناسب برای کاربران موبایل و تبلت | منبع

تجربیات ما با پلتفرم‌های دیجیتال کاملاً متفاوت از روزهای اولیه است که بیشتر مردم برای باز کردن لینک روی ماوس کلیک می‌کردند.

به طور متوسط، بیش از نیمی از ترافیک وب مربوط به موبایل و تبلت است که افراد به صورت فیزیکی روی آنها کلیک نمی کنند. کاربران نشانه هایی مانند دکمه ها، رنگ ها و سایر عناصر استایل را درک می کنند که مشخص می کند قرار است کلیک یا تاچ کنند و ضربه بزنند.

بنابراین با وجود کاربران زیاد موبایل استفاده از (کلیک کنید) منطقی نخواهد بود.

از قدرت سئو استفاده کنید

علاوه بر گیج کردن مخاطبان، لینک های «اینجا کلیک کنید» موتورهای جستجو را نیز گیج می کند.

گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ برای درک عملکرد لینک به متن توصیفی متکی هستند. وقتی لینک ها حاوی هیچ اطلاعاتی نباشند، شانس ایجاد قدرت سئو یا کمک معنادار به نتایج جستجوی شما را کاهش می دهند.

«اینجا کلیک کنید» عامل کاهش اعتبار در برند شما

در نهایت، استفاده از «اینجا را کلیک کنید» واقعاً می‌تواند برند یا سازمان شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد. همراه با دلایل ذکر شده در بالا در مورد حساسیت به دسترسی و متنی کردن تجربه کاربر و محتوا، ممکن است اقدامی تاریخ گذشته یا به نوعی قدیمی باشد.

به علاوه، جلب توجه کاربر به عمل فیزیکی کلیک کردن، می‌تواند ارزش درک شده چیزی را که ممکن است دریافت کند کاهش دهد.

چگونه لینک ها و CTA های خود را بهتر کنیم

طراحی وب سایت شما مهمترین بخش در کمک به کاربران برای درک اینکه چه کاری و چه زمانی باید انجام دهند است. همراه با جریان و نشانه‌های بصری مانند رنگ‌ها و طرح‌های دکمه‌ها، تولید محتوا قوی و لینک سازی داخلی نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا بدانند چه زمانی کلیک کنند، بدون اینکه مستقیماً به آنها گفته شود که این کار را انجام دهند.

وب تمیم با سرویس بهبود سئو و طراحی سایت، CTA های حرفه ای برای صفحات فروش شما طراحی خواهد کرد. کافیست با ما تماس بگیرید. ما در وب تمیم به رشد کسب و کار شما اهمیت می‌دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *