طراحی سایت مشتری محور - وب تمیم

طراحی سایت مشتری محور در واقع مفاهیم قوی روان‌شناسی است که در طراحی به کار رفته است. از آنجایی که همه ما انسان هستیم، طراحان وب هرگز نباید در حین ساختن این موضوع را از ذهن خود دور کنند.

ایجاد همدلی آسیب شناختی برای کاربر (مشتری)
این همان چیزی است که در اصل، بهترین طراحی سایت مشتری محور را ایجاد می کند. اما اگر این اصل را تجزیه کنیم، عناصر زیادی را خواهیم یافت که می تواند به ما در ساختن یک وب سایت مشتری مدار و همدلانه کمک کند. در وب تمیم تعدادی از آنها را برای شما فهرست کرده ایم. در پایین نکاتی را خواهید یافت که باعث می شود وب سایت شما همه جوره مشتریان شما باشد! و مهمترین چیز این است که آنها راضی خواهند بود!

نکات طراحی سایت فروشگاهی

بررسی نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی

نکات طراحی وب بر اساس نیازها، علایق و رفتارهای مشتریان شما ساخته شده است:

پیام خود را با شخصیت خریدار مطابقت دهید

متن، تصاویر و ویدئوهای سایت شما باید به زبان مخاطبان هدف شما صحبت کنند. این بدان معناست که شما باید (همیشه) در مورد مخاطبان هدف و شخصیت خریدار محصولات و خدمات خود تحقیق کنید.

برای طراحی سایت مشتری محور، باید از خود بپرسید:

  • آنها دوست دارند در اوقات فراغت خود چه کار کنند؟
  • چه چیزی و چه کسانی را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؟
  • از چه نوع موسیقی، کتاب و فیلمی لذت می برند؟
  • آنها به چه چیزی علاقه دارند؟
  • آنها متعلق به کدام جهان هستند؟

سپس، محتوای خود را بخشی از آن جهان کنید. تصویر، اینفوگرافیک یا ویدیوی توضیحی، باید به سبک و زبانی ارائه شود که مخاطب شما دوست دارد ببیند و بشنود.

این کار را برای رزونانس یا(افزایش ارتباط) با مخاطبان خود انجام می دهید.

چیزی را از شخصیت خریدار خود پنهان نکنید

با نمایش محتوایی که صادقانه هستند، با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید. محصولات، خدمات، اخلاق کاری، تیم، سابقه شرکت، همه چیز باید در مقابل چشمان مشتری باشد.

مهمتر از همه، حتی با دریافت خدمات شما، مردم می خواهند احساس امنیت و سلامت کنند. به عبارت دیگر، اگر آنها می خواهند چیزی از شما بخرند، دوست دارند تا حد امکان درباره بینش شما بدانند. طراحانی که این را در ذهن دارند ابزار قدرتمندی برای ایجاد اعتماد بین مالک و کاربر وب سایت دارند.

در اینجا، ارزش ویژه برای مشتریان دارای بازخورد و توصیه های صادقانه است. در اینجا چیزهایی لیست شده که آنها دوست دارند در وب سایت شما ببینند:

  • توصیفات، بررسی ها و نشان ها
  • عکس‌های تیم شما (تا بدانند چه کسی پشت شرکت است)
  • اطلاعات شخصی و تاریخچه شرکت
  • عکس/فیلم واقعی از محصولات و خدمات شما.
  • بازخورد، خریداران خوشحال، نظرات در مورد کسب و کار شما و غیره.

این کار را برای ایجاد اعتماد و پیوند با مشتریان خود انجام می دهید.

چگونه خدمات یا محصول شما زندگی آنها را آسان تر می کند

به ارزش محصولات و خدمات خود در هر گوشه از وب سایت خود اشاره کنید.

بسیاری از کاربران نه تنها برای نگاه کردن به اطراف بلکه برای حل مشکلات خود به وب سایت شما مراجعه می کنند. و شما باید قبل از هر چیز دیگری برای انجام آن تلاش کنید. حل یک مشکل قبل از تلاش برای فروش به مردم به فرمولی برای اجرای منصفانه کسب و کار تبدیل شده است. قطعا باید در وب سایت شما منعکس شود.

چگونه می توانید راه حل ها را ارائه دهید؟

ابتدا، دریابید که مردم با چه چیزی بیشتر درگیر هستند. سپس ببینید آیا کسب و کار شما در جایگاهی قرار دارد که می تواند کمک کند. شما به راحتی می توانید آنچه را که شخصیت خریدار در مورد مشکلات خود می نویسد را به صورت آنلاین پیدا کنید. سپس می توانید پاسخ ها و راه حل های آن را در وب سایت فوق العاده مفید خود ارائه دهید!

توضیح دهید، آموزش دهید، و توضیح دهید که چگونه دقیقاً خرید چیزی از شما مشکلات آنها را حل می کند. نمونه هایی از پروژه های خود را که قبلاً در گذشته به مردم کمک کرده اند، ذکر کنید. عکس‌ها و ویدیوهایی را نشان دهید که چگونه محصول شما به مردم سود می‌رساند و چرا به آن اعتقاد دارید.

شما این کار را برای دادن ارزش واقعی به مشتریان خود انجام می دهید.

طراح همیشه عملکرد را بر زیبایی شناسی ترجیح می دهد

همانطور که مشتری ابتدا برای حل مشکلاتش نزد شما می آید، باید در اسرع وقت نیازش برطرف شود. این بدان معناست که گاهی اوقات مجبور می شوید میل خود را برای طراحی تصاویر هنری زیبا کنار بگذارید و به جای آن طرح تمیزتر و ساده تر را انتخاب کنید. زیرا مشتریان می خواهند اطلاعات مربوطه را به وضوح ببینند.

اهمیت طراحی مینیمال و ساده در طراحی سایت مشتری محور
اهمیت طراحی مینیمال و ساده در طراحی سایت مشتری محور

اگر طراحی شما با محتوا، رسانه‌های مختلف و کپی‌های سنگین که نقش حیاتی ندارند سنگین باشد، می‌تواند حواس افراد را پرت کند. از آنجایی که آنها دوست ندارند برای راه حل هایی که شما می گویید به مدت طولانی جستجو کنند، می توانند آن را رها کنند. مهم نیست چقدر عالی به نظر می رسد.

بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که بر ظاهر تمیز و غیر گیج کننده وب سایت خود تمرکز کنید. مطمئن شوید:

  • ظاهر کلی طراحی سایت تمیز و ساده باشد
  • CTA شما به راحتی قابل مشاهده باشد
  • پیام های شما مستقیم و بدون ابهام باشد
  • ناوبری و راهنمایی سایت شما روان باشد

کاربران خود را در صفحاتی که آن‌ها را نمیخواهند نکشید. بنابراین مطمئن شوید که مشتریان شما می توانند هر صفحه ای را که نیاز دارند پیدا کنند و به سرعت حرکت کنند.

نکته: همه چیز را در طراحی سایت مشتری محور برای موبایل مناسب طراحی کنید. بسیاری از مشتریان در واقع از طریق دستگاه هایی مانند تلفن های همراه و تبلت ها سایت را بررسی می کنند.

6 اشتباه رایج در طراحی سایت ریسپانسیو

بررسی 6 اشتباه رایج در طراحی سایت ریسپانسیو

شما این کار را برای دسترسی و خوانایی انجام می دهید.

طراحی سایت را به یک تجربه خوب تبدیل کنید

وقتی مطمئن شدید که تمام ویژگی های مشتری محور قبلی به سایت شما اضافه شده است، وقت آن است که آنها را در یک طراحی زیبا ادغام کنید. نمی گوییم که کارکرد سایت و جذابیت آن اینقدر جداست. برعکس، این دو ویژگی در هم تنیده شده اند. اما زمانی که می خواهید برندینگ یا سبک خود را در سایت بیان کنید، مطمئن شوید که تجربه کاربر را به خطر نمی اندازد.

بنابراین، هیچ چیز گیج کننده، سنگین و سخت برای وب سایت نباید وجود داشته باشد، حتی اگر خیلی عالی به نظر برسد. ما می دانیم، قربانی گاهی اوقات بزرگ است، اما شما یک وب سایت طراح محور نمی سازید، بلکه یک وب سایت کاربر محور می سازید.

در واقع، یک نکته خوب این است که هر مرحله از سایت را به یک تجربه فوق العاده برای کاربر تبدیل کنید. از هر ویژگی طراحی استفاده کنید تا برای هر بازدیدکننده ای قابل توجه و فراموش نشدنی باشد. پس مشتریان از عملکرد سایت راضی هستند و شما را با برداشت خوبی از وب سایت شما به یاد خواهند آورد.

شما این کار را برای یک تجربه عالی انجام می دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *