راهنمای انتخاب دامنه خوب - وب تمیم

انتخاب دامنه خوب در فرایند طراحی استراتژی برای طراحی سایت و سفر دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود، بسیار مهم است. انتخاب نام دامنه و نام وب سایت باید هوشمندانه انجام شود تا در آینده بتوانند با توجه به اهداف و اهداف مفید باشند. در این مقاله وب تمیم چند نکته در مورد نحوه انتخاب نام دامنه وجود دارد که باید رعایت کنید.

دامنه کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن انتخاب کنید

نام دامنه ای را انتخاب کنید که طولانی نباشد و به راحتی به خاطر بسپارید. سعی کنید یک نام دامنه با یک تا دو هجا انتخابا کنید. اگر مجبورید حداکثر 3 هجا باشد.

نام‌هایی که کوتاه، ساده و مختصر هستند، خواندن و به خاطر سپردن آسان‌تر است. با این حال، دامنه های کوتاه عموماً توسط دیگران قبلا ثبت شده اند.

انتخاب دامنه آسان برای تایپ

نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی تایپ شود. این شرایط باعث می شود که بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت شما اشتباه تایپ نکنند و وارد وب سایت های دیگران شوند.

برخی از مواردی که به طور کلی باعث خطا می شوند عبارتند از املای قدیمی اندونزیایی، استفاده از اعداد و خط فاصله.

درج کلمه کلیدی

اگر هدف وب سایت شما سئو روی کلمات کلید خاصی است، از کلمات کلیدی استفاده کنید که با هدف وب سایت شما مطابقت دارند. این عامل می تواند وب سایت شما برای سئو بهینه تر کند تا در صفحه اول جستجو ظاهر شود. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید محصولات چرمی هستید، می توانید از کلمه کلیدی “چرم” در دامنه خود استفاده کنید.

نام تجاری

استفاده از نام تجاری خود به عنوان نام دامنه مطمئناً کار عاقلانه ای است. علاوه بر آسان بودن به خاطر سپردن، بازدیدکنندگان به وب سایت های دیگر اشتباه نخواهند کرد. بنابراین، کسب و کار شما می تواند با افزودن بازدیدکنندگان از طریق وب سایت، مشهورتر شود و به برندینگ شما کمک کند.

انتخاب اسم برند و دامنه کسب و کار

راهنمای انتخاب اسم برند و دامنه کسب و کار

در انتخاب دامنه باید دقت کنید

کلمات دامنه را هوشمندانه انتخاب کنید زیرا پس از خرید نمی توان آن را تغییر داد. از کلماتی استفاده کنید که با اهداف کسب و کار یا هدف طراحی وب سایت شما مرتبط باشد.

اگر کسب و کار شما به عنوان یک کسب و کار در حال رشد طبقه بندی می شود، از کلمات ایمن تر استفاده کنید.

نام منطقه بیزنس خود را برای دامنه انتخاب کنید

اگر اهداف کسب و کار و وب سایت شما منطقه خاصی را هدف قرار می دهد، می توانید از نام آن در انتخاب دامنه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کیف های مخصوص منطقه یزد را می فروشید، می توانید یک وب سایت yazdbags.com طراحی کنید.

علاوه بر درج یک نام منطقه ای در نام دامنه، همچنین باید یک پسوند دامنه را با توجه به حوزه هدف خود انتخاب کنید. اگر منطقه هدف بازدیدکنندگان احتمالی شما فقط افراد درون ایران باشد، می توانید از پسوند دامنه .ir استفاده کنید.

انتخاب پسوند مناسب دامنه

پسوند نام دامنه را متناسب با کاربرد آن انتخاب کنید. چندین پسوند دامنه اهداف خاص مربوط به خود را دارند، از جمله:

.org = برای سازمان ها و موسسات
.net = برای سایت های فناوری و شبکه
.co = برای سایت شرکت
.biz = برای سایت کسب و کار
.info = برای سایت های ارتباطی
.me = برای سایت وبلاگ شخصی
.com = برای شرکت ها، وب سایت های تجاری و جوامع

خلاق و قابل برند کردن

نام دامنه هویت اصلی وب سایت شما خواهد بود. تا حد امکان از نام های خلاقانه و قابل برند استفاده کنید تا برندسازی به راحتی انجام شود.

یک نام تجاری باید فوق العاده، منحصر به فرد و استثنایی باشد. بسیاری از مردم کلمات جدیدی را برای ایجاد یک نام دامنه قابل برند ایجاد می کنند.

انتخاب نام دامنه مشابه سایر رسانه های اجتماعی


برای یکپارچگی و اعتبار برند، توصیه می شود از نام دامنه مشابه سایر رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. با این کار هویت آنلاین شما افزایش می یابد و امید است بتوان به اهداف ایجاد وب سایت دست یافت.

در انتخاب دامنه از اعداد و خط فاصله دوری کنید

هنگام انتخاب دامنه یک چک لیست تهیه کنید - وب تمیم
هنگام انتخاب دامنه یک چک لیست تهیه کنید – وب تمیم | Photo by Markus Winkler on Unsplash


تا حد امکان باید از اعداد و خط فاصله اجتناب شود. این می تواند نام دامنه را پیچیده تر کند و باعث ایجاد خطاهای تایپی شود.

به عنوان مثال، اگر دامنه webtamim.com تبدیل به web-tamim.com شود، آیا پیچیده تر نمی شود؟ اعداد هم می توانند خطر اشتباهات تایپی را افزایش دهند

چند پسوند دامنه بخرید

خرید پسوند دامنه می تواند مزایای متعددی داشته باشد. اگر بودجه اضافی دارید، توصیه می شود چندین پسوند دامنه را به طور همزمان خریداری کنید.

علاوه بر اینکه می‌توانید از نیت بد دیگران برای خرید دامنه شما جلوگیری کنید، اگر بازدیدکنندگانی وجود داشته باشند که اشتباه تایپ کرده‌اند، می‌توانند وارد وب‌سایت شما شوند

تحقیقات قبل از انتخاب دامنه

قبل از خرید و استفاده از یک دامنه خاص، مطمئن شوید که در مورد دامنه مورد نظر خود تحقیق کرده اید. اطمینان حاصل کنید که هیچ نام دامنه دیگری مشابه یا مشابه دامنه انتخابی شما وجود ندارد تا احتمال ورود بازدیدکنندگان به وب سایت اشتباه کاهش یابد.

حفاظت از شهرت دامنه

وب سایت خود را با محتوای جالب پر کنید. شما همچنین می توانید با وب سایت های دیگر برای حمایت از یکدیگر همکاری کنید. این امر باعث می شود تا شهرت وب سایت شما افزایش یابد و کسب و کار شما معروف تر شود.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *