ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو - وب تمیم

استفاده از ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو: به گفته ویکی پدیا، بازاریابی ایمیلی «عمل ارسال یک پیام تجاری، معمولاً برای گروهی از افراد، با استفاده از ایمیل است.

در مفهوم گسترده آن، هر ایمیلی که به مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می شود، می تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود. این شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات، درخواست کسب و کار، یا درخواست فروش یا کمک مالی است.

برای بازاریابان دیجیتال، این در درجه اول یک هدف مهم وجود دارد: هدایت گیرندگان به یک وب سایت، یا برای کسب اطلاعات بیشتر، که منجر شود به خرید یا انجام برخی اقدامات دیگر.

به عبارت دیگر افزایش ترافیک هدف یک کمپین ایمیل مارکتینگ است.

اما آیا واقعاً می توانید از بازاریابی ایمیلی برای افزایش ترافیک ارگانیک برای سئو سایت خود استفاده کنید؟ البته! با وب تمیم همراه باشید.

بخش کلیدی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عوامل خارج از سایت، از جمله اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و بک لینک ها است.

ترافیک با کیفیت بالا همچنین بر نحوه رتبه بندی سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

و یک راه برای تقویت همه مواردی که ذکر شد از طریق ایمیل مارکتینگ موثر است.

طراحی ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو - وب تمیم
طراحی ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو – وب تمیم

بنابراین، اجازه دهید به سوال مهم یک نگاه کنیم: چگونه از بازاریابی ایمیلی برای افزایش ترافیک و بهبود استفاده می کنیم؟

در اینجا هفت راه وجود دارد که می توانید بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید:

هدف گذاری با دقت

نرخ پرش – این یک کلمه کثیف در بازاریابی آنلاین است!

و در حالی که چیزی به نام نرخ پرش ایمیل وجود دارد (یعنی ایمیل هایی که توسط سرور گیرنده بازگردانده شده اند)، چیزی که واقعا برای بازاریابان دیجیتال مهم است نرخ پرش وب سایت است، یعنی درصد بازدیدکنندگانی که سایت شما را بدون اقدامی ترک می کنند.

اینجاست که بازاریابی ایمیلی واقعا می تواند بدرخشد. چه لیست خود را خریداری کرده باشید و چه به تنهایی آن را گردآوری کرده باشید، باید به برخی از اطلاعات اولیه درباره مخاطبان خود مجهز باشید که به شما امکان می دهد کمپین های بسیار هدفمند را اجرا کنید.

برای بهبود ترافیک، کمپین ایمیل شما باید به سراغ افرادی برود که واقعاً به محتوای شما علاقه مند هستند، چه به این دلیل که در گذشته ابراز علاقه کرده اند یا محتوای شما می تواند به حل مشکل فعلی آنها کمک کند.

این نوع بازدیدکنندگان احتمالا زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند، که به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که وب سایت شما منبع خوبی است. گوگل اعتبار سایت شما را تشخیص می دهد و بر این اساس رتبه شما را افزایش می دهد.

درک هدف کاربر

چرا اهداف ایمیل شما پیام های شما را مشخص تر می کنند؟ زیرا شما چیزی با ارزش به آنها پیشنهاد می کنید و آنها ارتباطی را در آنچه برایشان ارسال کرده اید می بینند.

سه نوع اصلی از هدف کاربر وجود دارد و بازاریابی ایمیلی می تواند برای همه آنها استفاده شود:

  • ناوبری – که در آن کاربر سعی می کند به یک سایت خاص برسد، در این صورت، تبریک می گویم، کار ایمیل مارکتینگ با موفقیت انجام شده است.
  • اطلاعاتی – جایی که کاربر به دنبال اطلاعات است.
  • تراکنشی – زمانی که کاربر آماده خرید یا انجام اقدام آنلاین دیگری است.

اگر سئوی سازمان خود را نیز اجرا می کنید، احتمالاً با این مفهوم آشنا هستید.

با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده می کند، بازدیدکنندگان با کیفیت پایین را حذف می کنید و سئوی خود را از طریق بهبود کیفیت بازدیدها افزایش می دهید.

از خبرنامه هایی با محتوای انحصاری استفاده کنید

هنگامی که متوجه شدید مخاطبان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند، می توانید محتوایی برای رفع نیاز آن ایجاد کنید.

پس خبرنامه های معمولی با محتوای انحصاری راهی عالی برای حفظ برند شما در ذهن مخاطبین است.

ارزش برند خود را به مخاطبان خود نشان دهید و با ارسال یک ایمیل هفتگی یا ماهانه حاوی اطلاعات مرتبط، به عنوان یک رهبر و متخصص در این زمینه شهرت لازم را پیدا کنید.

اگر یک وبلاگ شرکتی دارید، این یک منبع عالی است که می توانید برای محتوایی که مخاطبان شما در هیچ جای دیگری دریافت نمی کنند، استخراج کنید. و با کلیک بر روی “بیشتر بخوانید” در خبرنامه شما، آنها دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که شما می خواهید – یعنی بازدید از وب سایت شما.

ادغام ایمیل و شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی به تنهایی ابزارهای مفیدی هستند. اما وقتی با هم ترکیب شوند، اثربخشی هر دو به طور تصاعدی افزایش می یابد.

از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای دعوت از دنبال کنندگان برای عضویت در لیست ایمیل خود استفاده کنید و بالعکس.

این نه تنها باعث ایجاد ارتباط می شود، بلکه به شما امکان می دهد ارتباطات شخصی تر را توسعه دهید.

برچسب‌های «اشتراک‌گذاری» را در ایمیل‌های خود قرار دهید تا گیرندگان بتوانند محتوا را به صورت متقابل تبلیغ کنند.

ارجاع‌های مبتنی بر انگیزه یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی مؤثری است که می‌توانید برای تعامل با مشتریان از آن استفاده کنید، به‌عنوان مثال، «ما را در اینستاگرام با 10 درصد تخفیف دنبال کنید» یا «این پیوند را برای یک دوست ارسال کنید».

به اشتراک گذاری محتوای ایمیل می تواند هم جستجوها و هم ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند.

محتوای ایمیل خود را شخصی سازی کنید

فکر می‌کنید کدام پیام ایمیل پاسخ بهتری دریافت می‌کند: یکی با یک بازه عمومی مانند «مشتری عزیز» یا یکی که می‌گوید «علیرضای عزیز، ما یک پیشنهاد ویژه فقط برای شما داریم!» (با فرض اینکه نام شماعلیرضا باشد!!).
به‌عنوان یک بازاریاب، احتمالاً از قبل می‌دانید: ایمیل‌های شخصی‌شده نرخ بازکردن و کلیک بهتری دارند – و این درست زمانی است که از نام گیرنده استفاده می‌کنند.

اگر واقعاً می خواهید تأثیر ایمیل های خود را به حداکثر برسانید و ترافیک را افزایش دهید، باید از تقسیم بندی استفاده کنید.

با تقسیم لیست خود به گروه های کوچکتر بر اساس معیارهای خاص، می توانید محتوای مرتبطی ارائه دهید که احتمال بیشتری برای کلیک داشته باشد.

به عنوان مثال، بیایید وانمود کنیم که در حال اجرای یک کمپین ایمیل برای فروشگاه رایانه ای هستید که هم مک و هم رایانه های شخصی را می فروشد.

با تقسیم لیست خود به آنهایی که دارای مک و رایانه شخصی هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به گیرنده مربوط است.

و حتی اگر مخاطبان ایمیل شما را باز نکنند، نام برند شما همچنان در ذهن آنها باقی خواهد ماند، بنابراین دفعه بعد که آنها جستجوی وب انجام می دهند، آشنا خواهید بود و احتمال اینکه کلیک دریافت کنید بیشتر خواهد بود. و این عاملی خواهد شد که ایمیل مارکتینگ برای بهبود سئو موثر واقع می شود.

انجام A/B تستینگ با کلمات کلیدی SEO

در شماره دو به اختصار به این موضوع پرداختیم، اما قابل تکرار است. کمپین های ایمیل شما باید از A/B تستینگ استفاده کنند، درست مانند صفحات فرود و سایر محتوای شما.

شما باید نسخه‌های مختلف ایمیل‌ها را با استفاده از کلمات کلیدی SEO امتحان کنید تا مشخص کنید کدامیک بهترین نتایج را دارند.

نکته جالب این است که به صورت معکوس نیز کار می کند – متوجه می شوید که با یک کلمه کلیدی خاص در ایمیل ها نتایج عالی می گیرید؟ سعی کنید آن را به شرایط سئوی خود اضافه کنید تا به ترافیک سایت شما کمک کند!

نظر خواهی کنید

هر برندی ادعا می کند که در زمینه خود بهترین است. از سوی دیگر، بررسی ها تأثیر بسیار بیشتری بر تصمیمات دارند زیرا به ادعاهای بازاریابی شما مشروعیت می بخشند.

به هر حال، 98٪ از مصرف کنندگان نظرات را می خوانند. مردم تمایل دارند به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد کنند. پس از کاربران در ایمیل مارکتینگ خود بخواهید که نظر خود را راجع به برندینگ خود بدهند.

یکی از مؤثرترین زمان‌ها برای ارسال آن‌ها، پس از خرید است که کیفیت خدمات شما هنوز در ذهن مشتری تازه است.

5 راه برای اجرای کمپین جذب مشتری موفق

معرفی ۵ راه حل برای جذب مشتری

ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید و پیوندهایی برای بررسی سایت‌ها قرار دهید تا کار را آسان‌تر کنید. اگر ایمیل خود را کوتاه نگه دارید، احتمال اینکه پاسخ دریافت کنید بسیار بیشتر است.

اگر در حال انجام ایمیل مارکتینگ برای یک کسب و کار محلی هستید، درخواست بررسی و نظر دهی بسیار مفید است. آنها نه تنها بر رتبه شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر می‌گذارند، بلکه به مشتریان این امکان را می‌دهند که احساس کنند به فردی در جامعه خود کمک می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ و سئو به هم کمک می کنند

کانال های دیجیتال مارکتینگ شما همگی قطعات یک کمپین بسیار بزرگتر هستند.

همه آنها به هم متصل هستند و با نگاهی کلی نگر، می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید و به عملکرد بهتر هر کدام کمک کنید.

اگر کیفیت ایمیل مارکتینگ خود را بهبود بخشید، ترافیک با کیفیت بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد.
همچنین می توانید افراد را به صفحات خاصی هدایت کنید، جایی که احتمال بازدید طولانی تری دارند و با محتوای شما درگیر می شوند. این به نوبه خود، احتمال تبدیل آنها به مشتری را افزایش می دهد.

ارسال محتوای شما از طریق ایمیل همچنین باعث به دست آوردن اشتراک های بیشتر و جذب بازدیدکنندگان بیشتری می شود. این سایت ها را تشویق می کند تا به محتوای شما بک لینک دهند و در نتیجه اعتبار شما را افزایش دهند.

و همه اینها با هم کار می کنند تا تلاش های شما در بهینه سازی برای نتایج گوگل وب سایت شما را موثرتر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *